چطور استعلام خلافی خودرو بگیریم؟

0

روش‌های زیادی برای پرداخت جریمه‌های رانندگی وجود دارد که اغلب کاربران از آن بی‌خبرند؛ مثل روش پیامکی، مراجعه به سایت راهور یا استعلام با برنامه‌های موبایلی و …. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید راه‌های مختلف آن را پیدا کنید.

جریمه هزار خودرو در طرح ممنوعیت تردد در اصفهان - تابناک | TABNAK

به گزارش «تابناک»، استعلام و پرداخت خلافی خودرو از جمله نیازهای ضروری مالکان خودرو است که اغلب از روش های انجام آن اطلاع کافی ندارند و برای استعلام و پرداخت راهی دفاتر خدمات ارتباطی و یا مراکز پلیس +10 می شوند.

در ادامه این گزارش شیوه های غالب این مهم آمده است.

استعلام خلافی خودرو با فرمون

اغلب کاربران برای استعلام خلافی خودرو هر چند وقت یک‌بار نحوه دریافت خلافی خودرو را در گوگل جست‌وجو می‌کنند تا شماره پیامک استعلام خلافی یا آدرس سایت راهور را یافته و خلافی بگیرند. فرمون برنامه‌ای جامع برای استعلام خلافی خودرو است. این برنامه با امکان پرداخت خلافی در سریع‌ترین زمان را فراهم می‌کند. با نصب آن روی گوشی، علاوه بر این امکان، امکانات دیگری نیز خواهید داشت.

با استفاده از این برنامه می‌توانید قبض‌های جریمه خود را استعلام و پرداخت کنید. این اپلیکیشن خلافی خودرو را به‌سرعت از سامانه راهور استعلام می‌کند و لیست جریمه‌های رانندگی را به‌صورت موردی به‌همراه کد تخلف، محل وقوع تخلف، مبلغ جریمه و… در اختیار شما می‌گذارد.

جهت دانلود برنامه فرمون می‌توانید به کافه بازار، گوگل پلی یا سایت آن مراجعه کنید.

شما با نصب برنامه فرمون می‌توانید از خدمات و امکانات زیر بهره‌مند شوید:

دریافت قبض خلافی ماشین شامل شناسه قبض، شناسه پرداخت و مبلغ جریمه.
پرداخت قبض خلافی خودرو در کمترین زمان.
جدول کامل جرایم رانندگی همراه با کد تخلف و مبلغ جریمه برای کلان‌شهرها، روستا‌ها و….
امکان استعلام نمره منفی گواهینامه.
جدول کامل نمره منفی برای ماشین‌های سبک و سنگین و تخلفات مرتبط با هر نمره منفی.

 

استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق پلیس +۱۰

این روش قبل از ایجاد سرویس‌های مختلف (برنامه‌های موبایلی، استعلام پیامکی، استعلام از طریق سایت راهور ۱۲۰ و…) بیشتر استفاده می‌شد. در‌حال‌حاضر، استفاده از این روش تنها در زمانی که قصد خرید‌وفروش خودرو یا وسیله نقلیه را داشته باشید، توصیه می‌شود.

از معایب این روش هزینه‌بَر بودن آن است. هزینه استعلام خلافی در دفاتر پلیس +۱۰، ۲۷ هزار تومان است. همچنین اگر قصد اعتراض به جریمه را داشته باشید، می‌توانید با پرداخت هزینه به هر یک از جرایم موجود در لیست خلافی اعتراض کنید. جهت مشاهده نزدیک‌ترین دفتر پلیس +۱۰ در شهر خود اینجا کلیک کنید.

استعلام جریمه رانندگی با کد دستوری USSD (ستاره ۱۱۰ مربع)

ابتدا کد دستوری (ستاره، ۱۱۰، مربع) را وارد کنید. سپس ۴ گزینه نمایش داده می‌شود.

پلیس +۱۰
خدمات راهور
کلانتری و پاسگاه
پلیس آگاهی

شما عدد دو یعنی خدمات راهور را انتخاب کنید.

منوی جدید شامل ۲ گزینه است: خلافی خودرو،  خلافی خودرو و شناسه قبض و شناسه پرداخت که می‌توانید عدد ۱ یا ۲ را وارد کنید. پس از انتخاب این گزینه باید کد VIN را وارد کنید. برای وارد کردن عدد و حروف، زبان گوشی را روی انگلیسی تنظیم کنید و حروف لاتین را به‌صورت بزرگ وارد کنید. استعلام خلافی با این روش برای شما هزینه دارد و هزینه ارسال هر پیامک خلافی ۳۵۰ تومان است.

در صورت انتخاب گزینه ۲ و با دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت می‌توانید از طریق سایت اکثر بانک‌ها و یا دستگاه ATM، خلافی خودروی خود را پرداخت کنید. از معایب این روش عدم امکان پرداخت خلافی به‌صورت مستقیم است.

استعلام خلافی خودرو با پیامک

استعلام جریمه با این روش نیز برای شما هزینه دارد و هزینه ارسال هر پیامک خلافی ۳۵۰ تومان است. برای استعلام خلافی از طریق این روش، کافی است کد vin را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید. میزان خلافی و مبلغ جریمه برای شما ارسال می‌شود. از معایب این روش عدم امکان پرداخت خلافی است.

استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت

با مراجعه به سایت راهور نیز می‌توانید خلافی خودرو را استعلام و پرداخت کنید. کافی ست به آدرس www.rahvar۱۲۰.ir مراجعه کنید و در منوی سمت راست گزینه خدمات را انتخاب و سپس روی استعلام میزان تخلفات رانندگی کلیک کنید. مطابق راهنمای صفحه، بارکد پستی ۸ رقمی و کد کپچا را وارد کنید. لیست جرایم رانندگی را در این صفحه می‌بینید. برای پرداخت نیز می‌توانید با انتخاب درگاه بانکی، موارد دلخواه را پرداخت کنید. همچنین در این صفحه امکان چاپ خلافی خودرو نیز میسر است.

استعلام خلافی خودرو با تلفن

برای استعلام تلفنی میزان جرایم رانندگی باید با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید. این تنها روشی است که می‌توانید با اعلام پلاک خودرو، خلافی خودرو را استعلام کنید. برای استعلام خلافی با پلاک، پس از تماس به سیستم پاسخگوی صوتی وصل می‌شوید و طبق راهنما (۱. استعلام تخلفات رانندگی، ۲. استعلام صدور گواهینامه، ۳. استعلام صدور کارت ماشین) باید عدد ۱ را وارد کنید.

در مرحله بعد، به اپراتور وصل می‌شوید. اپراتور پس از پرسیدن شماره پلاک، خلافی خودرو را اعلام می‌کند.

منبع: سایت چطور

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید