آیا حقوق کارگران ۴۰ درصد زیاد می‌شود؟!

0

رئیس فراکسیون کارگری مجلس از رایزنی با دولت برای افزایش بیش از چهل درصدی حقوق کارگران در سال آینده خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

علی بابایی‌کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی) با اشاره به میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده اظهار کرد: حقوق کارگران طی سال‌های اخیر متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته و این مسئله همواره شکاف‌های جدی از حیث درآمد و مخارج برای این قشر ایجاد کرده است.

وی همچنین از پیشنهاد جدید کمیسیون اجتماعی مجلس برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده خبر داد و گفت: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس در کمیسیون اجتماعی قوه مقننه خواهان افزایش بیش از ۴۰ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده هستند، بر همین اساس نیز با ارائه این پیشنهاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشغول رایزنی با این وزارتخانه برای تحقق این امر هستیم.

نمایندگان کارگری شورایعالی کار در ارتباط با رایزنی نمایندگان مجلس با وزارت کار در مقوله دستمزد می‌گویند: تعیین دستمزد بحثی سه‌جانبه است و باید حتماً نمایندگان کارگری در مذاکرات حضور داشته باشند؛ نمایندگان مجلس و دولت نمی‌توانند برای دستمزد کارگران تکلیف تعیین کنند.

به گفته نمایندگان کارگری؛ ارائه اعداد و ارقام از سوی نمایندگان بدون توجه به اعداد و محاسبات گروه کارگری، کار درستی نیست و نمایندگان اگر قصد اظهارنظر دارند بهتر است نظر نمایندگان کارگری شورایعالی کار را بپرسند. مرجع تصمیم‌گیری دستمزد شورایی سه‌جانبه به نام شورایعالی کار است نه مجلس و دولت!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید