جانبازان نیروهای مسلح تحت پوشش خدمات فیزیوتراپی قرار می‌گیرند

0

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران از تحت پوشش قرار گرفتن جانبازان و معلولان و مددجویان نیروهای مسلح برای خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی این انجمن خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  به نقل از ایرنا، احمد موذن زاده از امضای تفاهم نامه بین این انجمن و سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه جانبازان، معلولان و مددجویان نیروهای مسلح تحت پوشش خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: در همین راستا، تبادلات علمی و پژوهشی و امکانات دانشی و مهارت‌های مورد نظر در انجمن علمی فیزیوتراپی ایران و سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح، به اشتراک گذاشته می‌شود.

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران ادامه داد: سعی می‌کنیم اطلاعات علمی و فنی را با هم تبادل کنیم، در این مورد بحث طراحی کاربرگ های مربوط به خدمات فیزیوتراپی و تعریف بسته خدمات پایه و تکمیلی رشته فیزیوتراپی و توانبخشی در چارچوب مقررات و همچنین ایجاد تسهیل در ارایه مطلوب خدمات فیزیوتراپی به بیمه شدگان نیروهای مسلح در این تفاهم نامه پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: به همین منظور چک لیست‌های نظارتی سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با همکاری انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، به روز می‌شود و یک چک لیست نظارتی با لحاظ نمودن ضرایب علمی و دقیق برای اولین بار جهت نظارت بر مراکز فیزیوتراپی در نظر گرفته می‌شود.

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران یادآور شد: همچنین بحث خود اظهاری بیماران مطرح است که ما کمک می‌کنیم تا به نحو مناسب در رابطه با کیفیت و نحوه اثربخشی و رضایت مندی بیمه شدگان از خدمات فیزیوتراپی، مدنظر قرار گیرد و  یکی دیگر از موارد این تفاهم نامه، درمان در منزل است که با ارائه و تهیه بسته خدمات فیزیوتراپی به بیمه شدگان نیروهای مسلح این خدمات ارزشمند در منزل ارائه می‌شود.

موذن زاده تاکید کرد: تصویب ضوابط و نحوه ارایه خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان و مددجویان در قالب توانبخشی مبتنی بر جامعه یکی دیگر از مفاد این تفاهم نامه بوده  و تعیین ضرایب ریالی برای ارائه خدمات فیزیوتراپی در مراکز طرف قرارداد و میزان فرانشیز بیمه شدگان، به منظور کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب بیماران، بخش دیگری از مفاد این تفاهم نامه است.

وی همچنین اظهار داشت: هدف ما ارایه تمامی خدمات که شامل ثبت نسخه و تشکیل پرونده و درمان‌های تخصصی می‌باشد و کاملا به صورت اتوماسیون بوده به نحوی که هیچ نیازی به مراجعه حضوری بیمه شدگان به دفاتر سازمان در سطح کشور نباشد و نقطه آخر همکاری مشترک ادارات استانی این سازمان با شعب استانی انجمن در جهت ارزشیابی و نظارت مراکز فیزیوتراپی است.

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: تلاش می‌کنیم ارایه خدمات فیزیوتراپی به بیمه شدگان این سازمان با رعایت تمامی نکات علمی و فنی و حرفه‌ای و بالاترین استانداردهای رضایتمندی باشد.

موذن زاده تصریح کرد: سعی می‌کنیم ارایه خدمات به بیمه شدگان نیروهای مسلح که مشمول بیمه پایه و تکمیلی می‌باشند، با پایین‌ترین پرداخت هزینه از جیب بیمار و پوشش کامل‌تر بیمه‌ای همراه با رعایت استانداردها و پروتکل‌های درمانی ارائه شود.

وی تاکید کرد: این نوع همکاری‌ها می‌تواند منجر به تعامل سازنده بین انجمن علمی فیزیوتراپی و سازمان‌های بیمه گر گشته و برای اولین بار در کشور موفق به امضای چنین تفاهم نامه جامع و کاملی با بیمه نیروهای مسلح (ساخد) شده‌ایم که از رویکرد مدیریت این سازمان است.

در ایران‌ به ازای هر 10 هزار نفر یک فیزیوتراپیست‌ است و به طور کلی‌ در کشور هفت هزار فیزیوتراپیست‌ وجود دارد.

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بیمه
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بیمه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید