«ویلیام شکسپیر» هم واکسن کرونا دریافت کرد+عکس18+

0

«ویلیام شکسپیر» دومین نفری در انگلیس است که واکسن کرونای فایزر/بیونتک را خارج از یک کارآزمایی بالینی دریافت کرد.

                                                   «ویلیام شکسپیر» هم واکسن کرونا دریافت کرد                                        

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

به نقل از نیوزویک واکسن زدن این ساکن شهر وارویک‌شایر در «میدلند غربی» انگلیس در بیمارستان دانشگاهی کاونتری بلافاصله توجه رسانه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد، چرا که نام او مشابه نمایشنامه‌نویس مشهور انگلیسی است.

تصویر شکسپیر ۸۱ ساله که واکسن کرونا به بازویش تزریق می‌شود بوسیله هیو پیم، دبیر اخبار بهداشتی بی‌بی‌سی روی توئیتر منتشر شد و اکنون در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده است.

پیش از شکسپیر، یک زن ۹۰ ساله به نام مارگرت کینان، نخستین کسی در انگلیس بود که واکسن کووید فایزر/بیونتک را به عنوان بخشی از برنامه واکسیناسیون گسترده دریافت کرد. حدود ۸۰۰۰۰۰ دوز واکسن قرار است در هفته‌های آینده در این کشور به مردم تزریق شود.

مقامات بهداشتی انگلیس می‌گویند انتظار می‌رود تا پایان ماه جاری میلادی دسامبر تا چهار میلیون دوز واکسن در این کشور توزیع شود. افراد سالمند و برخی از کارکنان مراقبت بهداشتی در اولویت واکسیناسیون قرار دارند.

انگلیس تا به حال ۱.۷ میلیون مورد کرونا و بیش از ۶۱۰۰۰ مرگ مربوط به این بیماری عفونی تنفسی را گزارش کرده است. این کشور روز دوشنبه ۱۴۷۱۸ مورد جدید کرونا و ۱۸۹ مرگ جدید ناشی از آن را گزارش کرد.

دولت انگلیس می‌گوید چهار واکسن متفاوت کرونا را برای ساکنان این کشور سفارش داده است، از جمله واکسن‌ آکسفورد/آسترازنکا و واکسن‌های نوع mRNA که بوسیله شرکت‌های بیونتک/فایزر و مدرنا در دست تولید هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید