وضعیت شرکت بیمه آسیا:رشد بنیادی، تا ۷۰۰ درصد سود

0
نبض بیمه+شرکت بیمه آسیا یکی از بنیادی ترین شرکت های بورس کشور
نبض بیمه+شرکت بیمه آسیا یکی از بنیادی ترین شرکت های بورس کشور

شرکت بیمه آسیا یکی از بنیادی ترین شرکت های بورس کشور است که قیمت سهام آن دردورانی که بازار سرمایه اصلاح بزرگی را پشت سر می گذاشت، با رشدی معنادار نشان داد که به لحاظ بنیادی، دارای شرایطی به مراتب بهتر از دیگر شرکت های بورسی و بیمه گری است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، بزرگترین شرکت بیمه خصوصی کشور ، در حالی این وضعیت را پشت سر گذاشت که شورای عالی بورس طی ابلاغیه ای شرکت های بورسی را ملزم کرده بود که برای خود بازارگردان تعیین کنند . با این وجود، تقریبا تمامی شرکت های بورسی نتوانستند حتی با انتخاب بازارگردان، رشد قابل توجه ای را ثبت کنند و در نتیجه اصلاح سنگینی را تجربه کردند. اما بیمه آسیا با انتخاب بازار گردان از 20 مهرماه 99 حجم معامله سه درصدی را مدیریت کرد.
رشد بنیادی شرکت
رشد سهام بیمه آسیا بر اساس داده‌ها و خبرهای مثبت و تحلیل بنیادی و تحلیلی رخ داده است. بررسی فعالیت شرکت بیمه آسیا نشان می دهد که عملکرد شش ماهه این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18درصد رشد داشته است. عملکرد رشته درمان در بخش خسارت پرداختی درشش ماهه نخست سال 1399 نسبت به شش ماهه نخست سال 1398 ، نشان‌دهنده‌ی کاهش 13 درصدی است. این رخداد با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا جالب توجه و مهم است. یکی دیگر از دلایل رشد بنیادی شرکت، دارایی ارزی و ریالی است که با نرخ تسعیر می تواند ارزش زیادی را با خود به همراه آورد.
 
 
قراردادهای جدید شرکت
قراردادهای بیمه آسیا معمولا بزرگ و با بازدهی بالایی است و مانند بسیار ی از شرکت های بیمه گر، بر اساس رانت و با نفوذ سهامدار عمده، رخ نمی دهد. به همین دلیل قرار دادهای بیمه آسیا از سوی سهامداران به خوبی رصد شده و برای تحلیل گران، هر قرارداد بیمه آسیا، با اهمیت تلقی می شود. یکی از خبرهایی که بسیاری از سهامداران بیمه آسیا را در ماه های اخیر ، مشعوف کرد،تمدید قرار داد بیمه آسیا با گروه صنعتی ماموت، بزرگترین وارد کننده کشنده و تولید کننده تریلر در ایران است که نشان از وضعیت بنیادی شرکت بیمه آسیا و توانایی آن در پذیرش چنین ریسک هایی است.
رشد بیمه نامه های شرکت
از جمله شاخص های رشد کسب و کار در بازار بیمه، رشد تعداد بیمه نامه است. عملکرد  پنج ساله گذشته بیمه آسیا نشان می دهد تعداد بیمه نامه‌های صادره این شرکت از رشد میانگین 12 درصدی برخوردار بوده است.این در حالی است که تنها در شش ماهه ابتدای امسال میانگین محقق شده است که نوید دهنده رشد قابل ملاحظه برای بیمه آسیا در انتهای سال جاری نسبت به میانگین سال های گذشته است.
تحقق رشدی 700 درصدی تنها طی شش ماه نسبت به کل سال 98
از سوی دیگرسود تقسیمی شرکت در سال های اخیر نیز قابل توجه بوده است؛ چرا که در چهار سال گذشته از 40 تومان کمتر نبوده است و از 53 تومان نیز بیشتر نشده است.
اما در شش ماهه نخست امسال این سود تحقق یافت و در صورتهای مالی حسابرسی شده شرکت به مبلغ نجومی 1482 ریال رسید.این مبلغ، نسبت به سال گذشته در همین دوره، رشد 719 درصدی را تجربه کرده است.

خوشنامی شرکت
میزان تمدید تعداد بیمه نامه های صادره به تعداد کل بیمه نامه ها حاکی از رضایتمندی و وفاداری مشتریان است که نشان می دهد 70 درصد از مشتریان قرارداد خود را با بیمه آسیا تمدید کرده اند. کاهش میانگین زمان پرداخت خسارت ها از هنگام اعلام خسارت تا پرداخت خسارت، نشان می دهد، خسارت ها به موقع پداخت میشوند که در نتیجه رضایت مندی بیمه گذار، بیمه شده یا ذینفع را در پی دارد. در واقع، میانگین پرداخت خسارت از 20 روز در سال 95 به کمتر از 10روز در سال 1399 کاهش یافته (در خصوص خسارات پاراکلینیکی) که افزایش رضایت مندی را در بین بیمه گذاران موجب شده است. در خصوص خسارات بیمارستانی مراجع درمانی طرف قرارداد، شرکت بیمه آسیا به عنوان برترین شرکت در تسویه به روز خسارت ها با مراجع درمانی مطرح می باشد به گونه ای که در کمتر از 2 ماه پرونده های خود را با مراجع درمانی طرف قرارداد تسویه می نماید.
 
فاصله نجومی سرمایه بیمه آسیا با دیگر شرکتهای خصوصی بیمه
شرکت بیمه آسیا با افزایش سرمایه ده برابری، فاصله خود با دیگر شرکت های خصوصی را به مراتب بیشتر کرده و بالاترین سرمایه شرکت های بیمه خصوصی را دارا خواهد بود.
خبرها حاکی است که مجوز این افزایش سرمایه هفته آینده صادر می شود و از مبلغ 2300 میلیارد ریال با جهش حدود 11 برابری از محل تجدید ارزیابی دارایی، به مبلغ 25 هزار و 415 میلیارد ریال می رسد که در اصلاح ساختار مالی، توسعه پرتفوی، افزایش سهم بازار و تقویت توان مالی شرکت بسیار موثر خواهد بود. این افزایش سرمایه در تاریخ 1399/03/11 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده‌است. این وضعیت سرمایه نسبت توانگری شرکت را افزایش می دهد و از نسبت 145 درصد بالاتر می برد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید