برخورد با مهدهای کودک ناقض مصوبات کرونایی

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

مهدی خانکه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا، حدود ۸۰۰ مهدکودک در استان تهران فعال بودند گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا ۲۰ درصد از این مهدها تعطیل شدند.

وی در ادامه درباره نحوه رصد و پایش فعالیت مهدهای کودک توضیح داد و گفت: به طور کلی سازمان بهزیستی روزانه و به صورت روتین از مهدهای کودک استان تهران بازرسی‌ انجام می‌دهد، حتی طی چند روز گذشته گزارشی از فعالیت غیر قانونی یکی از مهدهای کودک داشتیم که دستور پلمپ آن صادر شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان تخلفات مهدهای کودک فعال در استان تهران در دوره محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: نحوه فعالیت مهدهای کودک هم مانند بقیه صنوف است؛ ممکن است مغازه‌هایی باشند که به دلیل مسائل مالی به فعالیت خود ادامه دهند، لذا ممکن است برخی از مهدهای کودک دچار تخلف شوند و برخلاف مصوبات محدودیت‌های کرونایی به فعالیت خود ادامه دهند.

خانکه تاکید کرد: سازمان بهزیستی استان تهران براساس قانون وظیفه تذکر، اخطار و در برخی مواقع تعطیلی موقت مهدهای کودک را دارد، زیرا اکنون شرایطی وجود دارد که ممکن است در حوزه صنوف جان یک نفر به خطر بیفتد، اما در حوزه مهدهای کودک، کودکان ناقلین سالم هستند و اگر کودکی در مهد مبتلا به ویروس کرونا شود ممکن است آن را گسترش دهد و خانواده‌ای را با این بیماری درگیر کند، بنابراین برخورد ما با مهدهای کودک متخلف، برخورد سلبی است و در صورت دریافت گزارشات مردمی و یا بازدیدهای سازمان بهزیستی با مهدهای کودک متخلف، برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اول آذرماه و بدنبال اعمال محدودیتهای کرونایی، پروانه ثمودی، مسئول دفتر کودکان بهزیستی استان تهران از تعطیلی مهدهای کودک سه شهرستان تهران، شمیرانات و ری خبر داد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید