بودجه ساخت مساجد اوقاف حذف شد

0

افزایش بودجه مساجد در سال ۱۴۰۰ / بودجه ساخت مساجد اوقاف حذف شد

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور صبح امروز چهارشنبه ۱۲ آذرماه توسط معاون رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

افزایش بودجه مساجد در سال ۱۴۰۰ / بودجه ساخت مساجد اوقاف حذف شد

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

 لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور صبح امروز چهارشنبه ۱۲ آذرماه توسط معاون رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

کاهش ۳۰ درصدی بودجه سازمان تبلیغات اسلامی در بخش مساجد

در این لایحه در چندین بخش و ذیل سازمان‌های مختلف برای مساجد کشور بودجه‌هایی تعیین شده است. براین اساس در بخش مصارف دستگاه‌های اجرایی ملی برحسب برنامه و خروجی ۱۴۰۰، ذیل بودجه سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان «بودجه فعال‌سازی مساجد» برای سال ۱۴۰۰، بودجه ۱۰ میلیارد تومانی اختصاص پیدا کرده است. این در حالی است که در سال ۱۳۹۹ ذیل بودجه سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان «بودجه برنامه گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مساجد»، رقم ۳۱ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده بود. براین اساس بودجه این سازمان در بخش مساجد با کاهش ۷۰ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است.


بخشی از بودجه پیشنهادی سازمان تبلیغات اسلامی

افزایش ۴۰ درصدی بودجه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

همچنین ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با عنوان بودجه «برنامه حمایت از گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مساجد» که به فعالیت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اختصاص خواهد داشت، رقم ۱۳۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است که نسبت به سال گذشته که ۸۲ میلیارد تومان مصوب شده بود، افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

در برنامه‌های ذیل این ردیف بودجه آمده است: برای تقویت و راه‌اندازی کتابخانه‌های مساجد ۱۸ میلیارد تومان، برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی، دینی در مساجد ۹۹ میلیارد تومان و برای حمایت از ارتقا و بروز رسانی کانون‌ها حدود ۲۸ میلیارد تومان باید اختصاص یابد.


بودجه پیشنهادی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

افزایش  ۳۰ درصدی بودجه امور مساجد

بودجه مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران که به صورت مستقیم اختصاص خواهد یافت، امسال رقمی حدود ۴۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده که نسبت به سال گذشته که رقم ۳۱ میلیارد تومان مصوب شده بود، نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.


بودجه پیشنهادی مرکز امور مساجد

سال گذشته در لایحه بودجه ذیل بودجه سازمان اوقاف و امور خیریه دو عنوان «احداث مساجد و اماکن فرهنگی و مذهبی» رقم ۱۷ میلیارد تومان و با عنوان «کمک به ساخت مساجد و مصلی‌ها» نیز بودجه ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مصوب شده بود که این ارقام در سال آینده حذف شده است.


بودجه پیشنهادی سازمان اوقاف

حال باید دید این ارقام در مجلس شورای اسلامی چه تغییراتی خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید