نحوه استفاده از مشوق بیمه‌ای استخدام فارغ التحصیلان

0
سازمان+تامین+اجتماعی+نبض+بیمه
سازمان+تامین+اجتماعی+نبض+بیمه

در راستای اجرای طرح مشوق بیمه کارفرمایی، حق بیمه سهم کارفرما برای بکارگیری هر تعداد نیروی جدید دانش‌آموخته دانشگاهی، توسط ​دولت (وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی) به مدت ۲ سال ​پرداخت می‌شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، «هادی ابراهیمی» مدیرکل کار این استان، گفت: طرح مشوق بیمه کارفرمایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حمایت از کارفرمایان، صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاههای تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید در حال اجراست. 

وی اظهارکرد: کارفرمایان می‌توانند هر میزان نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت در تعداد، از بین دانش‌آموختگان دانشگاهی مقطع لیسانس به بالا جذب کنند و نیروهای جدید، نباید جایگزین نیروهای قبلی کارفرما شوند و ملاک جدید بودن نیروهای جذب شده نیز، افزایش نیروها نسبت به لیست بیمه دو ماه قبل از ثبت نام کارفرماست. 

ابراهیمی ثبت نام در سامانه، داشتن بیمه کد کارگاهی و مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور را از جمله شرایط برخورداری کارفرما از مزایای این طرح ذکر و اضافه کرد: نیروی کار جدید باید حداکثر ۳۸ سال سن، دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر و مجموع سوابق بیمه‌پردازی (تامین اجتماعی) کمتر از ۳۶ ماه داشته و همچنین در سامانه نیز ثبت نام کند. کارفرمایان و نیروی کار می‌توانند برای ثبت نام در سامانه مشوق بیمه‌ای به آدرس Moshavegh.mcls.gov.ir مراجعه کنند. 

لازم بذکر است دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی دارای مجوز از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی ارایه مشاوره و ثبت نام جویندگان کار و کارفرمایان جهت بهره مندی در طرح مذکور را دارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید