واکنش محسن هاشمی به پرونده املاک شهرداری

0

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه درباره پرونده املاک کسی هدف تخریبی ندارد، ‌گفت: دو طرف باید آرامش خود را حفظ کنند چرا که سوء تفاهم‌هایی در این زمینه ایجاد شده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

به نقل از فارس، محسن هاشمی در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز اعضای شورای شهر جلسه هم‌اندیشی را با شهردار تهران و معاونان آن برگزار کردند.

وی افزود: دو موضوع در این جلسه هم‌اندیشی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که یکی مربوط به مصوبه اخیر وزارت راه و شهرسازی در مورد جماران بود و دیگر مسأله پرونده املاک و شهرداری که اعضای شورا نظرات‌شان را به بحث گذاشتند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در مورد مصوبه اخیر وزارت راه و شهرسازی، شبهاتی در مورد محدوده جماران وجود دارد و ابهاماتی نسبت به مصوبه است که جزئیاتش به زودی اعلام می‌شود، البته بلندمرتبه‌سازی در این محدوده انجام نمی‌شود و بحث ساخت دو تا سه طبقه بوده است.

هاشمی بیان داشت: در مجموع رویکرد شهرداری نسبت به این مصوبه مثبت بود ولی در مورد چند مورد شهرداری موافقت نداشت. در زمینه پرونده املاک نیز سوء تفاهم‌هایی به وجود آمده و جواب‌هایی از سوی طرف مقابل مطرح شده است.

وی درباره پرونده املاک شهرداری تأکید کرد: قرار شده است که دو طرف در زمینه پرونده املاک آرامش خود را حفظ کنند این بحث‌ها در فضای فعلی کشور زیاد مطرح می‌شود؛ کسی هدف تخریبی ندارد به هر حال خبرنگاران سؤال می‌پرسند و جوابی به آنها داده می‌شود سؤالات‌شان زیاد است و خواهش می‌کنم که دو طرف آرامش خود را حفظ کنند.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت:‌در مورد بررسی پرونده املاک در جلسه هم‌اندیشی امروز فرصت کم بود و شهرداری باید نظرش را در مورد همه املاکی که می‌خواهد پس بگیرد به شورای شهر اعلام کند.

هاشمی درباره بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ گفت: بودجه امسال به صورتی است که فضاهای اجتماعی مورد توجه بوده و مباحث کرونا در آن مطرح شده است فرصت برای بررسی این مسأله امروز در شورا کم بود و تا ۳۰دی قرار است لایحه مربوطه به دست ما برسد.

وی بیان داشت: تقریبا بودجه ۱۴۰۰ مشابه سال قبل و ۳۰ هزار میلیارد تومان از نظر ریالی است ولی در زمینه حقوق و دستمزدها افزایش خواهیم داشت.

رئیس شورای شهر تهران درباره مصوبه اخیر برای خرید ۵ هزار اتوبوس توسط دولت گفت:‌ تا کنون مصوبه در این راستا زیاد بوده ولی اجرایی نشده است که امیدواریم این مصوبه از آن دسته نباشد. البته به نظرم می‌رسد که مصوبه اخیر محکم‌تر باشد لذا حناچی و معاونش مناف هاشمی باید از همین فردا صبح قراردادهایی را برای خرید اتوبوس در نظر گیرند و پیش‌پرداخت‌های آن را در نظر گیرند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید