زیرساخت حذف فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث هنوز مهیا نیست

0
نبض بیمه+شرکت‌های بیمه‌ای در زمان جبران خسارت پشتیبان مشتریان خود نیستند
نبض بیمه+شرکت‌های بیمه‌ای در زمان جبران خسارت پشتیبان مشتریان خود نیستند

 

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین، اظهارکرد: بیمه مرکزی باید همزمان با ابلاغ بخشنامه صدور بیمه نامه‌های شخص ثالث بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه‌نامه، با سازمان‌های مربوطه نیز هماهنگی‌های لازم را انجام می‌داد که بیمه گذاران با مشکل روبرو نشوند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  بیمه مرکزی28 اردیبهشت ماه سالجاری، در بخشنامه ای،تمامی شرکت‌های بیمه‌ای را موظف کرد تا به منظور تسهیل در دسترسی بیمه‌گزاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه‌نامه‌های خود و ارائه خدمات بیمه‌ای بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه‌نامه، از ابتدای خردادماه سال جاری اقدامات لازم را انجام دهند.

“اروج گروسی” در گفت و گو با چابک آنلاین، پیش بینی کرد که این مصوبه را بیمه مرکزی به دلیل شیوع ویروس کرونا به شرکت های بیمه ای ابلاغ کرده  که از صدور بیمه نامه شخص ثالث به صورت کاغذی خودداری کنند و ممکن است بعد از برطرف شدن، بیماری کوید-19 به حالت قبل بازگردد.

وی ،با اشاره به مشکلات پیش آمده برای برخی از بیمه گذاران در برخورد با سازمان های دیگر، افزود: بیمه مرکزی باید همزمان با صدور این بخشنامه با سازمان های مرتبط هماهنگی های لازم را انجام می داد تا آنها هم در جریان باشند و زمانیکه افراد به این مراکز مراجعه می کنند دچارمشکل نشوند.

مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین، تصریح کرد: بیمه مرکزی به دلیل شیوع ویروس کرونا و مراجعه حداقلی بیمه گذاران به شرکت های بیمه ای این بخشنامه را ابلاغ کرده که دائمی نیست.

گروسی، اظهارکرد: بیمه مرکزی باید به سازمان های مرتبط با بیمه اعلام می کرد که آنها هم درجریان این بخشنامه باشند ودرصورت مراجعه افراد، کد بیمه نامه فرد را در سنهاب وارد کرده و بدینوسیله استعلام بگیرند تا بیمه گذاران با مشکل روبرو نشوند.

وی خاطر نشان کردکه، اگر بیمه گذاری نیاز به بیمه نامه کتبی داشته باشد می تواند با مراجعه به واحد صادرکننده بیمه نامه را برروی کاغد معمولی و با مهر و امضا دریافت کند.

مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین با بیان اینکه برای ادامه فروش بیمه نامه به صورت الکترونیکی و بدون صدور کاغذ نیاز به آماده سازی زیر ساخت ها است، گفت: در حال حاضر که نیاز به امضا الکترونیکی نیست، بیمه گذاران با مشکلاتی مواجه شده اند و هنوز زیر ساخت اجرای این بخشنامه آماده نشده است.

 

 

منبع: چابک

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید