جلوگیری از تجمعات بهترین راهکار مبارزه با کرونا

0

استاندار اصفهان گفت: هوشمندسازی ترددها، جلوگیری از اجتماعات و اجرای دورکاری در ادارات بهترین تصمیم در راستای جلوگیری هرچه بیشتر شیوع کرونا بود.

                                                   جلوگیری از تجمعات بهترین راهکار مبارزه با کرونا

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

به نقل از فارس، عباس رضایی، با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست محدودیت‌ها در هفته آینده ادامه خواهد داشت یا خیر، افزود: تاکنون تصمیمی در این راستا اتخاذ نشده است و امروز به صورت ویدئوکنفرانس با رییس ستاد قرارگاه عملیاتی کرونا جلسه‌ای خواهیم داشت و به زودی تصمیمات به سمع و نظر مردم می‌رسد.

استاندار اصفهان گفت: تست فوری در شهر‌های دور افتاده که دستگاه تست پی‌سی‌آر وجود ندارد در نظر گرفته شده است و مسؤولان وزارت بهداشت و شرکت‌های دانش بنیان اقدامات خلاقانه و بی نظیری در راستای تست فوری کرونا انجام دادند.

آمار بستری و مرگ و میر بر اثر کرونا در اصفهان کاهش داشته است

رضایی میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در افراد با سنین بالا را بیشتر ذکر و اضافه کرد: متوسط سن جمعیت در اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها بالاتر است و سالمندان باید بیشتر پروتکل‌ها را رعایت کنند.

استاندار اصفهان افزود: مردم استان اصفهان فهم و شعور و آگاهی خود را در این محدودیت‌ها نشان دادند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگام بودند.

وی گفت: ویروس کرونا ویروس تازه است و ما هنوز رفتار این ویروس را شناسایی نکردیم، تاکنون واکسن و داروی قطعی کرونا در دنیا کشف نشده و تنها راه این است که انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر قطع شود.

رضایی بیان داشت: قوانینی در نظر گرفته شده که فرد کرونا مثبت اگر قرنطینه را رعایت نکند و سلامت جامعه را به خطر بیندازد مقامات قضایی با آن برخورد کنند و باید تا حد امکان اجتماعات را کاهش داده و پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم رعایت شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: هنوز نمی‌توان درباره هفته آینده و ادامه محدودیت‌ها تصمیم‌گیری کرد، اما نتایج تصمیم‌گیری‌ها به زودی به سمع و نظر شهروندان خواهد رسید و تلاش می‌کنیم تا حد امکان آسایش و آرامش خانواده‌ها را فراهم کنیم، هم و غم ما این است که کسب و کار مردم حفظ شود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های فراوانی برای مبارزه با ویروس کرونا انجام شد، افزود: مصوبات خوبی را در ستاد ملی و استانی شاهد بودیم، اما متاسفانه یا اجرایی نمی‌شد یا به صورت بخشی اجرا می‌شد و با دستور مقام معظم رهبری و تدبیر ستاد ملی کرونا قرارگاه عملیاتی کرونا تشکیل شد تا مصوبات و تصمیمات اجرایی و عملیاتی شود و هماهنگی بین بخشی در قسمت‌های مختلف به وجود بیاید.

رضایی بیان کرد: قرارگاه عملیاتی با محوریت و مسؤولیت وزیر کشور تشکیل شد تا بر مصوبات استان‌ها اقدامات کارشناسی صورت بگیرد؛ در این طرح مسائل به صورت مرکز محور، استان محور، شهرستان و حتی شهر محور اجرا خواهد شد تا مصوبات براساس وضعیت استان‌ها اجرایی شود.

وی گفت: هوشمندسازی ترددها، جلوگیری از اجتماعات و اجرای دورکاری در ادارات بهترین تصمیم در راستای جلوگیری هرچه بیشتر شیوع کرونا بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید