تبلیغ و فروش دارو و واکسن از طریق فضای مجازی جرم است

0

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن تاکید بر اینکه “هرگونه تبلیغ، فروش و تزریق واکسن کرونا در فضای مجازی ممنوع است”، هشدار داد: این ترفند مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

به نقل از ایرنا، سرهنگ رامین پاشایی با اعلام این مطلب افزود: در پی انتشار اخبار تولید واکسن کرونا، شاهد انجام تبلیغات گسترده با مضمون “فروش و واگذاری این دارو در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی” هستیم.

وی ادامه داد: مجرمان سایبری با شگردهای مختلف نظیر اعطاء واکسن کرونا در قبال ثبت نام در تورهای مسافرتی و یا تبلیغات فریبنده، ثبت نام آزمایشی انسانی تزریق واکسن کرونا در کشورهای خارجی به همراه تور توریستی و تفریحی، در صدد کلاهبرداری از متقاضیان می باشندکه در این راستا تمامی تحرکات و جریان های مشابه در کارگروه ویژه پلیس فتا در حال رصد است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه تنها مسیر واقعی دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی صرفاً مجاری قانونی اعلام شده از وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی می باشد، افزود: هرگونه تبلیغ و فروش دارو و واکسن از طریق فضای مجازی جرم تلقی می شود و با متخلفین این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

سرهنگ پاشایی هشدار داد:هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید