در مورد ۵ روند اینشورتک که حتما باید آن ها را بشناسید در نبض بیمه بیشتر بخوانید

0
در مورد ۵ روند اینشورتک که حتما باید آن ها را بشناسید در نبض بیمه بیشتر بخوانید
در مورد ۵ روند اینشورتک که حتما باید آن ها را بشناسید در نبض بیمه بیشتر بخوانید

در مورد ۵ روند اینشورتک که حتما باید آن ها را بشناسید در نبض بیمه بیشتر بخوانید

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ دنیای تکنولوژی به سرعت درحال پیشرفت و نوآوری می باشد؛ ورود آن در حوزه فعالیتهای بشر موجب رخ دادن انقلاباتی بزرگ و شگرف می گردد. راهکارهای متفاوت که از دل تکنولوژی بیرون می آید موجب راحتی وآسایش بیشتر انسان امروزی گردیده و باعث می گردد در وقت و هزینه های موجود صرفه جویی گردد. بدون شک این امر برای استفاده کنندگان ازآن بسیار جذاب بوده وهمین امر موجب گردیده کارشناسان این عرصه هرروز بیشترازقبل برروی راهکارها وشیوه های جدید تمرکز نموده و قابلیتهای فراوانی راایجاد نمایند. یکی از نوآوریها و اقدامات موثر ورود تکنولوژی حضور فعال وموثردرصنعت بیمه می باشد. درواقع می توان گفت صنعت بیمه درمعرض انقلابی بزرگ به جهت ارائه خدمات می باشد ومانند بسیاری حوزه های دیگر، دنیای تکنولوژی هدایت آن رابدست گرفته است.

براساس محبوبیت فزاینده وروبه رشد فین تک که درواقع به عنوان تکنولوژی مدرن مالی محسوب می گردد اکنون درشاخه بیمه نیز ورود هیولای تکنولوژی باعنوان (اینشورتک) INSURE TECH یا INSUR TECH به سرعت درحال شکل گرفتن، رشد و توسعه می باشد. برگزاری انواع سمینارها، همایش ها وگردهمایی ها دراین خصوص مانند InsurTech Conferencing: “Reimagining Insurance گواه این مطلب می باشد. این نوآوری با سرعت هرچه تمامتر درحال وقوع است و انتظارمی رود شاهد پیشرفت چشمگیرترآن باشیم. دراین مقاله قصد داریم پنج  بخش از نوآوریهای InsurTech را برایتان بازگو نماییم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۱) هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینها و رباتهای آن

امروزه با پیشرفت قابل ملاحظه هوش مصنوعی و ورود آن به چرخه خدمات مشتریان بخش عمده ای از تحلیل ها و انجام اموراداری به این حوزه سپرده شده است در تکنولوژیهای امروزه بیمه نیز این ماشینها نقشی بسیار مهم وحیاتی ایفا می نمایند. این ماشینها امکان استفاده از مجموعه داده های جدید و غیرساختاری را فراهم آورده اند. به عنوان مثال ژانگ آن اولین مجموعه بیمه گر اینترنتی آنلاین درکشورچین، با برنامه ریزی وآموزش بر ماشینهای هوش مصنوعی ومیزان یادگیری آنها برای سفارشی کردن قیمت گذاری برروی محصولات خرده فروشان آنلاین کلیه تاریخچه این محصولات و ارزیابی ریسکهای موجود در گذشته و ضمانت نامه های موجود را مورد بررسی قرار می دهد. این تاریخچه ها به عنوان منابع لازم مورد بررسی قرارمی گیرد و با مواردی مانند منابع اعتباری، تاریخ اعتبار، استفاده آنلاین و حتی بازارهای بین المللی به توسعه سیستم های شناسایی موجود کمک نموده و در قالب گزارشات جامع وکاربردی شرایط لازم برای ایجاد یک پروژه مالی و بیمه ای را فراهم می سازند. نکته مهم دراین قسمت ارائه این گزارشات در کلیه رسانه های اجتماعی و تلفن همراه می باشد و تمام مشتریان و یا مصرف کنندگان این امر را که قبلا از این چرخه خارج شده اند را به مجموعه خود باز خواهد گرداند. همچنین هوش مصنوعی می تواند با امکانات و آموزشهای دیده شده مورد استفاده برای بهبود پردازش های اطلاعاتی و یکدست سازی آنان گردد.

۲- چت باتها:

خب هرچه برایتان از ماشین های هوش مصنوعی در تکنولوژی بیمه گفتیم درحال اجرا بوده و با سرعت در حال توسعه می باشد؛ اما یکی دیگر از شیوه های جدید ورود تکنولوژی به صنعت بیمه که به همراهی هوش مصنوعی درجهت ارائه خدمات به بیمه گرها و مشتریان فعالیت می نماید چت باتها هستند در واقع چت باتها به عنوان پلی درجهت بررسی وضعیت ریسک مشتریان و انتقال آن به ماشین های هوش مصنوعی عمل می نمایند. آنان این قابلیت را دارند تا بر اساس میزان اطلاعات مشتریان، میزان سواد ودرک آنها از تکنولوژی، نوع درخواست و تاریخچه عملیات انجام شده برای آن مشتری با آنها وارد تعامل گردیده و با گرفتن اطلاعات موجود این موارد را انتقال دهند.

این امر باعث بوجود آمدن فضایی جالب و یکدست در صنعت بیمه گردیده و امکان مناسبی رابرای بیمه گران فراهم می نماید تا از میزان محبوبیت مشتریان و راهکارهای مناسب برای برخورد با مخاطبین و مراجعه کنندگان خود اطلاعات کافی داشته  وتصمیمات لازم را دراین خصوص بگیرند. همینطور فرصت صرفه جویی در وقت وزمان را به هردو طرف یعنی بیمه گران ومشتریان خواهدداد. تصورکنید ازطریق یک تلفن همراه و یک برنامه کاربردی در شبکه ارسال متن و بررسی آن چقدرزمان خواهدبرد؟ چت باتها به سادگی این زمان را کاهش داده و نه  تنها  موجب سهولت درکار خواهند شد بلکه زمان را به طرز چشمگیری برای مذاکرات و یا تعاملات کاهش خواهند داد.

۳- تکنولوژی های P۲P

p2p  یا peer-to-peer یک شبکه کامپیوتری است که بیشتر متکی به قدرت محاسباتی و پهنای باند کامپیوترهای اعضای خود است تا به یک یا چند کامپیوتر درسرورهای موجود. P2P به طور کلی برای توصیف محصولات مانند پس انداز چرخشی و انجمن های اعتباری استفاده می شود اما P2P لزوما یک مفهوم جدید در بازارهای نوظهور نیست؛ با این حال، فناوری هایی مانند رسانه های اجتماعی و گوشی های هوشمند توانایی ایجاد ساختار گروهی جدیدی را دارند که می توانند معاملات را شفاف تر، امنیت پرداخت را بهبود بخشیده و راه های جدیدی برای اتصال به همسایگان فراهم کنند. مجموعه های بزرگ خدماتی مانند شرکت های بیمه با استفاده ازاین سیستمها برای مشتریان خود تنوع فراوانی را ایجاد می نمایند. یکی از این تنوعها که دراین شرکتها مورد استفاده قرارمی گیرد ایجاد ساختارهای متنوع تخفیفات با درصدهای متفاوت برای مشتریان است از آنجا که هرکدام از انواع بسته های بیمه ای به طیف خاصی ارائه می شود از این طریق دسته بندیهای مختلف و مرتبط با یک موضوع شکل گرفته و موجب جذب مشتریان یکدست وارائه خدمات به آنها می گردد. بدیهی است با حصول این امر امکان ارائه تخفیفات دراین زمینه با توجه به نوع ارائه خدمات درسیستمهای سنتی بیشتر بوده و مورد توجه قرارخواهد گرفت.

این مجموعه ها درصدهای تخفیف قابل توجه و وسوسه کننده ای به مشتریان ارائه می کنند این درصدها بعضا تا میزان ۸۰% برای مشتریان خواهدبود. بدیهی است بسیار چشمگیر و مشتری پسند می باشد. قابل ذکر است نوع دیگری ازاین ارائه خدمات به شکلی است که شرکتهای بیمه گر بخشی ازپول دریافت شده را درصندق مالی مخصوص جمع آوری نموده و در پایان سال با اتمام قرارداد و توافق صورت گرفته به صاحبان ومشتریان باز می گردانند. البته باید توجه داشت به دلیل وجود مسائل مالی شرکتهای بیمه ای بر روی بعضی از خدمات خود این شرایط را ایجاد می نمایند و این امر در همه بسته های بیمه ای وجود ندارد به عنوان مثال درکشور انگلستان این امر در خصوص تلفنهای همراه به مشتریان ارائه می گردد.

۴- عرضه در برابر تقاضا

امروزه با توجه به حجم درآمدهای نامشخص مشتریان و وجود بازارهای رقیب  فراوان مصرف کنندگان ترجیح می دهند موارد مورد نیاز خودرا درقالب های کوچکتر و با امنیت مالی بیشتری تهیه نمایند. آنها برای کیف پول خود به گونه ای برنامه ریزی می کنند تا بتوانند بر اساس نیاز خود در مقیاس کوچکتر اما به صورت مرتب خریداری کنند. از طرفی وجود بازارهای رقیب فراوان موجب گردیده تا تمایلات مشتریان برای دراختیار داشتن خدمات بیشتر و مناسب تر بیشتر شده و همین امر کار را برای شرکتها و یا سازمانهای مشابه سخت تر نموده است. درصنعت بیمه نیز چنین امری به وضوح درجریان می باشد بنابراین در تکنولوژی بیمه که با نوآوری همراه گشته سعی می گردد به شیوه تمایل مشتریان و با ارائه بسته های متنوع کوتاه مدت و امکان ارائه خدمات بیشتر رضایت خریداران حاصل گردد. به عنوان مثال، در بیمه رضایتمندی، محصولاتی که خط مشی های کوتاه مدت ارائه می دهند اغلب روزانه، هفتگی یا ماهانه قابل پرداخت می باشند.

این ترجیحات می تواند به یکی از مدلهای ارائه خدمات بیمه ای به نام بیمه تقاضا تبدیل شود که بسته به نیاز مصرف کننده فعال  و یا غیرفعال گردد. بیمه اتفاقی کوتاه مدت مانند Safari Bima یا Cover2Go در حال حاضر مورد آزمایش قرار گرفته است که در آن افراد از طریق کارتهای اعتباری که دارای username و password می باشد می توانند از یکی از بسته های ارائه شده خرید نموده و با دارا بودن آن از این خدمات بهره مند گردند.

حتی بعضی از شرکتهای بیمه ای تنها از طریق ارسال اس.ام.اس یک خدمات بیمه ای را تحت پوشش خود قرارمی دهند. همانطور که نفوذ گوشی های هوشمند در بازارهای نوظهور افزایش می یابد، برای حفاظت مشابه خانه ها، دامداری ها و سایر دارایی ها برای مصرف کنندگان کم درآمد نیز از این طرق امکان استفاده لازم از خدمات بیمه گران مهیا گردیده است.

۵- اینترنت اشیاء (IOT)

اینترنت  اشیا  نام جدیدی در دنیای تکنولوژی است که هر روز بیشتر از قبل نام آن بر زبانها جاری می گردد. در واقع تکنولوژی با ورود به حوزه ساخت لوازم موردنیاز زندگی انسان امروز از طریق اینترنت و از راه دور آنها را قابل کنترل کرده است. شکی نیست که اینترنت اشیا درجهت سهولت زندگی امروزه طراحی و ایجاد شده است. شما می توانید با دراختیار داشتن اینترنت اشیا از لباس و پوشیدنیها گرفته تا سیستم های ناوبری خودرو و تسهیل ارتباطات تا ایمنی اشیا محیط زندگی خود را درکنترل داشته باشید. یکی از بزرگترین امکانات اینترنت اشیا درحوزه صنعت بیمه به کار گرفته شده و درحال ارائه خدمات می باشد. بیمه گران دستگاه های IoT را برای جمع آوری اطلاعات، کاهش خطر، سفارشی کردن ارتباط با مشتریان و بهبود کلی تجربه مشتریان، به کار می گیرند. به عنوان مثال، تعدادی از نمونه ها مانند شبکۀ آشکارساز دود سیگنال های غیر رسمی، تراشه های شناسایی فرکانس رادیویی برای اموردام و دامپروری و موضوعات بیمه ای مرتبط با آن، و ایستگاه های آب و هوایی در جهت بیمه محصولات کشاورزی برای کشاورزان کوچک از مواردی هستند که اینترنت اشیا در اختیار بیمه گران برای ارائه خدمات مناسب می گذارند.

تمام مواردی راکه برایتان بازگو کردیم معرفی کوچکی از ورود تکنولوژی به حوزه صنعت بیمه و موارد مرتبط با آن بود. هدف تمام شرکتهای بیمه ای فروش بیشتر و مناسب تر به مشتریان و علاقه مندان می باشد. تکنولوژی امروز با ارائه امکانات تخصصی سهم و حجم بیشتری را برای صاحبان مشاغل بیمه ای به ارمغان آورده و میزان ریسک پذیری آنها را به  نحوچشمگیری کاهش داده است. شکی نیست درآینده  و با توسعه این فرآیند شاهد ارائه خدمات بیشتر و مناسب تری از سوی این شرکتها به مشتریان خواهیم بود. از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم. حتما نظرات خود را برای تیم تولید محتوا آیدی پی درج کنید.

منبع: آیدی پی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید