سلبریتی های مشهوری که ابتلا به بیماری « ایدز » را مخفی نکردند+عکس

0

اکنون نزدیک به ۴ دهه از شروع بحران ایدز (AIDS) و ویروس اچ آی وی (HIV) می‌گذرد و هنوز هم در سراسر جهان میلیون‌ها نفر با این ویروس مرگبار زندگی می‌کنند. در طی سال‌های گذشته، سلبریتی‌های مشهور زیادی اعلام کرده اند جزو آمار فوق به شمار می‌آیند، با این ویروس مواجه شده و واقعیت زندگی خود بعد از تشخیص ابتلایشان به اچ آی وی را فاش کرده اند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

«تابناک باتو» اکنون نزدیک به ۴ دهه از شروع بحران ایدز (AIDS) و ویروس اچ آی وی (HIV) می‌گذرد و هنوز هم در سراسر جهان میلیون‌ها نفر با این ویروس مرگبار زندگی می‌کنند. در طی سال‌های گذشته، سلبریتی‌های مشهور زیادی اعلام کرده اند جزو آمار فوق به شمار می‌آیند، با این ویروس مواجه شده و واقعیت زندگی خود بعد از تشخیص ابتلایشان به اچ آی وی را فاش کرده اند. ستارگانی مانند فردی مرکوری و راک هادسون در اثر ابتلا به ایدز، سندرمی که در اثر ابتلا به ویروس اچ آی وی ایجاد می‌شود، درگذشتند در حالی که مجیک جانسون و جاناتان ون نس هنوز با ویروس اچ آی وی در بدنشان زندگی می‌کنند.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ سلبریتی مشهوری آشنا کنیم که در مورد ابتلای خود به ویروس اچ آی وی افشاگری کرده و این موضوع را پنهان نکردند.

۱- مجیک جانسون

سلبریتی های مشهوری که ابتلا به بیماری « ایدز » را مخفی نکردند

مجیک جانسون در سال ۱۹۹۱ اعلام کرد که بعد از ابتلا به ویروس اچ آی وی تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز را ترک خواهد کرد. در دهه ۸۰ میلادی، جانسون در تیم لس آنجلس لیکرز به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته و حتی سه بار به عنوان بهترین و ارزشمندترین بازیکن فصل نیز انتخاب شد. اما وقتی در اوایل دهه ۹۰ مشخص شد به ویروس اچ آی وی مبتلا شده، همه چیز برای جانسون به پایان رسید، زیرا فکر می‌کرد این ویروس مرگبار به زودی جان او را خواهد گرفت. او در یک کنفرانس خبری با اعلام ابتلای خود به این ویروس گفت: «به خاطر ابتلایم به ویروس اچ آی وی، امروز باید از تیم لیکرز کناره گیری کنم»، صحبت‌هایی که با گریه حاضران و گزارشگران همراه شد.

این یکی از اولین بار‌هایی بود که یک سلبریتی با تمایلات جنسی معمول و یک غیرسفیدپوست در برابر عموم قرار گرفته و اعلام می‌کرد به این ویروس مبتلا می‌شود، زیرا کلیشه‌های این بیماری با ابتلای مجیک جانسون شکست. امروز مجیک جانسون سبک زندگی سالمی داشته و برای افزایش آگاهی عموم نسبت به این ویروس و بیماری ایدز فعالیت می‌کند. جانسون در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۱ در این باره چنین گفت: «باید این صحبت‌ها را داشته باشید، زیرا مهم هستند، به ویژه وقتی صحبت‌های من باشد: من با این ویروس زندگی می‌کنم. نمی‌خواهم فرزندانم هرگز به آن مبتلا شوند پس باید قضیه را به آن‌ها بگویم… و اینکه چه اتفاقی برایشان می‌افتد اگر همان کاری را بکنند که من کردم».

۲- چارلی شین

سلبریتی های مشهوری که ابتلا به بیماری « ایدز » را مخفی نکردند

در سال ۲۰۱۵، چارلی شین فاش کرد که اکنون ۴ سال است با ویروس اچ آی وی زندگی می‌کند. در آن دوران شین سردرد‌های هولناکی را تجربه می‌کرد و به این باور رسیده بود که به تومور مغزی مبتلاست، اما پزشکش به او گفت که به این ویروس مبتلا شده است. در طی سال‌های بعد، به گفته خود شین، وی میلیون‌ها دلار به افرادی که او را تهدید به افشاگری در مورد بیماری اش کرده بودند به عنوان حق السکوت پرداخت. اما در سال ۲۰۱۵، این بازیگر مشهور هالیوودی در مصاحبه‌ای با روزنامه Today پرده از بیماری خود برداشت. او در این مصاحبه خود گفت: «سه حرف دشواری است برای مبتلا شدن. نقطه عطفی در زندگی هر فردی است». در طی این سال ها، چارلی شین برای کنترل کردن ویروس اچ آی وی دارو‌های مختلف مصرف کرده و در مورد شرایط کنونی خود در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۷ چنین گفت: «حس می‌کنم که در حال حمل کردن مشعل هستم، صبح بخیر آمریکا، برای بسیاری از کسانی آن بیرون که از بیماری مشابهی رنج می‌برند».

۳- جاناتان ون نس

سلبریتی های مشهوری که ابتلا به بیماری « ایدز » را مخفی نکردند

جاناتان ون نس در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز پرده از ابتلای خود به ویروس اچ آی وی برداشت. در سال ۲۰۱۸، ون نس با سریال مسابقه‌ای Queer Eye در نتفلیکس به یکباره به شهرتی جهانی رسید. به عنوان یکی از ستارگان اصلی برنامه، این شخصیت هالیوودی در فهرست شخصیت‌های برجسته برای مصاحبه با نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته و در همین مصاحبه بود که او از ابتلایش به اچ آی وی گفت. وی در این مصاحبه تصریح کرد: «وقتی Queer Eye منتشر شد، شرایط برایم بسیار دشوار بدو، زیرا با خود گفتم که آیا باید در مورد شرایطم صحبت کنم؟ و سپس با خودم گفتم دولت ترامپ هر کاری که از دستش بر می‌آید برای بدنام سازی جامعه دگرباشان اطراف من انجام داده و این احساس را داشتم که باید در این مورد صحبت کنم».

از زمان انتشار این خبر، ون نس برای از بین بردن این باور که ابتلابه اچ آی وی به معنای مرگ است تلاش می‌کند: «فکر می‌کنم چیزی که بسیاری از افراد را شگفت زده می‌کند تنها این است که این یک بیماری مزمن است و نه یک بیماری به معنای پایان دهنده به زندگی. مدت هاست که برای این بیماری دارویی‌های وجود دارد. می‌تواند قابل درمان و کاملاً قابل کنترل باشد، درست شبیه آن چیزی که در مورد دیابت وجود دارد. تنها باید اطمینان پیدا کنید که به درمان دسترسی دارد. این همه ماجراست».

۴- خاویر مونیوز

سلبریتی های مشهوری که ابتلا به بیماری « ایدز » را مخفی نکردند

خاویر مونیوز ستاره موزیکال Hamilton مدت کوتاهی پس از حضور در این نمایش اعلام کرد که به ویروس اچ آی وی مبتلا شده است. در سال ۲۰۱۶ بود که مونیوز نقش الکساندر همیلتون را در نمایش موزیکال Hamilton به کارگردانی لین مانوئل میراندا بر عهده گرفت. وقتی مونیوز با این نمایش به شهرت رسید، نمی‌خواست در مورد این که یک همجنسگراست، از سرطان رهایی یافته و اکنون به اچ آی وی مبتلاست صحبت کند. مونیوز در سال ۲۰۱۶ به روزنامه نیویورک تایمز چنین گفت: «من از سال ۲۰۰۲ با ویروس اچ آی وی زندگی می‌کنم. حال جسمانی ام خوب است، قوی هستم و به خاطر برچسب ننگینی که با این ویروس همراه است خیلی در این مورد صحبت نکرده بودم. من این لطیفه را می‌گویم، خنده دار باشد یا نباشد نمی‌دانم، اما جوک من این است که من قبلاً چندین بار مرده ام و این احساسی است که به این موضوع دارم. زندگی من به طور کامل و به نحو بسیار شدیدی تغییر کرد وقتی در سال ۲۰۰۲ به اچ آی وی مبتلا شدم و همچنین سال گذشته با سرطان و نمی‌توانید چیزی را که می‌دانید از ذهن خود پاک کنید».

۵- اونگینا

سلبریتی های مشهوری که ابتلا به بیماری « ایدز » را مخفی نکردند

اونگینا ستاره برنامه تلویزیونی RuPaul’s Drag Race اعلام کرده است که به ویروس اچ آی وی مبتلا بوده و بدین ترتیب به یکی از اولین چهره‌های برنامه‌های ریالیتی تبدیل شد که از ابتلای خود به این ویروس مرگبار پرده بر می‌دارد. برنامه RuPaul’s Drag Race در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و رایان اونگ پائولو که در این برنامه با نام اونگینا شناخته می‌شد یکی از شرکت کنندگان در مسابقه بود. در فصل اول بود که اونگینا فاش کرد به ویروس اچ آی وی مبتلاست. پائولو در سال ۲۰۱۷ در مصاحبه‌ای در این باره چنین گفت: «این موضوع زندگی مرا به شدت تغییر داد، زیرا این باری بود که از روی دوشم برداشته شد تا در نهایت بتوانم با صدای بلند آن را فریاد زده و آن را برای خودم نگه دارم. این کار همچنین به انگیزه‌ای برای دیگران تبدیل شد تا در مورد ابتلایشان به اچ آی وی با صدای بلند فریاد بزنند. بسیار خوشحالم که به دیگران کمک کردم با این شرایط خود کنار بیایند، مانند همان کاری که من کردم».

پائولو در سال ۲۰۲۰ نیز در فصل پرستاره برنامه Drag Race شرکت کرد، اما بیشتر وقت و انرژی خود را صرف آگاهی بخشی در مورد بیماری ایدز و ویروس اچ آی وی کرده است. وی در این باره چنین اظهارنظر می‌کند: «در حالی که تست دادن روز به بروز بیشتر و بیشتر در دسترس قرار می‌گیرد، مهم است که به صحبت کردن در مورد آن ادامه دهیم و اهمیت اطلاع از شرایط افراد مبتلا به این ویروس را به اطلاع دیگران برسانیم. همزمان باید در مورد رابطه جنسی با رعایت ایمنی کامل آگاهی بدهیم. می‌دانم و می‌فهمم که گفتن این موضوع راحتتر از انجام آن است، اما وقتی صدایت بلند باشد و به صحبت در مورد آن ادامه دهد قدرت بزرگی وجود دارد و من امیدوارم که صدای من بلند و قوی باشد».

۶- دنی پینتائورو

سلبریتی های مشهوری که ابتلا به بیماری « ایدز » را مخفی نکردند

دنی پینتائورو که در کودکی با بازی در سریال Who’s the Boss? به شهرت رسید، در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که به ویروس اچ آی وی مبتلا شده است. بعد از موفقیت و شهرت با سریال Who’s the Boss?، پینتائورو در پیدا کردن مسیر زندگی خود دچار مشکل شد. در سال ۲۰۱۵ این بازیگر در برنامه اپرا وینفری حضور یافت تا در مورد این دوره نامفهوم و گنگ زندگی مود صحبت کند که او را به سمت مواد مخدر صنعتی کشاند و در نهایت باعث ابتلایش به ویروس اچ آی وی شد. پینتائورو در برنامه اپرا وینفری چنین گفت: «برای یک چکاپ معمول به پزشک مراجعه کردم. می‌دانید، به عنوان یک مرد همجنسگرای مسئولیت پذیر، هر شش ماه یک بار باید تست اچ آی وی انجام دهید و مدت دو هفته را با اضطراب و نگرانی در مورد نتیجه آزمایش صبر می‌کنید، یا دستکم من اینطور بودم، زیرا فکر کردن به ابتلا به اچ آی وی نیز مرا وحشت زده می‌کرد… یک حرکت رو به عقب است. شما آنقدر وقت را در ترس و وحشت فرو می‌روید که به سمت ابتلا به آن پیش می‌روید و در نهایت به آن مبتلا می‌شوید؛ و حالا دیگر لازم نیست بترسید».

پینتائورو همچنین می‌گوید که پیش از شروع رابطه با شریک زندگی اش ماجرا را با او در میان گذاشته و در این مورد پنهانکاری نمی‌کند. پینتائورو در ادامه می‌گوید: «بدون شک این یکی از پشیمانی‌های زندگی من است که نتوانستم مسئولیت زندگی ام را بر عهده بگیرم. پس اکنون که این اتفاق برایم رخ داده، احساس می‌کنم که سرنوشت به من می‌گوید این تنها شانس و فرصت من است تا آن ذره نور باشم و می‌خواهم هر کاری بکنم تا این شانس را همچنان داشته باشم».

۷- چاک پانوزو

سلبریتی های مشهوری که ابتلا به بیماری « ایدز » را مخفی نکردند

چاک پانوزو نوازنده گیتار باس گروه موسیقی Styx از زمان ابتلا به اچ آی وی در سال ۱۹۹۱ با این ویروس زندگی می‌کند. پانوزو گروه موسیقی Styx را در دهه ۷۰ همراه با برادرش تاسیس کرده و در تمام طول دوران موفقیت گروهش در دهه ۷۰ و ۸۰ تمایلات همجنسگرایانه خود را مخفی نگه داشت. در سال ۱۹۹۱، مشخص شد پانوزو به اچ آی وی مبتلا شده و بدین ترتیب بود که وی تصمیم گرفت دارویی مصرف نکند. در انتهای دهه ۱۹۹۰، او چنان بیمار بود که روزانه باید ۲۳ قرص مصرف می‌کرد. پانوزو بعد‌ها در سال ۲۰۱۷ در مصاحبه‌ای از تجربه خود در آن دوران گفت: «آن دوران بدترین دوران زندگی ام از لحاظ بیماری بود، هم از لحاظ روانی و هم فیزیکی. اما همانجا بود که قدرت گفتن این جمله را پیدا کنم که دیگر نمی‌توانم به عنوان یک مرد مخفی کار و منزوی به این زندگی ادامه دهم، پس می‌خواهم گروه را ترک کنم».

پانوزو در نهایت ابتلای خود به اچ آی وی را علنی کرد و بعد از ثبات سلامتیاش هنوز هم با گروه موسیقی خود تور برگزار کرده و امیدوار است الهام بخش دیگر افراد مبتلا به اچ آی وی باشد: «وقتی روی صحنه می‌رود هرگز نمی‌دانم که چه کسی قرار است آنجا باشد، اما اگر یک مرد جوان باشد که همان چیزی که من تجربه کرده ام را تجربه کرده باشد دوست دارم با خودش فکر کند که اگر او توانست این کار را بکند چرا من نتوانم؟».

۸- فردی مرکوری

سلبریتی های مشهوری که ابتلا به بیماری « ایدز » را مخفی نکردند

فردی مرکوری تنها ۲۴ ساعت قبل از مرگش، فاش کرد که سال هاست به بیماری ایدز مبتلا شده است. به عنوان نفر اصلی گروه موسیقی راک Queen، رکوری به ندرت در مورد زندگی شخصی و سلامتش صحبت می‌کرد. اما در سال ۱۹۹۱ او بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن افشا شده بود به ایدز مبتلاست. فردی مرکوری در این بیانیه چنین گفته بود: «بعد از حدس و گمان‌های بسیار در رسانه ها، می‌خواهم تایید کنم که تست اچ آی وی من مثبت بوده و به ایدز مبتلا هستم. از نظر خودم درست می‌دانستم که این موضوع را شخصی نگه دارم تا از حریم خصوصی کسانی که در اطراف من هستند حفاظت کنم. با این وجود، اکنون زمان آن رسیده که دوستان و طرفدارانم در سراسر جهان واقعیت را بدانند و امیدوارم که همه به من، پزشکانم و تمام کسانی که با این بیماری هولناک مبارزه می‌کنند بپیوندند». ستاره موسیقی راک در سن ۴۵ سالگی و تنها ۲۴ ساعت پس از این بیانیه درگذشت.

۹- ایزی‌ای

سلبریتی های مشهوری که ابتلا به بیماری « ایدز » را مخفی نکردند

ایزی-ای رپر معروف در سال ۱۹۹۵ فاش کرد که به ایدز مبتلا بوده و یک هفته بعد درگذشت. در مارس ۱۹۹۵، ایزی-ای که نام واقعی اشت اریک رایت بود در اوج شهرت خود به سر می‌برد که در بیمارستان بستری شد. در آن زمان بود که این رپر معروف با انتشار بیانیه‌ای ابتلای خود به بیماری ایدز را علنی کرد. وی در بیانیه خود چنین نوشته بود: «من مذهبی نیستم، اما درست یا غلط، من همینم که هستم. این را به این خاطر نمی‌گویم که دنبال یک بالش نرم هر جه که بروم هستم. فقط حس می‌کنم که هزاران هزار طرفدار جوان دارم که وقتی پای ایدز به میان می‌آید باید واقعیت را بدانند. در هفته گذشته متوجه شدم که این بیماری واقعی است و تبعیض قائل نمی‌شود. همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد». این رپر سرشناس در ۲۶ مارس ۱۹۹۵ در سن ۳۰ سالگی درگذشت.

۱۰- راک هادسون

سلبریتی های مشهوری که ابتلا به بیماری « ایدز » را مخفی نکردند

راک هادسون ستاره مشهور دنیای سینما اولین سلبریتی مشهوری بود که خبر ابتلایش به ایدز را علنی کرد. در چشم عموم مردم و طرفدارانش، هادسون چهره پیشگام هالیوود کلاسیک در دهه ۵۰ و ۶۰ بود، اما او در خفا تمایلات همجنسگرایانه داشت. در سال ۱۹۸۵، هادسون اعلام کرد که به ایدز مبتلاست و بدین ترتیب به اولین سلبریتی شناخته شده‌ای تبدیل شد که این موضوع را علنی می‌سازد. اعلام این خبر و مرگ هادسون، بحران ایدز و اچ آی وی را به موضوعی عمومی تبدیل کرد. در آن دوران بود که مجله People در این باره نوشت: «از زمانی که هادسون بیماری خود را اعلام کرده است، بیش از ۱.۸ میلیون دلار کمک‌های شخصی (بیش از دو برابر کمک‌های جمع آوری شده برای تحقیقات در مورد این بیماری در سال قبل) برای حمایت از تحقیقات در مورد بیماری ایدز و مراقبت از قربانیان ایدز جمع آوری شده است (تن‌ها در سال ۱۹۸۵، بیش از ۵،۵۲۳ مورد ابتلا به ایدز در ایالات متحد گزارش شد)». چند روز بعد از مرگ هادسون در اثر ابتلا به ایدز، کنگره ایالات متحده ۲۲۱ میلیون دلار برای پیدا کردن درمان ایدز اختصاص داد.

از چهره‌های مشهور دیگری که به بیماری ایدز مبتلا شده بودند و جانشان را از دست دادند می‌توان به رابرت دیویس بازیگر شناخته شده نقش بیلی هیس در فیلم «قطار سریع السیر نیمه شب» (Midnight Express)، داک رامبو بازیگر مشهور آمریکایی، ژان آنتونی ری رقصنده سیاه پوست مشهور به «له‌روی»، ریکی آویلس بازیگر پرتغالی فیلم‌های «راه کارلیتو» (Carlito’s way) و پدرخوانده ۳، کلاوس نومی خواننده آلمانی، رودولف نوریف رقصنده مشهور روسی، جیا کارانگی مدل مشهور، استیون استاکر بازیگر آمریکایی، مریت باتریک بازیگر آمریکایی، آنتونی پرکینز بازیگر اصلی فیلم «روانی» (Psycho) و مایکل جیتر بازیگر فیلم «مسیر سبز» (Green Mile) اشاره کرد.

روزیاتو

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید