بیمه کارآفرین در شرایط رکودتمرکز خود را بر روی بیمه نامه‌های صادراتی گذاشت

0
بیمه+کارآفرین+بیمه کارآفرین
بیمه+کارآفرین+بیمه کارآفرین

مدیر بیمه‌های باربری، کشتی، هواپیما و پول شرکت بیمه کارآفرین اظهار کرد: درآمد بیشتر شرکت‌ها در بیمه‌های باربری بر روی کالاهای وارداتی است که در شرایط کرونا به شدت کاهش یافته اما شرکت بیمه کارآفرین با تمرکز بر روی کالاهای صادراتی در این رشته بیمه‌ای در مقایسه با سال گذشته با رشد چشمگیری روبرو بوده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  ندا ولیئی درگفت و گو باچابک آنلاین، گفت: درگذشته شرکت های بیمه ای در مواجه با ریسک های بزرگ از بیمه گران اتکایی خارجی استفاده می کردند که با خروج بیمه گران اتکایی از کشور، شرکت های بیمه ای به یکسری راهکار برای مواجه با این مشکل اندیشیدند.

مدیربیمه های باربری، هواپیما و پول شرکت بیمه کارآفرین با بیان اینکه عمده کالاهای ورودی به کشورازطریق امارات است، ادامه داد: به دلیل فاصله جغرافیایی کمی که این کشور با ما دارد وقتی که ممنوعیت ورود یکسری کشتی ها به داخل آب های خلیج فارش پیش آمد، عمده کالاها از امارات حمل می شوند.

ولیئی تصریح کرد: در حدود 3 هزار لنج ایرانی کالاهارا بین ایران و امارات حمل می کنند و بیشتر این لنج ها با توجه به سنتی بودن این شغل بسیار قدیمی بودند.

وی خاطرنشان کرد که شرکت های بیمه ای ابتدا لنج ها را مدیریت ریسک کرده و بعد این پرتفوی ها را جذب کردند یعنی شرکت های بیمه ای برای اینکه جذب پرتفوی کلی داشته باشند تا برای آنها هم سودآور باشد با رئیس اتحادیه لنج داران قرارداد منعقد کردند.

مدیر بیمه های باربری، هواپیما و پول شرکت بیمه کارآفرین بیان کرد: شرکت های بیمه برای مدیریت ریسک شروطی همچون داشتن گواهی ثبت، سیستم رادیویی و حمل بار تا سقف مجاز ظرفیت لنج را در نظر گرفته و پرتفوی را جذب کردند.

ولیئی با اشاره به تاسیس کلوپ های پی اند آی و کنسیرسیوم های داخلی،گفت: شرکتهای بیمه ای سعی کردند با استفاده از ظرفیت های داخلی، در شرایط فعلی، ریسک ها را به درستی مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه بیمه نامه باربری در ابتدای شیوع ویروس کرونا اندکی با افت مواجه شد، افزود: شرکت ها سعی کردند با یکسری سیاست گذاری ها مراودات خودرا با کشورهای دیگر ازسربگیرند و شرکت بیمه کارآفرین در شرایط رکود واردات کالا ، تمرکز خود را بر روی بیمه نامه های صادراتی گذاشت.

مدیر بیمه های باربری، هواپیما و پول شرکت بیمه کارآفرین اظهارکرد: درآمد بیشتر شرکت ها در بیمه های باربری بر روی کالاهای وارداتی است که در شرایط کرونا به شدت کاهش یافته اما شرکت بیمه کارآفرین با تمرکز بر روی کالاهای صادراتی در این رشته بیمه ای در مقایسه با سال گذشته با رشد چشمگیری روبرو بوده است.

وی گفت: شرکت بیمه کارآفرین سعی کرد ارتباط خودرا با کشورهای آسیایی و آفریقایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند حفظ کرده و ازاساتید این کشورها برای آموزش کارکنان استفاده کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید