ریل‌گذاری درست و حرفه‌ای در بیمه ایران معین

0
نبض بیمه ایران معین
نبض بیمه ایران معین
داریوش محمدی، مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین در گفتگوی صریح با دنیای بیمه با اطمینان اعلام می‌کند که چشم‌انداز آینده این شرکت مثبت است و تأکید دارد که بیمه ایران معین در مسیر درست و حرفه‌ای قرار دارد. به گفته این مدیر باسابقه و شناخته‌شده صنعت بیمه، مسیر بازگشت بیمه معین به نقطه مطلوب و هدف از ابتدای امسال شروع‌شده است. محمدی تصریح می‌کند: برند ایران معین یک برند محبوب و معتبر است و سعی می‌کنیم نسبت به تقویت این برند و اعتبار آن نزد بیمه‌گذاران گام برداریم.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  ۹۹٫۹٫۹ در دفتر ارتباطی شرکت ایران معین در تهران با گفتگو با چهره‌ای نشسته‌ایم که تازه از نشست هیات مدیره با دست پر بازگشته و خبر از موافقت شرکت بیمه ایران به‌عنوان سهامدار اصلی شرکت ایران معین جهت افزایش سرمایه شرکت می‌دهد. داریوش محمدی، در مقام مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌ای فعال در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی ایران می‌گوید: کاری به حاشیه‌ها ندارد و تنها به پیگیری برنامه‌ها و بازگرداندن شرکت ایران معین به مسیر صحیح و روزهای اوج شرکت می‌اندیشید. پرسش‌های صریح دنیای بیمه البته با پاسخ‌های صریح و شفاف همراه بود و آنچه می‌خوانید، نتیجه یک گفتگوی بی‌پرده درباره کارنامه نیمه نخست بیمه ایران معین و چشم‌انداز آینده آن است. این گفتگو را بخوانید:

شرکت‌های بیمه‌ای فعال در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی چه چشم‌اندازی برای خود ترسیم کرده و چه مأموریتی را دنبال می‌کنند؟

طبق قانون تأسیس مناطق آزاد و تجاری، فلسفه وجودی مناطق این است که اقتصاد کشور در مسیر تجارت و بین‌المللی شدن قرار گیرد و به همین دلیل در قانون، معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در این مناطق پیش‌بینی شده است. البته هرچند اهداف قانون‌گذار کاملاً محقق نشده، اما گام‌هایی طی سال‌های گذشته برداشته شده و به‌طور مثال اگر بورس بین‌المللی کیش راه‌اندازی شود در آن معاملات با ارزهای جهانی صورت گیرد، طبیعی است که اهداف قانون هم به‌تدریج محقق می‌شود. صنعت بیمه چه در سرزمین اصلی، چه مناطق آزاد و چه مناطق ویژه اقتصادی، با هدف رفع دغدغه اقتصادی سرمایه‌گذاری در برابر ریسک‌های احتمالی موضوعیت پیدا می‌کند و ما در شرکت بیمه ایران معین سعی کرده‌ایم به این رسالت خود عمل کنیم. خوشبختانه بیمه ایران معین در مناطق آزاد خوش‌نام است و همواره در پرداخت خسارت و عمل به تعهدات به‌موقع و دقیق عمل کرده‌ایم؛ البته نمی‌گویم که همه کارهای به صدور کامل و جامع انجام‌شده و حتماً این فرایند‌ها نیاز به اصلاح و بهبود مداوم دارد؛ مهم این است که برند ایران معین یک برند محبوب و معتبر است و سعی می‌کنیم نسبت به تقویت این برند و افزایش اعتبار آن نزد بیمه‌گذاران گام برداریم.

البته اطلاع دارید که در مناطق آزاد تجاری و به‌ویژه مناطق ویژه اقتصادی کشور، سرمایه بیمه‌گذاران به دلیل تورم، افزایش پیداکرده و به همین دلیل تصمیم گرفتیم سرمایه شرکت بیمه ایران معین را هم افزایش دهیم تا بتوانیم ریسک‌های بزرگ‌تری را متناسب با نیاز مناطق آزاد و ویژه تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهیم. خوشبختانه تاکنون یک مرحله افزایش سرمایه شرکت در سال جاری اتفاق افتاده و در مرحله دوم هم به‌زودی سرمایه شرکت را بازهم افزایش می‌دهیم چراکه اعتقاد داریم اگر سرمایه شرکت را افرایش ندهیم، در گردونه رقابت و ارائه خدمات به بیمه‌گذاران عقب خواهیم ماند. به همین دلیل صنعت بیمه به‌ویژه شرکت بیمه ایران معین در پذیرش ریسک‌ها نباید از روند نرخ تورم که باعث افزایش ارزش اموال و دارایی بیمه‌گذاران شده، عقب بماند و ما در بیمه ایران معین رسالت خودمان را در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رفع دغدغه فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از طریق ارائه خدمات مطلوب بیمه‌ای به بیمه‌گذاران ترسیم کرده‌ایم. البته که در پرداخت خسارت‌ها هم خود را موظف به ایفای تعهدات در اسرع وقت می‌دانیم همچنان که در همان ابتدای مسئولیتم بازار پردیس کیش دچار حادثه آتش‌سوزی شد و ما در کمتر از ۴۸ ساعت فرآیند ارزیابی خسارت و پرداخت خسارت را آغاز کردیم.

شما معتقدید که سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای به‌ویژه شرکت‌های حاضر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید افزایش یابد. چرا بر این باور خود پافشاری می‌کنید؟

وقتی سرمایه شرکت افزایش می‌یابد، قادر به پذیرش ریسک‌های بزرگ‌تری خواهیم بود؛ مثلاً در منطقه عسلویه و منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر چندین پالایشگاه و پتروشیمی داریم که پوشش ریسک آن‌ها حتی اگر سرمایه همه شرکت‌های بیمه‌ تخصصی مناطق آزاد را مبنا قرار دهیم، نمی‌توانیم بخشی از تقاضای این صنایع برای پوشش بیمه‌ای را برآورده سازیم. نکته مهم اینکه مبنای ارزش‌گذاری پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها ارزی است و وقتی قیمت ارز بالا می‌رود، شکاف بین سرمایه شرکت‌های بیمه برای پوشش ریسک‌های بیمه‌گذاران بیشتر می‌شود، به همین دلیل در شرایط تورمی و نوسان شدید قیمت ارز لازم است شرکت‌های بیمه‌ای بزرگ‌تر شوند و افزایش سرمایه دهند تا بتوانند ریسک‌ها را پوشش دهند. در غیر این صورت شرکت‌های بیمه‌ای فعال در مناطق آزاد خواسته یا ناخواسته ناچار خواهند بود تا جایگاه و سهم فعلی خود را به شرکت‌های بیمه سرزمین اصلی بدهند؛ بنابراین بزرگ شدن و افزایش سرمایه به‌ویژه برای شرکت‌های بیمه‌ای در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یک ضرورت است.

یکی از وعده‌ها و برنامه‌های شما در بدو پذیرش مسئولیت هدایت بیمه ایران معین؛ افزایش سرمایه این شرکت بود که اشاره کردید یک مرحله از آن را به انجام رسانده‌اید. این افزایش سرمایه چه تأثیری بر آینده شرکت خواهد داشت و از چه محلی تصمیم دارید سرمایه ایران معین را بازهم بیشتر کنید؟

مهم این است که برای افزایش سرمایه توجیه داشته باشیم و بتوانیم به سهامداران اصلی و ذی‌نفعانمان بگوییم که افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای فعال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اجتناب‌ناپذیر است. به این دلیل که ارزش دارایی‌های بیمه‌گذاران بیشتر شده و شرکت‌های بیمه‌گر کوچک مانده‌اند. پس اگر بخواهیم همین وضعیت فعلی را هم ادامه دهیم، چاره‌ای جز افزایش سرمایه باقی نمی‌ماند. مسئله مهم‌تر اینکه با توجه به مجوز قبولی اتکایی بیمه ایران معین، اگر سرمایه شرکت را افزایش ندهیم، ظرفیت نگهداری ریسک شرکت افزایش نخواهد داشت و به دنبال آن سهمی از بازار اتکایی ریسک‌های بزرگ نخواهیم داشت و با بزرگ‌تر شدن کیک بیمه در مناطق آزاد و اقتصادی ما یک فرصت طلایی را از دست می‌دهیم.

این افزایش سرمایه قرار است از کدام محل صورت گیرد؟

افزایش سرمایه بیمه ایران معین از محل آورده نقدی سهامداران نیست که هزینه جدیدی بر سهامداران وارد کند و از محل سود انباشته و‌نیز مطالبات حال شده سهامداران محترم صورت می‌پذیرد.

شفاف‌تر توضیح می‌دهید دقیقاً چه‌کار می‌کنید؟

سود انباشته را به سرمایه ثبتی شرکت تبدیل کنیم. از سوی دیگر ما در سال مالی گذشته سود خوبی را شناسایی کردیم که بخشی از این سود بین سهامداران تقسیم شد و برای اینکه نقدینگی و پول از شرکت خارج نشود، سود خالص شرکت بیمه ایران معین را به‌گونه‌ای مدیریت می‌کنیم که هم در عمل به تعهدات و پرداخت به‌موقع خسارت‌‌ها می‌توان از آن بهره برد و هم اینکه بخشی از آن به افزایش سرمایه شرکت اختصاص می‌یابد. به‌ویژه اینکه داشتن وجه نقد در حساب‌های شرکت برای تسریع در پرداخت خسارت‌ها و عمل به تعهدات یکی از مهم‌ترین مزیت‌های هر شرکت بیمه‌ای محسوب می‌شود.

از وقتی‌که به شرکت ایران معین آمدم پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان نزدیک به ۶ ماه روی زمین‌مانده بود و ما این فرآیند را در کمتر از ۲ ماه انجام دادیم و ۲۶ خرداد ۹۹ مجمع داشتیم و افزایش سرمایه مصوب شد و ۲۰ تیرماه آن را ثبت کردیم و این نتیجه تلاش زیاد و همدلی و اتحاد همه ارکان تصمیم‌گیرنده تا تیم اجرایی شرکت بود که این اتفاق مهم در کمتر از یک ماه از رأی سهامداران تا ثبت نهایی رخ دهد و طلسم افزایش سرمایه شکسته شود.

چرا بلافاصله گام دوم افزایش سرمایه شرکت را در همین امسال کلید زدید؟

درست است بلافاصله پس از ثبت افزایش سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی با سهامدار عمده یعنی شرکت بیمه ایران وارد مذاکره شدیم و مبنای مذاکرات فنی و کارشناسی این بود که نباید ایران معین کوچک بماند. ازاین‌جهت مهم است که دیگر رقبای ما هم بدانند که باید افزایش سرمایه بدهند و بزرگ شوند. واقعیت این است که یک روزی بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌ای در مناطق آزاد ایران با حداقل سرمایه موردنیاز در آن زمان ثبت و تشکیل‌شده و از آن موقع تا حالا ریسک‌ها و سرمایه‌های بیمه‌گذاران بزرگ‌تر شده و شرکت با همان سرمایه اولیه چندین سال قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهد. افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه مناطق آزاد از مسائل استراتژیک این شرکت‌ها محسوب می‌شود که باید به‌طورجدی در خصوص آن مداقه کنند.

گام دوم افزایش سرمایه در چه مرحله‌ای است؟

همین امروز صبح که با شما صحبت می‌کنم مصوبه بیمه ایران به‌عنوان سهامدار اصلی را برای افزایش سرمایه از ۴۰۰ میلیارد تومان به ۵۶۰ میلیارد تومان گرفتیم یعنی ۴۰ درصد افزایش سرمایه بیمه ایران معین به تائید هیات مدیره رسیده و منتظر گزارش حسابرس قانونی شرکت هستیم و هر زمان گزارش حسابرس نهایی شود، بلافاصله مجمع را برگزار می‌کنیم و بیمه ایران وارد باشگاه شرکت‌های بیمه با سرمایه بالای ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد شد.

این افزایش سرمایه جدید از کدام محل خواهد بود؟

از محل مطالبات حال شده سهامداران و سود انباشته شرکت، سرمایه ایران معین به ۵۶۰ میلیارد تومان خواهد رسید. با افزایش سرمایه و اصلاح ساختار مالی تلاش می‌کنیم با پذیرش ریسک‌های جدید؛ افزایش ظرفیت سهم نگهداری و به‌ویژه در زمینه بیمه اتکایی که منبع جدید درآمدزایی خواهد بود، مسیر جدیدی را آغاز کنیم.

واگذاری سهام بیمه ایران معین در بازار سهام هیچ مانع قانونی ندارد؟

ببینید قانون سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تأکید دارد که فقط شرکت بیمه ایران باید دولتی بماند و سهام بیمه ایران در شرکت‌های تابعه قابل‌واگذاری است. به بیان روشن‌تر اصل ۴۴ ناظر بر خود شرکت بیمه ایران است. اگر مشکل قانونی وجود داشت قاعدتاً در سال‌های قبل شرکت بیمه ایران بخشی از سهام خود در بیمه اتکایی امین را نیز نمی‌توانست واگذار کند؛ بنابراین مشکل قانونی وجود ندارد.

مسئله دوم برای افزایش سرمایه چیست؟

مسئله دوم این است که بیمه ایران معین می‌تواند از محل سود خوبی که امسال شناسایی کرده و همچنین تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت خود سرمایه‌اش را تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد. البته این موضوع به نظر سهامدار محترم شرکت است که تصمیم بگیرند افزایش سرمایه سوم شرکت در سال جدید، قبل از عرضه سهام در بورس صورت گیرد یا بعد از آن.

برنامه زمان‌بندی شما برای عرصه سهام بیمه ایران معین در بورس چگونه است و کی قرار است این اتفاق مهم رخ دهد؟

مراحل عرضه سهام بیمه ایران معین در بازار سرمایه انجام‌شده و در جریان هستید که چند ماهی است بازار سهام دچار نوسان شده و از حالت عادی خارج‌شده بود و منتظر زمان مناسب هستیم به‌گونه‌ای که منافع حداکثری از عرضه سهام عاید سهامدار محترم شود.

چند درصد از سهام شرکت قرار است عرضه شود؟

بستگی به تصمیم شرکت بیمه ایران دارد و حداقل آن ۵ درصد خواهد بود و حداکثر آن را بیمه ایران به‌عنوان سهامدار اصلی مشخص خواهد کرد.

آیا برای مدیر یک شرکت بیمه دولتی ریسک نیست که با عرضه سهام شرکت در بازار سهام، در معرض شفافیت و پاسخگویی قرار گیرد؟

بخشی از تحصیلات من در رشته مالی است و علاقه‌مند به شفافیت حداکثری مالی در شرکت‌ها هستم و از الزامات حضور شرکت‌ها در بازار سرمایه را آگاه هستم؛ ورود شرکت‌ها به بورس به شفافیت بیشتر می‌انجامد و حتی الگوی کسب‌وکار شرکت‌ها را تغییر می‌دهد. اعتقاد دارم در نظام جمهوری اسلامی ایران تصمیم‌گیری برای ورود شرکت‌ها به بورس، یکی از مهم‌ترین و بهترین تصمیم‌های مدیران است که به شفافیت و پاسخگویی مدیران و شرکت‌ها در برابر ذی‌نفعان کمک می‌کند.

چرا اصرار دارید که دیگر شرکت‌های رقیب بیمه ایران معین هم باید افزایش سرمایه دهند، بهتر نیست شرکت بیمه ایران معین پس از افزایش سرمایه یکه‌تاز بماند و سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرد؟

همه شرکت‌های بیمه‌ اجزای یک پیکره واحد هستیم و اگر الزامات بیمه‌گری و استراتژیک و استانداردها توسط یکی از شرکت‌های بیمه رعایت نشود و بخشی از این پیکره صنعت آسیب ببیند، همه آسیب خواهیم دید و گر یک شرکت بیمه دچار بحران شود، زنجیروار زیان آن بر دیگر شرکت‌ها اثر منفی می‌گذارد. به همین دلیل حتماً از قوی‌تر شدن دیگر شرکت‌ها و رقابت سالم و شفاف استقبال می‌کنیم. همین الان با افزایش سرمایه بیمه ایران معین به میزان ۵۶۰ میلیارد تومان، سرمایه ما ۴۷ برابر شرکت دیگری است که با ما رقابت می‌کند. پس باید باور کنیم بازار در حال بزرگ شدن است. ببینید در سرزمین اصلی چه خبر است، بیمه آسیا، بیمه البرز و بیمه ایران دارند سرمایه‌شان را افزایش می‌دهند. اگر ما در بیمه ایران معین که مجوز قبولی اتکایی داریم، نتوانیم ۵ سال آینده را ببینیم، قطعاً سهم و جایگاه خودمان را از دست می‌دهیم و کوچک باقی می‌مانیم.

کارنامه بیمه ایران معین در نیمه نخست امسال چگونه بوده است؟

در نیمه نخست امسال معادل سود سال ۹۸ و حتی کمی بیشتر سود شناسایی کرده‌ایم و البته هنوز حسابرس گزارش نهایی را نداده است. پارسال سود خالص بیمه ایران معین ۲۸۱ میلیارد تومان بود و نیمه نخست امسال سود حسابرسی نشده شرکت ۲۸۹ میلیارد تومان برآورد شده و حاکی از جهت‌گیری امیدوارکننده و باثبات بیمه ایران معین است.

با راه‌اندازی داشبورد فروش، آنلاین میزان فروش شرکت را رصد می‌کنید؟

ما هر روز میزان فروش و خسارت‌ها را به رشته بیمه و به تفکیک شعب شرکت رصد می‌کنیم و بر اساس آماری که مربوط به همین امروز است، نسبت به مدت مشابه پارسال در بیمه‌گری بالای ۴۰ درصد رشد را شاهد هستیم؛ یعنی میزان فروش شرکت از ابتدای امسال تا ۹/۹/۹۹ نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است. پالایش و رصد لحظه‌ای شرکت به تفکیک رشته – شعبه در دستور کار بیمه ایران معین قرار دارد تا هم بتوانیم بودجه را محقق کنیم، هم پاسخگو باشیم و هم کارنامه شعب را زیر نظر داشته باشیم.

میزان خسارت‌ها در مدت مورداشاره چه تغییری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است؟

تا امروز میزان خسارت‌ها اندکی بیش از ۳۰ درصد برآورد شده است و نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت متناظر سال قبل هم بهبود داشته است.

آیا این میزان رشد حق بیمه با رعایت مؤلفه‌هایی چون بهینه‌سازی و اصلاح پرتفوی شرکت بوده است؟

هم هیات مدیره محترم، هم خودم و تیم اجرایی شرکت تأکید داریم که سبد بیمه‌گری بیمه ایران معین باید متنوع و بهینه باشد. به‌گونه‌ای که رشد ۴۰ درصد میزان فروش شرکت در شرایطی رخ داد که در نیمه نخست پارسال سهم ثالث از ۴۸ درصد به ۳۲ درصد در نیمه نخست امسال کاهش‌یافته است؛ یعنی سهم ثالث از کل سبد فروش بیمه ایران معین پایین‌تر از میانگین صنعت بیمه در کشور است. دقت کنید که رشد حق بیمه در رشته ثالث در ۹ ماه نخست امسال نسبت به ۹ ماه نخست پارسال منفی شده و پارسال ۶۴ میلیارد تومان ثالث فروخته بودیم و الان ۶۲ میلیارد تومان شده؛ آن‌هم با در نظر گرفتن رشد حق بیمه‌ها و پوشش‌ها. این روند را برای بیمه ایران معین مبارک و مهم می‌بینم و یادمان باشد که یک‌زمانی سهم ثالث از کل فروش شرکت بالای ۶۵ درصد بوده است.

جهت‌گیری شرکت بیشتر به سمت کدام رشته بیمه‌ای است؟

بیشتر برنامه‌ریزی ما برای حضور در بیمه‌های انرژی در قالب کنسرسیوم و گرفتن سهم از ریسک‌های بزرگ خواهد بود و هم از شرکت بیمه ایران و دیگر شرکت‌ها سهم می‌گیریم آن‌هم به‌صورت مستقیم. میزان رشد حق بیمه اتکایی شرکت نسبت به پارسال همین موقع ۲۰ درصد بوده و بیمه‌گری مستقیم ۴۶ درصد و میانگین ۴۰ درصد برآورد شده و تعادل در پرتفوی، مدیریت ریسک، عمل به تعهدات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کاهش سهم رشته‌های زیان ده و رصد فروش رشته – شعبه سیاست اصلی ما خواهد بود. ما تاریخ ۱۰ ساله شعب را بررسی کرده‌ایم و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به شعب اجازه می‌دهیم که در رشته‌های سود ده فعالیت خود را داشته باشند و اگر در رشته‌ای یک یا چند شعبه زیان ده باشد، مجوز فروش مازاد بر سقف تعیین‌شده داده نمی‌شود.

سودآوری شرکت در نیمه نخست امسال بیشتر ناشی از چه بوده است؟

عمده سود نیمه نخست امسال ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها به‌ویژه در بازار سهام بوده است.

الآن کیفیت توانگری مالی بیمه ایران معین به چه نحوی است؟

اطلاع دارید که توانگری مالی بیمه ایران معین سال‌هاست در سطح یک قرار دارد و الآن در بین همه شرکت‌های بیمه‌ای که کار جنرال می‌کنند، بالاترین عدد توانگری مالی یعنی ۳۳۵ را در اختیار داریم و دقت می‌کنیم که این توانگری مالی واقعی و باکیفیت باشد و در پذیرش ریسک‌ها به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که توانگری مالی شرکت آسیب نبیند. البته شما می‌دانید که عدد توانگری بالای یک شرکت بیمه‌ای می‌تواند به معنای عدم استفاده از ظرفیت جهت پذیرش ریسک باشد. به این معنا که ممکن است عدد توانگری مالی یک شرکت بالا باشد، اما ریسکی را قبول نکند؛ اما ما در بیمه ایران معین با ملاحظه این مهم هم ریسک می‌پذیریم، هم به‌موقع خسارت می‌دهیم و هم تلاش داریم کیفیت توانگری و سطح آن را بهبود ببخشیم.

اگر بخواهید با بیمه‌گذاران ایران معین مستقیم صحبت کنید، به آن‌ها چه می‌گویید؟

در مدتی که مسئولیت این شرکت را برعهده‌گرفته‌ام به هر شعبه‌ای که با هیات مدیره محترم رفته‌ام با تعدادی از بیمه‌گذاران وفادار صحبت کرده و از آن‌ها قدردانی کرده‌ایم. حالا هم اعلام می‌کنم که در زمان حادثه، در کمترین زمان و با بیشترین دقت به تعهدات خودمان عمل می‌کنیم و شاهد این مدعا را در پرداخت خسارت مربوط به حادثه آتش‌سوزی بازار پردیس کیش است که ساعت ۶ صبح فردای حادثه در اولین پرواز با حضور معاون فنی و تیمی از کارشناسان ارزیاب خسارت به محل حادثه رفتیم و اولین چک را به حادثه‌دیدگان ظرف ۲۴ ساعت تحویل دادیم. من در هر شرکت بیمه‌ای که بوده‌ام تمام تلاشم عمل به تعهدات و پرداخت به‌موقع خسارت به بیمه‌گذاران آسیب‌دیده بوده و اینجا در بیمه ایران معین با همراهی هیات مدیره محترم سعی داریم این مهم را به مهم‌ترین مزیت رقابتی شرکت تبدیل کنیم.

وقتی سهام بیمه ایران معین در بورس عرضه شود، سهامداران با چه تصویری از شرکت ایران معین مواجه خواهند بود و آینده را چگونه برایشان دیده‌اید؟

شرکت بیمه ایران معین الحق و انصاف بابت ذخایری که از قبل گرفته‌شده، یک شرکت استخوان‌دار به شمار می‌آید و ذخایر خسارت‌های معوق شرکت در وضعیت مطلوب قرار دارد و در بخش سرمایه‌گذاری هم کارنامه خوبی دارد و املاک زیادی در کشور داریم و به جز یک شعبه در بندر شهید رجایی که امکان مالکیت وجود ندارد، تمامی شعب بیمه ایران معین، در مالکیت شرکت قرار دارد. مهم‌تر اینکه برند ایران معین، یک برند خوب و شناخته‌شده است و اگر در بخش ارائه خدمات بهتر عمل کنیم، همه بازار ازدست‌رفته را به‌راحتی برمی‌گردانیم. علاوه بر اینکه صورت‌های مالی بیمه ایران معین شفاف است، وضعیت نقدینگی، ذخایر خسارت‌های معوق و دارایی‌های شرکت مطلوب است و ایران معین در آیینه شفاف قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید