فراخوان اولین رویداد آنلاین نوین‌کمپ با امکان سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیاردتومانی در استارت‌آپ‌های حوزه ولث‌تک منتشر شد

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

راه‌اندازی استارت‌آپ و نوآوری درذات‌خود کاری سخت، پرریسک و پیچیده است؛ اما این سختی در برخی فضاها مانند صنعت مالی بیشتر هم می‌شود. حجم بالای قوانین، نیاز به انواع مجوزها برای فعالیت‌های مختلف و حساسیت اطلاعاتی که وجود دارد، راه‌اندازی و توسعه استارت‌آپ‌های تکنولوژی مالی را با پیچیدگی‌های مختلفی روبه‌رو می‌کند.

تا جایی که ممکن است تیم استارت‌آپی احساس کند با یک دیوار غیرقابل‌عبور روبه‌رو شده است. این موضوع گریبان‌گیر سازمان‌ها و مؤسسات مالی موجود نیز هست. آنها باتوجه ‌به اهمیت امنیت در این فضا ملزم به رعایت انواع قواعد، پروتکل‌ها و چهارچوب‌ها هستند و البته به‌مرورزمان در این کار تخصص پیدا کرده‌اند؛ از سوی دیگر این سازمان‌ها و مؤسسات، برای توسعه و حفظ جایگاه خود نیاز به نوآوری دارند.

به گزارش روابط عمومی نوین‌تک،‌ مفهوم نوآوری باز و به‌خصوص بانکداری باز در صنعت مالی به نزدیکی مؤسسات مالی بزرگ و سنتی با شرکت‌ها و استارت‌آ‌پ‌های تکنولوژی محور منجر شد. مؤسسات مالی و بانک‌ها توانایی رسیدگی و مدیریت چهارچوب‌ها و قوانین و همچنین دسترسی به زیرساخت و اطلاعات را دارند؛ استارت‌آپ‌ها نیز توانایی نوآوری با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا را در اختیار دارند. البته این اتصال بدون چالش نیست و خود نیازمند چهارچوب‌ها و فرایندهایی مشخص است.


مجموعه رویداد نوین‌کمپ و نوین‌کمپ ۱


شتاب‌دهنده نوین‌تک به‌عنوان بازوی نوآوری باز گروه مالی اقتصاد نوین، مأموریت اتصال تیم‌های نوآور به شرکت‌های این مجموعه را داراست و رویدادهای نوین‌کمپ نیز در همین راستا به‌عنوان فرایندی برای تسهیل این اتصال توسط نوین‌تک طراحی شده است.

اولین رویداد نوین‌کمپ با محوریت حوزه تکنولوژی‌های مدیریت ثروت (Wealthtech) در تاریخ ۱۸ دی‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد. مخاطبین این رویداد ازیک‌طرف می‌توانند افراد و تیم‌های علاقه‌مند به این فضا باشند که در این رویداد می‌توانند شناخت خود را نسبت به مدیریت سرمایه افزایش دهند، با چالش‌ها و فرصت‌های آن آشنا شوند و با دریافت آموزش‌های لازم ایده خود را برای ایجاد نوآوری در آن شکل دهند. از سوی دیگر مخاطبین رویداد می‌توانند تیم‌هایی باشند که مدتی است در این حوزه فعالیت داشته و برای پیشبرد کار خود نیازمند زیرساخت، داده، همکاری با شرکت‌های مربوطه و یا جذب سرمایه هستند.

در افتتاحیه رویداد به بیان چالش‌ها و فرصت‌های حوزه مدیریت ثروت پرداخته می‌شود و موقعیت‌های همکاری با گروه مالی اقتصاد نوین و به‌ویژه شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری تأمین سرمایه نوین بیان خواهد شد. در ادامه کارگاه‌های رویداد از تاریخ ۲ بهمن‌ماه آغاز شده و در بیش از ۲۰ کارگاه به آموزش مباحث مختلف موردنیاز برای ایجاد نوآوری در این فضا پرداخته خواهد شد. کارگاه‌ها در سه دسته بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری، نوآوری و توسعه کسب‌وکار و بررسی چالش‌های فنی این حوزه برگزار می‌شود که به مدت سه هفته در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه خواهند بود.

مدرسین این کارگاه‌ها از شرکت مشاور سرمایه‌گذاری تأمین سرمایه نوین، شتاب‌دهنده نوین‌تک و مرکز نوآوری دانشگاه تهران (کارولوکس) انتخاب شده‌اند تا بتوانند تجربیات و آموزش‌های خودشان را در زمینه‌های مربوطه به تیم‌ها و افراد شرکت‌کننده منتقل کنند؛ همچنین افراد امکان دریافت زمان‌های مشاوره با مدرسین را خواهند داشت. تمامی کارگاه‌ها به‌صورت آنلاین بوده و همچنین امکان دریافت ویدئوی آنها از طریق سایت رویداد ممکن خواهد بود.


زیرساخت‌ها


ایجاد بسیاری از سرویس‌های جدید نیازمند داده تاریخی و آنی است؛ ازاین‌رو در این رویداد با همکاری شرکت‌های فرابوم، فینوتک، نوآوران امین، اکسیر و کوانت ون APIهای حوزه‌های بانکی، بازار سرمایه و رمزارزها در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت؛ همچنین محیط تست توسط فرابوم، ماشین مجازی نوآوران امین و پلتفرم کوانت ون فراهم شده است تا شرکت‌کنندگان بتوانند الگوریتم‌ها و محصولات خود را ایجاد و آزمایش کنند.


سرمایه‌گذاری و اتصال به گروه مالی اقتصاد نوین


همچنین برای افزایش امکان جذب سرمایه تیم‌ها، علاوه بر گروه مالی اقتصاد نوین، صندوق سرمایه‌گذاری پرشیا و شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر مدیریت ثروت ستارگان به‌عنوان شرکای سرمایه‌گذاری در این رویداد حضور خواهند داشت و تا سقف ۲۰ میلیارد تومان امکان سرمایه‌گذاری بر روی تیم‌های خروجی این فرایند وجود دارد. لازم به ذکر است که استارت‌آپ‌های بالغ می‌توانند در کارگاه‌های رویداد شرکت نکنند و مستقیماً بعد از ارتباط‌گیری با نوین‌تک وارد مرحله بررسی برای سرمایه‌گذاری و اتصال به گروه مالی اقتصاد نوین شوند.

افراد و تیم‌های شرکت‌کننده از زمان شروع رویداد می‌توانند با استفاده از آموزش‌ها و مشاوره‌های موجود طرح‌های خود را آماده و اصلاح و همچنین با استفاده از زیرساخت‌های موجود آن‌ها را پیاده‌سازی و تست کنند. پس از گذشت ۳ هفته از کارگاه‌ها یعنی پس از ۱۷ بهمن‌ماه، جلسات بررسی نهایی تیم‌ها برگزار خواهد شد؛ بعد از برگزاری جلسات بررسی نهایی، بسته به آمادگی تیم و محصولش نحوه ادامه همکاری با استارت‌آپ مشخص می‌شود که به سه شرح زیر است:

  • ادامه همکاری از طریق شتاب‌دهنده نوین‌تک و ورود به دوره شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری اولیه
  • تعیین بازه زمانی مشخص برای استارت‌آپ در راستای رسیدن به اهداف تعیین شده، و پس از آن سرمایه‌گذاری و اتصال به گروه مالی اقتصاد نوین
  • در صورت بالغ بودن استارت‌آپ، اتصال به گروه مالی اقتصاد نوین و سرمایه‌گذاری تا سقف ۲۰ میلیارد تومان توسط، vc مدیریت ثروت ستارگان و صندوق سرمایه‌گذاری پرشیا و گروه مالی اقتصاد نوین.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، ثبت‌نام و در جریان قرارگرفتن از آخرین اخبار رویداد به این لینک مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید