جدول زمانی فائوچی برای شکست کرونا در آمریکا

0

نیوزویک گزارش داد: آنتونی فائوچی ضمن تعیین یک جدول زمانی برای شکست کرونا در آمریکا تاکید کرد نباید پس از آغاز واکسیناسیون انتظار تغییرات چشمگیر را داشته باشیم و دستکم از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ شاهد روند کاهشی ابتلا به کووید-۱۹ خواهیم‌بود.

                                                   جدول زمانی فائوچی برای شکست کرونا در آمریکا                                        

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

به نقل از تارنمای خبری این نشریه آمریکایی، «دکتر آنتونی فائوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و عضو کارگروه مبارزه با کرونای کاخ سفید به نیوزویک گفت که نباید انتظار داشته باشیم با آمدن واکسن کرونا همه چیز به سرعت تغییر کند. بلکه شیوع کووید-۱۹ در آمریکا پیش از آنکه بهتر شود بدتر خواهد شد و کشور تا سه ماهه سوم سال آینده شاهد “تغییرات چشمگیری” نخواهد بود.

وی در گفت و گو با نیوزویک افزود: من فکر می‌کنم کاهش تعداد مبتلایان با ورود به ماه آوریل (فروردین) و بیشتر شدن واکسیناسیون آغاز شود و پس از رسیدن به ماه مه (اردیبهشت) ، ژوئن (خرداد) و ژوئیه (تیر) ، در اواخر سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ و رفتن به سه ماهه سوم شاهد تغییرات چشمگیری خواهیم بود.
فائوچی با اشاره به اینکه کشور “هرگز از نخستین موج شیوع کووید-۱۹ خارج نشده”، توضیح داد: «آغاز واکسیناسیون در روزهای پیش رو نمی‌تواند به سرعت از شدت شمار مبتلایان و مرگ و میر بکاهد زیرا ما اکنون در میانه یک موج شدید هستیم» .
وی همچنین با توجه به افزایش چشمگیر بیماری پس از جشن شکرگزاری تاکید کرد: «انتظار می‌رود چنین وضعیتی و یا حتی بدتر از آن برای تعطیلات ژانویه تکرار شود» .
رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: «چنانچه برنامه توزیع واکسن بیشتر از ۹۰ روز مدنظر به طول بینجامد و دولت در صورت ادامه روند افزایش شمار مبتلایان، واکسیناسیون را اجباری نکند، تا روز ۲۰ ژانویه شاهد ابتلای روزانه ۴۴۸ هزار نفر به کووید-۱۹ خواهیم بود» .
از زمان آغاز انتشار ویروس جدید کرونا در ووهان چین تا به امروز، بیش از ۶۶ میلیون نفر در سراسر جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. در این میان آمریکا با دارا بودن بالغ بر ۱۴ میلیون و ۷۷۰ هزار مبتلا و بیش از ۲۸۵ هزار و ۶۰۰ مرگ و میر رتبه نخست را در میان سایر کشورهای جهان از لحاظ میزان تاثیر پذیری از ویروس کرونا دارد.

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید