۱۲هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند

0

۱۲ هزار خانوار روستایی بدون بیمه در آذربایجان غربی شناسایی شدند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  به نقل از صدا وسیما ؛ مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایرآذربایجان غربی گفت: درحال حاضر حدود ۱۲ هزارخانوار روستایی استان بدون بیمه هستند که برنامه ریزی شده در مدت زمان کوتاهی تمام این خانوارها زیر پوشش قرار گیرند.

یونس معزز، با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۴ هزار خانوار روستایی و عشایری زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در آذربایجانغربی هستند، افزود: از این تعداد چهار خانوار ساکن مناطق روستایی و عشایری استان مستمری بگیر بازنشستگی و ۱۳۲ نفر مستمری بگیر از کار افتادگی این بیمه هستند.

معزز تصریح کرد: رشد عضویت روستائیان و عشایر استان در این صندوق به دلیل مزایای آن قابل قبول است بطوریکه در دوسال اخیر،آذربایجان غربی در جذب عضو جز رتبه های بالای کشوری قرار دارد.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجانغربی، با اشاره به اینکه صندوق درتلاش است طرح جذب یک میلیون عضو درکشور را در سالجاری اجرا کند، افزود: مهمترین هدف این صندوق تأمین امنیت اجتماعی،  توزیع عادلانه درآمدها و مهاجرت معکوس به روستاهاست.

معزز، با بیان اینکه حدود ١٨ هزار نفر از بانوان شاغل روستایی استان زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند و ۱۵۱ نفر از زنان سرپرست خانوار هم جزو مستمری بگیران هستند، گفت: تمام بانوان شاغل روستایی آذربایجانغربی می‌توانند با مراجعه به دفاتر و کارگزاریهای این صندوق خود را بیمه کنند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید