افزایش سرمایه بیمه ملت؛ انتشار اوراق با سود ۱۸ درصد

0
اسماعیل دلفراز، مدیرعامل بیمه ملت
اسماعیل دلفراز، مدیرعامل بیمه ملت

اسماعیل دلفراز، مدیرعامل بیمه ملت در یک گفتگوی آنلاین با خبرنگاران از افزایش سرمایه این شرکت در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد: این شرکت مجوزهای لازم برای را کمیته فقهی بورس و بیمه مرکزی دریافت کرده و قرار است این اوراق با نرخ سود تضمینی ۱۸ درصدی عرضه شود.

 

به گزارش «نبض‌بیمه»؛   مدیرعامل بیمه ملت در نشست خبری عصر امروز که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به تغییرات صورت گرفته در تیم مدیریتی بیمه ملت و برگزاری مجمع این بیمه اظهار کرد: استراتژی در پیش‌گرفته شده توسط تیم جدید مدیریتی بیمه ملت در آمار و عملکرد ۸ ماهه خود را نشان داد و شرکت با رشد بسیار خوبی همراه بود.
وی با تأکید بر رشد پرتفوی این شرکت در ۸ ماهه نخست امسال افزود: در این مدت بیمه ملت موفق شده تا یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان حق بیمه تولید کند که این میزان برابر با کل پرتفوی سال گذشته است. به گفته دلفراز، پرتفوی بیمه ملت به لحاظ ترکیب پرتفو در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ به‌طوری‌که کمتر از ۲۵ درصد پرتفوی درمان و کمتر از ۱۵ درصد نیز به پرتفوی ثالث اختصاص دارد که این نشان‌دهنده مدیریت صحیح پرتفوی این بیمه همزمان با رشد کمی آن در این مدت است.

ماجرای اوراق اتکایی بیمه ملت
مدیرعامل بیمه ملت درباره زمان انتشار اوراق اتکایی بیمه‌ای گفت: انتشار اوراق اتکایی بیمه‌ای بیمه ملت در آخرین مراحل است و تأییدیه‌های مربوطه را از مراکز نظارتی دریافت کرده‌ایم؛ با این سیاست انتقال ریسک به بازار سرمایه و کسب درآمد را در دستور کار خواهیم داشت.
وی در پاسخ به سؤالی درباره سود تضمین‌شده اوراق اتکایی که بناست به‌زودی توسط این شرکت بیمه‌ای منتشر شود،‌ اعلام کرد: اوراق بیمه اتکایی در قانون بودجه مصوب شده است و صنعت بیمه می‌تواند هزار میلیارد تومان از این اوراق را منتشر کند که بیمه ملت به‌عنوان اولین شرکت بیمه با همکاری تأمین سرمایه امین وارد این موضوع شده است و به‌زودی این اوراق منتشر خواهد کرد.
مدیرعامل بیمه ملت با تأکید بر اینکه این اوراق برای اولین بار قرار است وارد بازار سرمایه شود، تصریح کرد: سود تضمین‌شده ۱۸ درصدی برای اوراق است که کف و سقف مشخصی نیز دارد؛ وجود این سود تضمین‌شده امکان آشنایی بازار سرمایه با این اوراق را دارد.

معمای بازار متشکل بیمه
دلفراز در خصوص تأثیر بازار متشکل بیمه‌ای در صنعت بیمه گفت: فکر می‌کنم الان خیلی روی بازار متشکل بیمه‌ای نمی‌شود اظهارنظر دقیقی داشت چراکه نقاط مبهم زیادی دارد، به‌هرحال سازمان ناظر تصمیم به راه‌اندازی این بازار گرفته است ولی اطلاعات نامتقارنی در صنعت بیمه داریم که در کم و کیف محصولات بیمه‌ای اثر می‌گذارد.
وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های بیمه باهم رقابت نمی‌کنند بلکه به‌نوعی باهم می‌جنگند،‌تصریح کرد: شاید راه‌اندازی بازار متشکل بیمه‌ای به‌منظور پایان جنگ قیمتی و آغاز رقابت بین شرکت‌های بیمه‌ای باشد. سنهاب نیز البته می‌تواند همین کار بازار متشکل بیمه‌ای را انجام دهد ولی نگرانی این است که جنگ قیمتی به‌نوعی لابی‌گری تبدیل شود به‌هرحال امیدواریم در صورت مدیریت درست، این بازار متشکل به کمک شرکت‌های بیمه‌ای بیاید.
مدیرعامل بیمه ملت در ادامه درباره اینکه آیا اراده‌ای در صنعت بیمه برای تغییر بنیادی وجود دارد یا خیر؟ گفت: فرصتی برای صنعت بیمه پیش‌آمده و باید از آن به‌صورت مقتضی استفاده کند؛ با توجه به شیوع کرونا باید بیمه‌نامه را به‌صورت آنلاین و سریع در اختیار مردم قرار دهیم. دیجیتال شدن کار در فروش بیمه‌نامه‌ها با توجه به تمرکز بر شبکه فروش کمی شاید کار را سخت کرده باشد ولی در دنیا هم شرکت‌های بیمه از روش‌های دیجیتال برای فروش بیمه‌نامه‌ها استفاده کرده‌اند.

بیمه ملت آنلاین می‌شود
وی با اشاره به اینکه در بیمه ملت البته اقداماتی برای دیجیتالی شدن فروش محصولات بیمه‌ای انجام‌شده است، تصریح کرد: با برخی از شرکت‌ها قراردادهایی بسته‌ایم تا به‌صورت آنلاین بیمه‌نامه بفروشیم. اولین پلت فرم بازاریابی بیمه‌ای کشور را نیز در بیمه ملت راه‌اندازی کرده‌ایم ضمن اینکه چند کار دیگر نیز در دست اجرا داریم.
دلفراز درباره افزایش سرمایه بیمه ملت گفت: بیمه ملت به لحاظ ملک و املاک نیز شرکت توانمندی است و افزایش سرمایه را هم در دستور کار داریم ضمن اینکه الان در مرحله تجدید ارزیابی هستیم و در اولین فرصت و بعد از انجام امور اداری افزایش سرمایه قابل قبولی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهیم داشت.

محصولات تازه بیمه ملت
وی درباره تأثیر کرونا در خدمات بیمه‌ای شرکت‌های بیمه تصریح کرد: بیمه‌نامه کرونا برای دانش آموزان طراحی و در اختیار مدارس قرارگرفته و در رشته‌های حوادث و عمر نیز بنا داریم پوشش بیمه‌ای کرونا را نیز داشته باشیم. شرکت‌های بیمه باید در این زمینه محصولات خود را به‌روزرسانی کنند.
این فعال بیمه‌ای درباره اینکه آیا تغییری در تعداد بیمه‌نامه‌ها بعد از کرونا رخ‌داده است؟ اظهار داشت: در این شرایط اقتصادی ۱۴۴ درصد از بودجه را طی هشت‌ماهه محقق کردیم و در مسیر رشد قرار داریم. بیمه‌نامه را در شرایط کرونا فروخته‌ایم و رشد قابل قبولی در پرتفوی داشته‌ایم. هرچند یکسری از بیمه‌نامه‌ها به دلیل کرونا کاهش‌یافته ازجمله بیمه‌نامه‌های مسافرتی و درمان مسافرتی ولی در سایر رشته‌های بیمه‌ای کاهشی نداشتیم.

منبع: دنیای بانک و بیمه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید