اینشورتک، تهدید یا فرصت؟ هر آنچه که باید درباره اینشورتک بدانید

0
اینشورتک، تهدید یا فرصت؟ هر آنچه که باید درباره اینشورتک بدانید
اینشورتک، تهدید یا فرصت؟ هر آنچه که باید درباره اینشورتک بدانید

اینشورتک، تهدید یا فرصت؟ هر آنچه که باید درباره اینشورتک بدانید

 

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ امروزه بسیاری از صنعت ها با ورود تکنولوژی به کلی متحول شده اند و دنیای جدیدی را پیش روی ما قرار داده اند. صنعت بیمه، یکی از قدیمی ترین کسب و کارهای مالی، نیز از این تحولات بی نصیب نمانده است. اینشورتک، فناوری ای است که چهره صنعت بیمه را تغییر داده، استارت آپ ها…

فهرست مطالب
اینشورتک چیست؟اینشورتک، فرزند فین تکرشد اینشورتک هااینشور تک ها در چه جایگاهی قرار دارند؟اینشورتک ها چگونه موفق می شوند؟چالش اصلی اینشورتکاینترنت اشیا به کمک اینشورتک می آیدبلاک چین در اینشورتکاینشورتک در ایراناستارت آپ های اینشورتکاستارت آپ های موفق اینشورتک در جهاناستارت آپ های موفق اینشورتک در ایران۵ روندی که آینده اینشورتک را تغییر می دهند

امروزه بسیاری از صنعت ها با ورود تکنولوژی به کلی متحول شده اند و دنیای جدیدی را پیش روی ما قرار داده اند. صنعت بیمه، یکی از قدیمی ترین کسب و کارهای مالی، نیز از این تحولات بی نصیب نمانده است. اینشورتک، فناوری ای است که چهره صنعت بیمه را تغییر داده، استارت آپ ها را به دنیای بیمه کشانده و خدماتی کاملا متفاوت را در اختیار مشتریان قرار داده است. استفاده از اینشورتک ها از سال ۲۰۱۶ شدت گرفته و همچنان در روز های آغازین خود قرار دارد. در این پست از وبلاگ پرداخت قبضینو شما را با دنیای اینشورتک، استارت آپ ها، فناوری های جدید و هر آنچه که باید درباره آن بدانید، آشنا خواهیم کرد.

اینشورتک چیست؟

اینشور تک چیست

اینشورتک به استفاده از نوآوری های تکنولوژی برای بهبود تاثیر صنعت بیمه در زندگی ما اشاره دارد. اینشورتک از ترکیب دو کلمه Insurance و Technology تشکیل شده است و از زیر مجموعه های فین تک به شمار می آید. باور شرکت ها و استارت آپ های اینشورتک بر این است که صنعت بیمه به نوآوری و تحولی بزرگ نیاز دارد. سیاست اصلی این شرکت ها بر پایه مشتری شکل گرفته است و با مدیریت، مشاوره و خرید آنلاین بیمه نامه تجربه متفاوتی را برای آنان بوجود می آورد.

شرکت های فعال در زمینه اینشورتک به دنبال راه هایی جدید برای پیشرفت صنعت بیمه هستند. راهکارهای جدیدی همچون: شناخت کامل صنعت بیمه، دارا بودن دانش بیمه ای و ارائه راه حل های جدید جهت حل مشکلات. همه این راهکارها هم باید به نفع مشتری و هم به نفع بیمه گذار باشد. در واقع یکی از اهداف شکل گیری اینشورتک جلوگیری از سیاست های انحصار طلبانه بیمه گذاران قدیمی و بالا بردن شفافیت در این صنعت بود. می توان گفت اینشورتک ها بازار بیمه را به نفع مردم تغییر دادند.

در کنار گسترش فناوری های مالی و استفاده از تکنولوژی های در پرداخت های خرد مانند پرداخت  قبوض و انتقال پول و خرید آسان، سعی در استفاده از این تکنولوژی ها در صنعت بیمه شده است. همه شرکت های اینشورتک یک هدف واحد دارند و آن هم دیجیتالی کردن خدمات بیمه ای برای راحتی مشتریان است. اینشورتک ها فقط در رابطه با مدیریت و فروش خدمات بیمه ای فعالیت نمی کنند، بلکه به کسب و کار های جدید نیز کمک می کنند تا احتیاجات بیمه ای خود را برطرف کنند.

تکنولوژی حرف اول را در اینشورتک می زند. فناوری هایی مثل قراردادهای هوشمند، بلاک چین، اینترنت اشیا و … امنیت را افزایش می دهند در نتیجه، اعتماد مشتریان بیشتر می شود. با استفاده از این فناوری های جدید در صنعت بیمه، واسطه ها کنار می روند و این موضوع سبب کاهش هزینه ها می شود.

اینشورتک، فرزند فین تک

اینشورتک و فین تک و پرداخت قبض قبضینو

تکنولوژی های جدید، فرصت ها، قدرت ها و تابوشکنی های خود را وارد صنعت بیمه کرده اند، درست شبیه به تحولاتی که فین تک ها در صنعت مالی و بانکداری ایجاد کردند و دنیای جدید را به ما معرفی کردند. فین تک ها که با استارت آپ ها پیوند خورده اند، نزدیک به یک دهه است که سیستم بانکداری را تغییر داده اند. بانک ها تحت تاثیر چالش ایجاد شده توسط فین تک ها قرار گرفتند و بسیاری از خدمات و محصولات خود را دیجیتالی کردند. هدف از شرکت های فین تکی دیگر فقط رضایت مشتری نیست، بلکه با گسترش میدان رقابت و ظهور رقبای جدید تلاش بر سر حفظ برتری است.

فین تک ها موفق شدند شیوه بانکداری را تغییر دهند. برای مثال برای پرداخت قبض همراه اول دیگر کسی به بانک مراجعه نمی کند و کلیه پرداخت ها مانند استعلام خلافی و  قبض جریمه به راحتی در خدمات غیر حضوری بانکی گنجانده شده است.  در صنعت بیمه نیز روندی این چنینی در حال گسترش است. قوانین در صنعت بیمه حرف اول را می زنند و گاهی مانع از پیشرفت اینشورتک ها می شوند اما برخی کشور ها این موانع قانونی را تا حدود زیادی از میان برداشته اند. همچون فین تک ها، اینشورتک ها نیز فعالیت های نوآورانه خود را در صنعت بیمه آغاز کرده اند. این شرکت های نوپا علاوه بر اینکه تهدیدی برای رقبای با سابقه خود به شمار می آیند، فرصتی برای تغییر آن ها را نیز فراهم کرده اند. اینشورتک ها در آغاز راه خود قرار دارند اما به خوبی این کار را انجام داده اند بطوریکه بسیاری از بیمه گزاران به دنبال دیجیتالی کردن امکانات خود هستند تا مشتریانشان را از دست ندهند.

رشد اینشورتک ها

اینشورتک ها در طی چند سال اخیر، به سرعت پیشرفت کرده اند و سرمایه گذاری ها در این زمینه بسیار گسترش یافته است. در سال ۲۰۱۱، تنها ۱۴۰ میلیون دلار در این صنعت سرمایه گذاری شده بود. این عدد در سال ۱۰۱۳ به ۲۷۰ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۵ به ۲.۷ میلیارد دلار رسید. سرمایه گذاری روی هر اینشورتک، بیش از ۵ برابر شد و از ۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۱ به ۲۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ رسید.

با وجود اینکه آمریکا قطب اصلی اینشور تک به شما می آید، ۴۰% از اینشورتک ها در اروپا، خاورمیانه و آفریقا فعالیت می کنند. بعد از آمریکا، انگلستان و آلمان ۲ قطب اصلی اینشورتک در جهان به شمار می آیند. قاره آسیا تنها، ۱۴% از اینشورتک ها را در اختیار دارد اما با توجه به ظرفیت موجود در کشورهای این منطقه، این صنعت به سرعت رشد خواهد کرد.

اینشور تک ها در چه جایگاهی قرار دارند؟

بر خلاف فین تک ها که روی بخش های بزرگ صنعت مالی تمرکز کرده اند، هدف اصلی اینشورتک ها، روی بخش های خرد و کوچک صنعت بیمه بوده است. پلت فورم های آنلاین و موبایلی راه های بسیار ساده ای برای دسترسی به خدمات بیمه ای عرضه کرده اند. نسل جوان که به دنبال راحتی و سرعت است، مهم ترین طرفدار این فناوری به شمار می آید. این مشتریان به انعطاف پذیری محصولات بیمه ای نیز علاقه بسیاری دارند، زیرا می خواهند خدمات، متناسب با نیاز آن ها تغییر کند. نسل جوان علاقه چندانی به ارتباط مستقیم با مراکز بیمه ای ندارند و دوست دارند همه کارهای خود را از راه دور انجام دهند. آن ها خواستار امکانات ۲۴ ساعته و هر روزه هستند. نمونه بارز این علاقه خرید طرح ترافیک می باشد که آمار ها نشان میدهد ۹۰ درصد از مردم علاقمند اند که  خرید طرح ترافیک با موبایل انجام دهند.

با وجود اینکه تا امروز بخش عمده فعالیت شرکت های اینشورتک روی ارائه خدمات فردی بوده، تلاش هایی برای ورود به بخش تجاری نیز آغاز شده است. اینشورتک ها در بخش تجاری به دنبال ارائه محصولات و امکانات نوآورانه مثل کارگزاری های همتا به همتا و دیجیتالی بیمه هستند. تمرکز اصلی این فناوری روی کسب و کارهای کوچک و متوسط است. ۴۶% از اینشورتک ها روی بیمه اموال و دارایی ها، ۳۳% روی سلامتی و باقی آن ها روی بخش های دیگر تمرکز کرده اند.

می توان گفت اینشورتک ها کارگزاران و شرکت های قدیمی بیمه را در خطر قرار داده اند، چرا که دسترسی به نوآوری ها در این صنعت را افزایش داده اند. فناوری هایی مثل تلماتیک ( فناوری های ارتباطی ) یا اینترنت اشیا، امکانات و خدمات جدیدی را در زمینه بیمه ارائه کرده که رضایت و مشارکت مشتریان را به دنبال داشته است. با استفاده از این فناوری ها می توان بیمه خودرو را بر حسب مسافت پیموده شده محاسبه کرد یا بیمه آتش سوزی و حوادث این چنینی را بر اساس هشدار دستگاه های هوشمند پرداخت کرد. همه این فناوری ها به نفع مشتری است. ۷۵% از اینشورتک ها روی فراهم آوردن امکانات ساده جهت خرید و استفاده از محصولات بیمه ای تمرکز کرده اند.

همانطور که تا اینجا گفتیم، تکیه گاه اصلی اینشورتک، تکنولوژی است. همه اینشورتک ها روی رابط دیجیتالی مشتریان برای ارائه خدمات و محصولات تمرکز کرده اند اما تکنولوژی های جدید نیز بخش مهمی از تمرکز ها را به سمت خود کشانده است. تکنولوژی هایی که در دیگر صنایع کمتر مورد توجه قرار گرفتند به واسطه اینشورتک ها به خوبی جای خود را در صنعت بیمه پیدا کرده اند. فناوری هایی همچون: بیمه های خرد، بیمه همتا به همتا، دستیاران رباتی، اینترنت اشیا و بلاک چین. درنمودار زیر، نسبت استفاده از این تکنولوژی های جدید را مشاهده می کنید.

هر آنچه که باید درباره اینشورتک بدانید

اینشورتک ها چگونه موفق می شوند؟

اینشورتک ها ریسک بزرگی برای بیمه گزاران به شمار می آیند. استارت آپ های این صنعت، پتانسیل دستیابی به سهم بزرگی از بازار را دارند.حجم حق بیمه ها در این صنعت ۴ تریلیون دلار است. در اروپای غربی و آمریکای شمالی طی ۴ سال رشد این صنعت، تولید ناخالص داخلی ۶.۲ % افزایش یافته است. ۴۰% از اینشورتک ها هنوز گنجایش معرفی محصولات و خدمات جدید را دارند و می توانند وارد بخش های تازه ای از بیمه شوند. ۲۲% دیگر نیز روی کاهش هزینه خرید بیمه ها تمرکز کرده اند. این دسته از اینشورتک ها سعی دارند تا با استفاده از رابط های دیجیتالی این کار را انجام دهند. باقی اینشورتک ها نیز روی کاهش هزینه ثبت ادعا تمرکز کرده اند.

یکی از کلید های موفقیت اینشورتک ها در این است که روی بازار های بدون استفاده و نیاز های برطرف نشده تمرکز کنند. BIMA یک بیمه موبایلی سوئدی است که خدمات بیمه ای خرد را در بازار های نوظهور فراهم کرده است. بازاری که پتانسیل بسیار خوبی برای رشد دارد و این شرکت نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. BIMA موفق شد ۲۰ میلیون مشتری در ۱۵ کشور مختلف را به سمت خود جذب کند. این شرکت خدمات بیمه ای خود را متناسب با قیمت مورد نظر مشتریان در اختیار آنان می گذارد.

برای اینشورتک هایی که روی هزینه های کمتر سرمایه گذاری کرده اند، فعالیت در مدل های دیجیتالی اهمیت بسیاری دارد. با وجود چنین شرکت هایی فعالیت برای بیمه گزاران قدیمی دشوارتر می شود چرا که یکی از تقاضاهای اصلی مشتریان، کاهش هزینه هاست و اینشورتک ها به خوبی این خواسته را برآورده می کنند.

 

چالش اصلی اینشورتک

باوجود همه نوآوری های اینشورتک، پیشرفت آن با موانعی روبرو است. بیمه، یک صنعت قانونمند است و لایه های قانونی بسیاری بر آن حکم فرماست. به همین دلیل بیمه گزاران با سابقه در رابطه با استارت آپ ها کمی محتاطاتانه عمل کرده اند. در واقع آن ها از ترکیب این صنعت قانونمند با استارت آپ ها که از قانون خاصی پیروی نمی کنند هراس دارند و تمایل دارند شرایط آرام و با ثبات خود را حفظ کنند. مشکل بزرگتر، این است که بسیاری از استارت آپ های اینشورتک به کمک و همکاری شرکت های بیمه گزار با سابقه نیاز دارند. محوریت فعالیت استارت آپ ها،مشتریان هستند و بیمه گزاران نیز دیر یا زود برای حفظ مشتریان خود وادار به استفاده از تکنولوژی ها و همکاری با اینشورتک ها می شوند.

اینترنت اشیا به کمک اینشورتک می آید

بسیاری از مشتریان و تجارت ها در جهان تحت تاثیر اینترنت قرار دارند و صنعت بیمه نیز از این موضوع مستثنی نیست. بهبود مدیریت بحران، جلوگیری از تصادفات، تشخیص به موقع و … همگی از مزایای استفاده از اینترنت اشیا به شمار می آیند. بسیاری از اینشورتک ها تلاش کرده اند تا اینترنت اشیا را وارد صنعت بیمه کنند و بدین وسیله مشکلات مردم را کاهش دهند. در ادامه تعدادی از تاثیرات اینترنت اشیا بر صنعت بیمه را با هم بررسی می کنیم.

اینشور تک قبضینو و انواع اینشورتک

سنسورهای محیطی

امروزه در منازل، ادرات، کارخانجات و … سنسورهایی نصب می شود که به دما، دود، گازهای سمی، حرکات زلزله و … حساس هستند. این دستگاه ها با استفاده از اینترنت اشیا کار می کنند. در آینده ای نزدیک همه مکان ها به این تکنولوژی مجهز خواهند شد و به محض وقوع حادثه، اطلاعات مورد نظر را ثبت می کنند. با کمک این سنسورها، موسسات بیمه ای کاملا از زمان وقوع حادثه و دیگر اطلاعات مربوطه آگاه می شوند بنابراین خدمت رسانی ها بهبود می یابند.

خودروها

در آینده، خودروها به کمک موبایل ها کاملا هوشمند خواهند شد و نسل بعدی خدمات بیمه ای را تحت تاثیر قرار می دهند. در این فناوری با استفاده از اینترنت اشیا و سنسورهایی مثل GPS، شتاب سنج و چرخش سنج عادت های رانندگی فرد ثبت می شود بنابراین بروز تصادف یا هر حادثه دیگری که موجب تغییر این اطلاعات ثبت شده می شود، موسسات بیمه ای آگاه شده و سریعا رسیدگی می کنند.

سلامتی

اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۰ در زمینه سلامتی به بازاری ۶.۱ میلیارد دلاری خواهد رسید. این فناوری به افرادی که از بیمه درمان استفاده می کنند کمک بسیاری خواهد کرد. امروزه اگر فردی مبتلا به دیابت باشد، مجبور است چه در زمان بروز بیماری و استفاده از امکانات بیمه، چه در زمان سلامتی، حق بیمه خود را پرداخت کند. با استفاده از اینترنت اشیا و دستگاه هایی مثل Apple Watch دیگر نیازی به پرداخت حق بیمه ماهیانه نیست. این دستگاه های هوشمند می توانند بروز بیماری را تشخیص دهند و به صورت خودکار از مبلغی که از قبل به عنوان حق بیمه پرداخت شده برداشت کنند. این روش کاملا به نفع مشتری است.

بلاک چین در اینشورتک

پرداخت قبضینو

فناوری بلاک چین یا دفتر کل توزیع شده، پتانسیل نوآوری های بسیاری در زمینه خدمات بیمه ای را دارد. استفاده از این فناوری، خطر کلاهبرداری یا سواستفاده از اطلاعات را از میان بر می دارد. با توجه به این که همه اطلاعات در بلاک چین ذخیره می شوند، دیگر امکان دستکاری آنها وجود ندارد. اگر کسی بخواهد اطلاعات موجود در بلاک ها را تغییر دهد باید به بیش از ۵۰% بلاک های شبکه دسترسی داشته باشد و آن ها را تغییر دهد که این کار غیر ممکن است. با استفاده از قرارداد های هوشمند که بر پایه این فناوری کار می کنند، بیمه اموال و دارایی ها به سادگی انجام می شود و در صورت بروز حادثه، روند خدمات بیمه ای به صورت خودکار آغاز می شود. بلاک چین در رابطه با بیمه های سلامتی نیز کمک بسیاری می کند. مهم ترین مسئله در رابطه با این نوع از بیمه ها، حفظ اطلاعات پزشکی افراد است. بلاک چین می تواند این اطلاعات را رمز نگاری کند بنابراین خطر دزدیده شدن آنها وجود ندارد.

اینشورتک در ایران

اینشورتک در ایران

در حال حاضر کمتر از ۱۰ استارت‌آپ اینشورتکی در صنعت بیمه کشور فعالیت می‌کنند. اکثر اینشورتک های ایرانی فقط مشاوره و خرید آنلاین بیمه را انجام می دهند و این چندان نوآوری نیست. تا پیش از این مشاوره و خرید بیمه در کشور، تنها در نمایندگی‌های بیمه‌ها ارائه می‌شد و استارت‌آپ‌ها توانستند این خدمت را وارد بستر اینترنت کنند. این استارت آپ ها نیز همان مشکلاتی را دارند که استارت‌آپ‌های فین‌تکی در زمینه پرداخت تا با آن مواجه بودند. با توجه به محدودیت های قانونی، فعالیت استارت‌آپ‌های اینشورتک از طریق دریافت مجوز کارگزاری یا نمایندگی بیمه انجام شود. مهم ترین نهادی که می تواند از اینشورتک ها پشتیبانی کند، بیمه مرکزی است و همه این شرکت ها به حمایت بیشتری از جانب این سازمان نیاز دارند.

استارت آپ های اینشورتک

پرداخت قبض تلفن ثابت قبضینو

استارت آپ، به کسب و کارهایی گفته می شود که حول محور فناوری و تکنولوژی شکل می گیرد و پتانسیل بالایی برای رشد در آینده دارند. استارت آپ های اینشورتک نیز به خوبی جای خود را در صنعت بیمه پیدا کرده اند و روز به روز در حال گسترش اند. در ادامه تعدادی از موفق ترین استارت آپ های جهان و ایران را در زمینه اینشورتک به شما معرفی خواهیم کرد.

استارت آپ های موفق اینشورتک در جهان

ACD

ACD یک شرکت تکنولوژی است که به بیمه گزاران آمریکایی خدمات ارائه می کند. این شرکت در زمینه اینشورتک فعالیت می کند و روی خدمات ارتباطی تمرکز کرده است. ACD یک پلت فورم واحد دارد که همه اطلاعات مورد نیاز بیمه گزار در رابطه با حادثه در آن ثبت می شود.

BRIDGE Insurance Group

این شرکت یک آژانس بیمه ای مستقل در پنسیلوانیای آمریکاست. BRIDGE ( بردیج ) در اوهایو، ویرجینیای غربی، میشیگان، ایندیانا، مریلند و فنلاند خدمات بیمه ای عرضه می کند. این شرکت روی مشتریان خود تمرکز کرده است و در طی ۳۰ سال فعالیت خود راهکارهای بسیاری جهت راحتی مشتریان عرضه کرده است. عمده فعالیت های بیمه ای BRIDGE روی سلامتی، بیمه عمر یا بیمه های سالیانه است.

Insurity

Insurity ( اینشوریتی ) روی بیمه اموال و دارایی ها تمرکز کرده است و این امکان از طریق نرم افزار نیز در در اختیار مشتریان قرار گرفته است. این شرکت ۲۵ سال است که در زمینه بیمه فعالیت می کند. Insurity از تجربیات با ارزش متخصصین مجرب خود برای بهبود خدمات بیمه ای در زمینه های تجاری و شخصی استفاده کرده است. این شرکت به رابطه خود با مشتریان و رضایت آنان افتخار می کند.

CHSI Technologies

CHSI در نظر دارد که به یکی از بزرگترین شرکت های اینشورتک در جهان بدل شود. نام این شرکت از ۴ کلمه Commitment. Honesty, Service, Innovation به معنای تعهد، صداقت، خدمت و نوآوری گرفته شده است. CHSI همواره به دنبال راهکارهای نوآورانه برای حل مشکلات پیچیده صنعت بیمه است. هدف اصلی این شرکت ارائه خدمات با قیمت های مناسب است. CHSI موفقیت خود را مدیون شناخت درست نیازهای بازار و ارائه راهکار های مناسب است.

استارت آپ های موفق اینشورتک در ایران

استارت آپ های موفق اینشورتک در ایران

بیمیلاین

بیمیلاین یکی از استارت آپ های اینشورتک ایرانی است. با استفاده از بیمیلاین به سادگی می توانید بیمه های مختلفی همچون بیمه شخص ثالث، آتش سوزی، بیمه زلزله، بیمه بدنه و … را خریداری کنید. بیمیلاین، بیمه نامه های خریداری شده را با استفاده از سیستم یکپارچه حمل و نقل خود و کاملا رایگان برای مشتریان ارسال می کند. این استارت آپ مشاوران بسیار حرفه ای دارد که شما را در انتخاب بهترین بیمه نامه راهنمایی می کنند. پشتیبانی ۲۴ ساعته بیمیلاین پاسخگوی همه سوالات شماست.

بیمیتو

بیمیتو یک سامانه مدیریت، مشاوره و خرید آنلاین بیمه است که به سرعت، بیمه نامه را صادر و کاملا رایگان برای شما ارسال می کند. بیمه نامه هایی همچون بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی، بیمه تامین اجتماعی و … . بیمیتو سرویس تمدید بیمه نامه یا پرداخت اقساط نیز دارد. با ثبت اطلاعات بیمه نامه خود، دیگر نگران فراموش کردن آن ها نباشید.

این اینشورتک با ۲۰ بیمه گزار مختلف از جمله بیمه ایران، بیمه آسیا، بیمه معلم و … همکاری می کند و خدمات بیمه ای آن ها را به مشتریان عرضه می کند.

بیمه کلیک

بیمه کلیک امکان مشاهده و خرید آنلاین از همه شرکت های بیمه ای را فراهم کرده است. می توانید بیمه نامه هایی همچون بیمه عمر، آتش سوزی، درمان و … را خریداری کنید. همچنین سرویس استعلام بیمه و پرداخت آنلاین اقساط حق بیمه نیز برای شما فراهم شده است. بیمه کلیک نیز سرویس یادآوری تمدید بیمه دارد و قبل از پایان اعتبار بیمه نامه می توانید به سادگی آن را تمدید کنید. بیمه کلیک به سازمان های مهمی از جمله جهاد کشاورزی، قوه قضاییه، وزارت کار، وزارت صنعت و معدن و … خدمات بیمه ای عرضه می کند.

ایشر

ایشر یک سامانه مدیریت، کسب درآمد و خرید آنلاین بیمه نامه است. هدف اصلی ایشر سودآوری برای شماست چراکه می توانید بیمه نامه های مختلف را با تخفیف های خاص خریداری کنید. ایشر فقط یک وبسایت نیست و بخشی از خدمات نیز به صورت فیزیکی ارائه می شوند. وبسایت ایشر یک بخش استعلام قیمت دارد. کافیست نوع و مشخصات بیمه مورد نظر خود را در آن وارد کنید تا قیمت های با تخفیف و مزایای آن را مشاهده کنید. اگر این مجموعه را به کسی معرفی کنید بخشی از سهم فروش به شما پرداخت می شود. با افزایش فعالیت شما سهم سودتان نیز بیشتر می شود.

۵ روندی که آینده اینشورتک را تغییر می دهند

5 روندی که آینده اینشورتک را تغییر می دهند

۱ ) اکوسیستم ها و پلت فورم های جدید

مشتریان به دنبال سرویس های متنوع نیستند بلکه به دنبال سرویس های کارآمدی که مشکلات آن ها را حل می کند. با وجود اینکه در گذشته، بیمه گزاران نقشی منفعلانه در زندگی مشتریان خود داشتند، امروزه صنعت بیمه به کمک تکنولوژی و پلت فورم های جدید چهره ای کاملا متفاوت به خود گرفته است.یکی از شرکت های بیمه در چین به نام ZhongAn با بسیاری از گروه های اینترنتی همکاری کرده است و اکوسیستم بیمه ای جدیدی را بوجود آورده است که به کاربران این امکان را می دهد تا محصولات اینترنتی را با بیمه خریداری کنند. ژونگ آن در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و امروزه بیش از ۴۵۰ میلیون مشتری دارد. اکوسیستم های جدید به بیمه گزاران این امکان را می دهد که ارزش شبکه های خود را بالا ببرند و خدمات بیمه ای بهتر و گسترده تری ارائه کنند.

پلت فورم ها نیز نوع دیگر اکوسیستم های جدید صنعت بیمه هستند. بسیاری از اینشورتک ها خدمات و محصولات بیمه ای خود را در پلت فورم هایی واحد عرضه می کنند. کار با این پلت فورم ها بسیار ساده تر و سریعتر از روش های قدیمی استفاده از خدمات بیمه ای است.

۲ ) هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence در بسیاری از مراحل، به بیمه گزاران کمک می کند. مراحلی مثل ثبت ادعا، توزیع بیمه، تعهدات و قیمت گذاری ها. هوش های مصنوعی بر اساس پردازش های کامپیوتری و زبان طبیعی کار می کنند. اینشورتک های بسیاری از این فناوری برای بهبود خدمات استفاده کرده اند. اینشورتک Enterprise Bot، بات های مخصوصی برای چت طراحی کرده است که با پردازش زبان طبیعی و آموختن هوشمند الگوریتم ها می توانند پرسش های مشتریان را بدون نیاز به مداخله انسانی پاسخ دهند. این هوش مصنوعی می تواند برخی کلمات کلیدی موجود در پرسش های مشتریان را تشخیص دهد و مستقیما آن ها را به بخش پاسخگویی انسانی ارتباط دهد.

۳ ) بیمه، یک خدمت

اینشورتک ها در تلاش اند تا انعطاف پذیری بیمه ها را افزایش دهند. این موضوع بدان معناست که مشتریان، همه شرایط بیمه خود را تعیین کنند. این ایده با عنوان ” بیمه، یک خدمت” به مردم این امکان را می دهد تا فقط بخش هایی را که از آن استفاده می کنند، بیمه کنند. اینشورتک هایی مثل buzzvault و Valoo به کاربران این امکان را می دهند تا ویدئو یا عکسی از اموال خود ارائه دهند. سپس از یک الگوریتم خاص برای ارزش گذاری این دارایی ها استفاده می کنند. buzzvault به مشتریان گزارشی کامل از لیست اموالشان ارائه می کند تا هر زمان که می خواهند بخشی را از پوشش بیمه خارج کنند یا بخش جدیدی را بیمه کنند.

۴ ) اتوماسیون، جایگزین بخش انسانی می شود

این روند، به خوبی صنعت بیمه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بسیاری از کارگزاران قدیمی بیمه، همچنان روی نیروی انسانی تکیه می کنند. این در حالیست که اتوماسیون، هم هزینه ها را کاهش می دهد و هم راحتی و سرعت را برای مشتریان به ارمغان می آورد. همان چیزی که همه ما به دنبال آن هستیم. استفاده از این راهکار علاوه بر کاهش هزینه، خطای انسانی را نیز از میان بر می دارد و این موضوع، مزیتی بسیار مهم به شمار می آید.

۵ ) ثبت اتوماتیک ادعاها

مشتریان، تمایل بسیاری به ثبت دیجیتالی ادعاها دارند تا از دردسر های اداری این کار راحت شوند. بیمه گزار باید با همه روندی که مشتری برای ثبت ادعا طی می کند ( سفر مشتری )، آشنا باشد و همه نواقص آن را بشناسد. تعدادی از اینشورتک ها، به صورت اتوماتیک ادعاها را ثبت می کنند. Carpa Data، راهکار هایی برای بیمه گزاران ارائه کرده تا ادعاهای تقلبی را شناسایی کنند و عملیات رسیدگی را فورا آغاز کنند.

منبع: قبضینو

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید