روایت اهالی روستایی که همه جهادگرند/ از سازندگی در مناطق سیل‌زده تا تولید روزانه 2 هزار ماسک برای بیمارستان‌ها

0

گروه جهادی شهید زینلی، در روستای باصفای رزجرد در قزوین تشکیل شده، اهالی جهادگر روستا به قول فرمانده‌شان فنی‌کارند و کارهای جذابی کرده‌اند، از اعزام گروه عمرانی به مناطق سیل زده و محروم گرفته تا دوخت تشک و متکا برای سیل‌زدگان لرستان تا تولید روزانه 2 هزار ماسک برای بیمارستان‌های استان و دیگر کارها در ایام سخت کرونا.

روایت اهالی روستایی که همه جهادگرند/ از سازندگی در مناطق سیل‌زده تا تولید روزانه 2 هزار ماسک برای بیمارستان‌ها

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

 ماجرای امروز زنان قهرمان ما، از دل یک روستای کوچک در قزوین روایت می‌شود. روستای رزجرد، در منطقه‌ای خوش آب و هوا و گردشگری، در 21 کیلومتری شهر قزوین واقع شده و از قضا یکی از مناطق زیبا و دیدنی قزوین به شمار می‌رود و پیش از شیوع کرونا هم مقصد گردشگران بسیاری بود.

گروه جهادی و پایگاه شهید محرمعلی زینلی روستای رزجرد، یکی از گروه‌های جهادی فعال و پای‌کار است که به محض به‌وجود آمدن مشکل در هر نقطه از این مرز و بوم، خالصانه و از جان و دل پای کار می‌آید و جهادگران تلاش می‌کنند در کنار هم مشکلات را به بهترین نحو حل کنند. روستائیانی ساده‌دل و خوش‌قلب که تمام فکر و ذکرشان کمک به خلق خداست و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند. روایت اهالی این روستا، نمونۀ یک جامعۀ کوچک است که حال آدم را خوب می‌کند.

یدالله اکبرشاهی، فرماندهٔ پایگاه جهادی این روستا است که با کمک دیگر جهادگران روستائی تلاش می‌کند شادی را به منازل نیازمندان و آسیب‌دیدگان هدیه کند. اکبرشاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین می‌گوید: گروه جهادی شهید زینلی از جمله هزاران گروه جهادی است که در سیل و زلزلهٔ استان‌های لرستان، سیستان‌وبلوچستان و کرمانشاه تلاش کرد تا به کمک هم‌وطنان سیل‌زده و زلزله‌زده بشتابد و شادی را به منازل آنان بازگرداند. به همین منظور تلاش کردیم با کمک و همکاری مردم روستا، کمک‌های نقدی و غیرنقدی را جمع‌آوری کنیم و با حضور در مناطق سیل‌زده و اهدای کمک‌ها، تلاش کنیم نوع‌دوستی و مهرورزی را به آنان هدیه کنیم.

وی ادامه می‌دهد: علاوه بر توزیع بسته‌های غذایی، مواد شوینده، پتو و اقلام ضروری، تلاش کردیم با اعزام گروه‌های جهادی 15 نفره بارها در مناطق سیل‌زده جهت انجام امور عمرانی حاضر شویم و علاوه بر لایروبی معابر، نسبت به تعمیر و ساخت واحدهای مسکونی تخریب‌شده اقدام کنیم. اکبرشاهی اظهار می‌کند: تمامی اعضای گروه جهادی که جهت انجام کارهای عمرانی در مناطق سیل‌زده حاضر می‌شدند، فنی‌کار و به‌عبارتی استادکار بودند و هر کدام در یک حرفه تخصص داشتند، برای مثال یکی از اعضای گروه لوله‌کش، دیگری گچ‌کار، دیگر بنا و به همین طور هر کدام مهارت خاصی در امور بنایی داشتند که همه در کنار هم تلاش کردیم به هم‌وطنان عزیز که مانند پارهٔ تن ما بودند از جان و دل خدمت‌رسانی کنیم. البته فعالیت‌های عمرانی ما به مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده ختم نمی‌شد، و در مناطق محروم استان قزوین از قبیل برخی روستاهای بخش الموت نیز از طریق طرح هجرت حضور پیدا کرده در این مناطق به ارائهٔ خدمات عمرانی و ساخت‌وساز به محرومین پرداختیم.

دوخت روزانه 2 هزار ماسک توسط زنان روستا، برای بیمارستان‌های قزوین

اهالی این روستا همه جهادگرند و هرکس هرکاری از دستش بر می‌آید دریغ نمی‌کند. وقتی زنان و مردان روستا پایه کار هستند، تمام قد برای مقابله با شیوع کرونا و کمک به دیگران قیام می‌کنند. فرماندهٔ پایگاه شهید زینلی در رابطه با فعالیت‌های این پایگاه در ایام شیوع ویروس کرونا عنوان می‌کند: زمانی‌که ویروس کرونا در استان قزوین شیوع یافت، نیروهای جهادی ما از نخستین روزها پای‌کار بودند و تلاش کردند به هر صورتی که می‌توانند به همشهریان، بیماران، کادر بهداشت و درمان و نیز خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌بضاعت خدمت کنند. در همین راستا در فروردین ماه سال جاری، بانوان جهادی روستای رزجرد در پایگه فاطمیه با تولید روزانه 2 هزار ماسک و اهدای آن به بیمارستان‌های استان، در آن ایام تلاش کردند کمبود ماسک در استان را جبران کنند. وی در ادامه بیان می‌کند: فعالیت‌های پایگاه ما در ایام کرونا، به دوخت ماسک ختم نشد و با تهیهٔ بسته‌های معیشتی تلاش کردیم به یاری نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا بشتابیم تا این عزیزان در این ایام شرمندهٔ خانوادهٔ خود نباشند. به همین منظور با کمک خیرین، تعداد 150 بستهٔ حمایتی هر یک به ارزش 300 هزار تومان تهیه کرده و در میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان توزیع کردیم. هم‌چنین با دریافت مبلغ 6 میلیون تومان از کانون خادمیاری امام‌رضا(ع)، تعداد 60 بستهٔ معیشتی به ارزش 18 میلیون تومان تهیه نموده و تقدیم خانواده‌های بی‌بضاعت کردیم.

دوخت تشک و متکا برای سیل‌زدگان لرستان توسط بانوان خوش‌قلب رزجردی

بلقیس اکبرشاهی، همسر یدالله اکبرشاهی نیز از بانوان فعال پایگاه شهید زینلی است که تلاش می‌کند در کنار همسرش و با همراهی دیگر روستائیان و اعضای گروه جهادی، به نیازمندان خدمت‌رسانی کند. این بانوی جهادگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین می‌گوید: بانوان روستای رزجرد در پایگاه فاطمیه تلاش می‌کنند در حد بضاعت خود در خدمت نیازمندان باشند و نیز با برگزاری انواع کلاس‌ها، در امور فرهنگی نیز فعال باشند.

وی اضافه می‌کند: در ابتدای سال گذشته که در برخی استان‌های کشور، سیل جاری شد و واحدهای مسکونی و لوازم زندگی هم‌وطنان تخریب شده و از بین رفت، بنده به بانوان جهادگر روستا پیشنهاد دادم اقدام به دوخت تشک و متکا برای مناطق سیل‌زده کنیم و این پیشنهاد با استقبال بی‌نظیری از سوی روسئائیان مواجه شد. با توجه به این‌که شغل بیشتر مردم روستا کشاورزی و دامداری است، با استفاده از پشم گوسفندان روستائیان، 40 تشک و 40 متکا دوخته و به مناطق سیل‌زده ارسال کردیم.

وی در ادامه عنوان می‌کند: نحوهٔ فعالیت ما به این صورت بود که پشم را از دامداران روستا گرفته و به همراه بانوان جهادگر در رودخانه شستشو می‌دادیم و سپس در حیاط منزل ما پشم‌ها را با چوب می‌زدیم تا باز شوند و پس از وزن‌کشی پشم‌ها، آن‌ها را به درب منازل روستائیان می‌بردیم و با تحویل پشم و پارچه به آنان، این عزیزان اقدام به دوخت تشک و متکا می‌کردند. اکبرشاهی بیان می‌کند: پارچه‌ها نیز از طریق روستائیان تأمین می‌شد و یا هزینهٔ پارچه را می‌دادند و ما با مبالغ جمع‌آوری شده پارچه تهیه می‌کردیم. زمانی که مردم متوجه شدند قصد انجام چنین کاری را داریم، با اهدای پتو، لحاف، مواد شوینده و بهداشتی، مواد خوراکی و دیگر اقلام ضروری ما را در این امر یاری کردند.

برگزاری آنلاین حلقه‌های صالحین با موضوعات روز

بانوی جهادگر روستای رزجرد ضمن اشاره به برگزاری کلاس‌های آنلاین برای بانوان و نیز کودکان و نوجوانان روستا، اظهار می‌کند: پیش از شیوع کرونا، در پایگاه ما برای بانوان، کودکان و نوجوانان کلاس‌های مختلفی برگزار می‌شد. پس از شیوع این ویروس منحوس نیز کلاس‌های ما تعطیل نشد و از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین و حلقه‌های صالحین تلاش کردیم دست از علم‌آموزی و آگاهی‌بخشی برنداریم. پیش از ایام کرونا، پایگاه بانوان فاطمیه هفته‌ای یک جلسه به‌صورت حضوری حلقهٔ جوانان برگزار می‌کرد و اکنون این کلاس‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. موضوع این جلسات موضوعات به‌روز و مبتلا به جامعه از قبیل لزوم فرزندآوری، ازدواج آسان، دوری از تجملات، ازدواج به‌هنگام و این قیبل موارد است. خوش‌بختانه در منازل اکثر روستائیان گوشی‌های هوشمند وجود دارد و می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند. اکبرشاهی در ادامه تأکید می‌کند: ما به‌صورت رایگان در هفته 3 روز برای دانش‌آموزان پایه‌های سوم و چهارم دبستان نیز کلاس‌های آنلاین روخوانی قرآن در گروهی تحت عنوان گروه گل‌های قرآنی برگزار می‌کنیم و هر ماه با هزینهٔ شخصی به افراد فعال جوایزی را اهدا می‌کنیم. دانش‌آموزان از این کلاس‌ها بسیار استقبال می‌کنند و زمانی که هدایای ماهانه را به درب منزل آنان می‌بریم، بسیار خوشحال می‌شوند و به ادامهٔ فعالیت‌های قرآنی ترغیب می‌شوند.

هم‌چنین در روزهای خاص از قبیل میلاد ائمه یا اعیاد مذهبی، دخترم در کلاس‌های آنلاین به کودکان و نوجوانان آموزش کاردستی می‌دهد و آنان را ترغیب به یادگیری انواع هنرهای دستی می‌کند. وی عنوان می‌کند: البته کلاس‌های آنلاین آموزش ما مختص دانش‌آموزان نیست و تابستان امسال با همکاری گروه خادمیاری امام‌رضا(ع) و بسیجیان، برای بانوان روستا نیز کلاس‌های قواعد، تفسیر، ترتیل، حفظ و روخوانی قرآن داشتیم تا بانوان بتوانند از ایام قرنطینه نهایت بهره‌برداری را داشته باشند. در کنار کلاس‌های قرآن، کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی نیز به دانش‌آموزان روستا ارائه می‌دهیم.

چراغ‌هایی که هر ماه به نیت امام‌رضا(ع) روشن می‌شوند

اکبرشاهی در رابطه با فعالیت‌های حمایتی سالیانه که پایگاه شهید زینلی به مردم روستا دارد، اظهار می‌کند: پایگاه بسیج شهید زینلی با همکاری خادمیاری امام‌رضا(ع)، در ایام گوناگون سال از قبیل عید نوروز، آغاز سال تحصیلی، ماه مبارک رمضان، ماه محرم و دیگر ایام، در میان خانواده‌های بی‌بضاعت بسته‌های مختلف حمایتی توزیع می‌کند. وی ادامه می‌دهد: ما در پایگاه از افرادی که تمایل به انجام کمک‌های ثابت ماهیانه به نیت امام‌رضا(ع) دارند ثبت‌نام به عمل آورده‌ایم تا به‌صورت ماهیانه با اهدای مبلغ حداقل 3 هزار تومان تا مبالغ میلیونی هر کس در حد وسع خود کمک کند تا بتوانیم خدمت‌رسانی بیشتری به محرومان داشته باشیم. هم‌چنین تلاش می‌کنیم با خادمیاران اموری از قبیل تزریقات را برای روستائیان به‌صورت رایگان انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، روستائیان رزجرد به همت پایگاه جهادی شهید زینلی همواره تلاش می‌کنند در همهٔ امور خیر پیشقدم شوند و قلب‌های مهربان آنان برای تمامی مردمان ایران زمین می‌تپد و برای خدمت به محرومان و مستضعفان از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند. روستائی که با مردمانی ساده و مهربان، با قلب‌هایی هم‌چون آئینه، در 21 کیلومتری شمال شرقی استان قزوین و در مسیر جادهٔ الموت واقع شده است.

گزارش از معصومه امینی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید