انجام تست کرونا از دانشجویان خوابگاهی

0

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از استخدام نیروهای انسانی متخصص در ادارات مشاوره و سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: نیروی انسانی به کار گرفته شده در ادارات مشاوره و سلامت‌روان دانشگاه‌های علوم پزشکی، باید دارای مدرک فوق لیسانس رشته روانشناسی بالینی بوده و از طریق مصاحبه، جذب شوند.

                                                   انجام تست کرونا از دانشجویان خوابگاهی                                       به گزارش «نبض‌بیمه»؛

به نقل از ایسنا، مهندس رحمانخدابنده لو در نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی بر لزوم “برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی” به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: همه ساله انتخابات شورای صنفی، اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود اما امسال به دلیل شرایط خاص شیوع ویروس کرونا، عملا امکان برگزاری حضوری این انتخابات وجود نداشت. بر این اساس با برگزاری جلسات متعدد و تعامل با مدیران دانشجویی دانشگاه‌ها و همچنین اعضای شورای صنفی، مقرر شد نرم افزاری تهیه شود تا در قالب این نرم افزار، انتخابات شورای صنفی را به صورت مجازی برگزار کنیم که البته در مسیر برگزاری این انتخابات، از نظرات و دانش شما معاونان فرهنگی و دانشجویی، نیز بهره‌مند خواهیم شد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت همچنین با اشاره به لزوم مستندسازی فعالیت‌های معاونت فرهنگی ودانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی به مناسبت شروع سال تحصیلی، اظهار کرد: از معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها، درخواست دارم، برنامه‌هایی که برای دانشجویان نوورود به مناسبت سال تحصیلی جدید تدارک دیده‌اید و در شرف انجام است را در قالب گزارش مستند، برای ما ارسال کنید.

خدابنده‌لو بر لزوم به‌کارگیری نیروهای انسانی متخصص و دارای دانش و مهارت برای ادارات مشاوره و سلامت‌روان دانشگاه‌های علوم پزشکی تأکید کرد و گفت:با رایزنی‌های انجام شده و به دنبال برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در بهمن ماه سال گذشته و تاکید معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در خدمت گرفتن نیروهای متخصص برای ادارات مشاوره و سلامت‌روان دانشگاه‌های علوم پزشکی، اداره کل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت توانست مجوز استخدام نیروی انسانی متخصص برای هر یک از ادارات مشاوره و سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی (به ازای هر دانشکده یا دانشگاه- یک نیروی انسانی) را بگیرد که نامه‌ آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

به گزارش مفدا،وی افزود: در مسیر به خدمت گرفتن نیروهای انسانی متخصص، شرایطی در نظرگرفته‌ایم که همه دانشگاه‌ها ملزم به رعایت آن هستند. نیروی انسانی به کار گرفته شده در ادارات مشاوره و سلامت‌روان دانشگاه‌های علوم پزشکی، باید دارای مدرک فوق لیسانس رشته روانشناسی بالینی بوده و از طریق مصاحبه، جذب شوند و قطعا این شرایط به تقویت ادارات مشاوره و سلامت‌روان ما در دانشگاه‌ها کمک می‌کند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت تأکید کرد: با توجه به اهمیت حوزه سلامت روان دانشجویان، معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها باید در به خدمت گرفتن این نیروی انسانی، دقت و وسواس زیادی به خرج دهند چرا که موضوع سلامت روان از اهمیت خاصی در دانشگاه‌ها برخوردار است و وجود یک نیروی انسانی متخصص و باتجربه، می‌تواند کمک زیادی به دانشگاه‌ها در زمینه مشاوره کند.

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوابگاه‌های دانشجویی وانجام تست‌های PCR

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت همچنین به الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوابگاه‌های دانشجویی در ایام شیوع کرونا تأکید کرد وگفت: دانشجویان خوابگاهی اگر قصد مسافرت و ترک خوابگاه دارند، باید تست کرونا بدهند و اگر تست آنها مثبت بود از سفر ممنوع خواهند شد. همچنین اصرار ما مبنی بر تعطیلی موقت خوابگاه‌ها در ایام تعطیلات، منصفانه نیست و حتی باعث انتشار ویروس می‌شود.

خدابنده‌لو همچنین به اهمیت موضوع پایش وضعیت روانشاختی دانشجویان علوم پزشکی اشاره کرد وگفت: بر اساس مکاتباتی که با شما معاونان دانشگاه‌ها، انجام داده‌ایم، در این خصوص گزارشات خوبی از سوی دانشگاه‌ها دریافت نکرده‌ایم و باید دانشگاه‌ها در مسیر پایش سلامت دانشجویان بخصوص دانشجویان نوورود، تلاش بیشتری کنند. انتظار داریم همه دانشجویان مورد پایش سلامت روان قرار گیرند.

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بیمه
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بیمه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید