شمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از ۶۴ میلیون نفر رسید

0

براساس آمارهای مراکز معتبر شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا سه شنبه شب به ۶۴ میلیون و ۹ هزار نفر رسیده است.

                                                   شمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از ۶۴ میلیون نفر رسید                                       به گزارش «نبض‌بیمه»؛

به نقل از ایرنا از مرکز وب سایت آماری ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌دهد، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۸۶۹ نفر رسیده است.

براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، ۱۰۷ هزار و ۳۸۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا شده و یک هزار و ۵۵۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شمار نهایی مبتلایان کرونا در آمریکا نیز به ۱۴ میلیون و ۳۱ هزار و ۷۵۷ نفر و مرگ و میر نیز به ۲۷۵ هزار و ۸۹۰ نفر رسیده است.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون هشت میلیون و ۲۸۳ هزار نفر گزارش شده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، بعد از آمریکا، هند، برزیل، روسیه، فرانسه و اسپانیا به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماران کرونایی در جهان هستند.

امریکا در حالی شاهد افزایش شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر است که دولت ترامپ با توجه به عدم کسب پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری مهار روند کرونا در کشور را متوقف کرده و تنها بر ادعاهای بی اساس انجام تقلب در انتخابات متمرکز شده است.

دکتر آنتونی فاوچی متخصص بیماری های عفونی آمریکا گفت که اگرچه مردم از فاصله‌گذاری اجتماعی خسته شده‌اند، اما باید تا زمان تهیه واکسن مقاومت کنند.

در حال حاضر، بیشتر ایالت‌های آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های تازه‌ای وضع کرده‌اند.

به گفته مقامات بهداشتی آمریکا، عواقب کرونایی سفرهای زیادی که در تعطیلات روز شکرگزاری انجام شد، در آستانه جشن سال نو میلادی بروز پیدا خواهد کرد و کریسمس امسال، آمریکا شاهد جهش قابل توجه در میزان شیوع این بیماری خواهد بود.

شبکه خبری ای. بی. سی نیوز درگزارشی درباره سفر میلیون ها آمریکایی که می تواند پیامدهای وخیم شدت بخشیدن به همه گیری ویروس کرونا را در روزها و هفته های آتی به دنبال داشته باشد، نسبت به انتشار واکسن کرونا و تاثیر گذار بودن آن ابراز تردید کرد.

شبکه خبری سی ان ان یکی از مشکلات پیش روی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا را برخورد با شیوع بیماری کووید-۱۹ عنوان کرد و افزود ترامپ در واقع با تمرکزی بر موضوع پیروزی مجدد خود درانتخابات، مساله کنترل این بیماری در آمریکا را رها کرده است.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید