بدهی بیمه سلامت کشور تا پایان سال ۱۳۹۷ تسویه شد

0
نبض بیمه+سازمان بیمه سلامت کشور
نبض بیمه+سازمان بیمه سلامت کشور

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت که از سه هفته پیش تاکنون با توقف ارزیابی وسع ، حدود پنج میلیون نفر به جمعیت زیر پوشش این بیمه اضافه شده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  به نقل از ایرنا ،محمدمهدی ناصحی افزود : ارزیابی وسع برای پذیرش واجدین شرایط بیمه سلامت طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان امسال متوقف شده است تا تمامی افراد فاقد بیمه پایه بتوانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و از خدمات رایگان بهداشتی و درمانی دولتی برخوردار شوند.

وی از تمامی افراد فاقد بیمه درمانی خواست تا از فرصت برداشته شدن ارزیابی وسع تا پایان سال جاری برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه پایه درمانی استفاده کنند.

دکتر ناصحی توضیح داد: در حال حاضر ارزیابی وسع برای روستاییان، متقاضیان جدید و بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی در صورتی که خدمات مورد نیاز آنها محدود به بخش دولتی باشد، متوقف شده و به صورت رایگان می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

وی افزود : بیمه سلامت قصد دارد ارزیابی وسع را به صورت دایمی متوقف کند و در این راستا طرح بیمه اجباری به کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

مدیرعامل بیمه سلامت گفت : در حال حاضر حدود نیمی از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند و این بیمه با حمایت ویژه دولت تا ۹۰ درصد هزینه درمان را در بخش بستری و ۷۰ درصد سرپایی ها را متقبل می شود.

وی همچنین از حذف سقف پرداخت هزینه درمان افراد تحت پوشش بیمه سلامت خبر داد و افزود : با نظارت دقیق و الکترونیکی شدن فعالیت های اداری و مالی  مراکز درمانی کشور و ارتباط الکترونیکی با بیمه سلامت جلوی هرگونه بی نظمی و یا هزینه های سربار گرفته می شود.

اختصاص 1650 میلیارد تومان برای اجرای طرح شهید سلیمانی 

مدیر عامل بیمه سلامت همچنین از این سازمان به عنوان پشتیبانی کننده اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف کنترل بیماری کرونا در محلات خبر داد و گفت که همسو با اجرای این طرح یکهزار و ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن از سوی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور به بیمه سلامت اختصاص داده شده است.

ناصحی با توضیح این نکته که این طرح از پانزدهم آذر در کشور شروع می شود ، افزود : در اجرای این طرح علاوه بر همکاری مراکز بهداشت روستایی و شهری مناطق مختلف کشور ، 2 هزار و ۵۰۰ نفر از افراد تحصیل کرده مرتبط با بهداشت و درمان نیز با هماهنگی سپاه و بسیج استان ها شناسایی و به کار گرفته می شوند.

وی با بیان این که تا کنون با هماهنگی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ۱۵۰ میلیارد تومان برای تجهیزات مورود نیاز اجرای این طرح هزینه شده است ، ادامه داد : امیدواریم با اجرای این طرح جلوی خطر شیوع و گسترش ویروس کرونا را در موج بعدی زمستانه را بگیریم.

بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت در سال ۱۴۰۰

مدیر عامل بیمه سلامت بودجه سال جاری این سازمان را ۱۹ هزار میلیار تومان اعلام کرد و گفت: بودجه سال آینده با افزایش ۵۰ درصدی مبلغ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده شده است.

ناصحی با ابراز امیدواری نسبت به تصویب افزایش بودجه بیمه سلامت کشور تاکید کرد : تقویت بیمه روستائیان ، کاهش تعرفه و توجه بیشتر به بیماران خاص  و افزایش قراداد بدون سقف با همه مراکز درمانی دولتی و خصوصی از برنامه های حمایتی جدی  دولت در این سازمان است.

وی از تسویه بدهی بیمه سلامت کشور تا پایان سال ۱۳۹۷ خبر داد و گفت : بدهی بیمه در سال ۹۸ فقط مربوط به دو ماه آخر سال است که تا ۱۵ روز آینده با همه طرف های قرارداد تسویه می شود.

ناصحی با بیان این که بدهی مربوط به سال جاری نیز تامین اعتبار شده  و در دستور پرداخت ۶ ماهه یعنی تا پایان شهریور قرار گرفته است ، توضیح داد: دلیل تاخیر در پرداخت بدهی مشکلات اقتصادی کشور به ویژه این که اولویت دولت پرداخت یارانه ماهانه مردم است. 

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بیمه
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بیمه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید