معرفی استارتاپ های برتر دنیا در حوزه فناوری بیمه یا اینشورتک

0
نبض بیمه+ اینشورتک
نبض بیمه+ اینشورتک

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ فناوری بیمه در جستجوی راه هایی است که شرکت های بزرگ بیمه انگیزه کمتری برای بهره برداری از آن ها دارند، مثلاً پیشنهاد خط مشی های فرا سفارشی، بیمه اجتماعی و استفاده از جریان های تازه داده از دستگاه های متصل به اینترنت که حق بیمه را به شکل پویا و مطابق با رفتار مشاهده شده قیمت گذاری می کنند.

پیشرفت‌های فناوری مالی، به صورت بالقوه بسیار تحول‌آفرین بوده و می‌توانند تأثیر چشم‌گیری بر بازار بیمه بگذارند. در ادامه نگاهی به برترین شرکت های دنیا در حوزه فناوری بیمه یا اینشورتک خواهیم انداخت. امید است در آینده ای نه چندان دور استارت آپ های فناوری بیمه بتوانند با یک مدل اصلاح‌شده و رویکرد مشتری‌مدار، منافع مصرف‌کننده را تأمین کنند تا متصدیان امر بیشتر از ایده فناوری آنها استقبال کرده و به خریدن خدماتشان روی خوش نشان دهند.

BIMA

BIMA که دفتر مرکزی‌اش در استکهلم سوئد واقع شده، خود را‌‌‌ به عنوان یکی از نقش‌آفرینان پیشروی فناوری بیمه مطرح کرده است، که حدود 26 میلیون مشتری در 14 کشور جهان دارد. این کسب و کار امید دارد که با ارائه بیمه و خدمات سلامت موبایلی برای خانواده‌های کم‌درآمد، حساب مالی خود را بهبود بخشد. درواقع، BIMA می‌گوید که 75% مشتریانش برای اولین بار به بیمه دسترسی پیدا کرده‌اند و 93% روزانه با کمتر از 10 دلار آمریکا زندگی می‌کنند. BIMA که در رتبه‌بندی Post Insurtech در رده دهم قرار گرفته، تاکنون 110 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. در سال 2017، بازوی سرمایه گذاری دیجیتال محور Allianz، به نام Allianz X، نود و شش میلیون دلار در این استارتاپ سرمایه گذاری کرد.

Quantemplate

Quantemplate یک شرکت فناوری بیمه‌ی واقع در لندن است که یادگیری ماشینی، تبدیل داده‌ها و راهکارهای تحلیلی را در اختیار کارشناسان بیمه قرار می‌دهد. این شرکت به مدیریت دیوید لاندگرن، با برپایی دفاتری در آمریکا و اروپا توسط شرکت‌های مالی مثل گروه Anthemis، شرکت سرمایه گذاری   Transamericaو Allianz حمایت می‌شود.

 

Slice

Slice با فراهم ساختن بیمه پرداخت به ازای استفاده به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، در رتبه‌بندی Post Isurtech، در میان 100 شرکت رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است. این شرکت که در سال 2015 تأسیس شده، یک پلت‌فرم سرویس ابری بیمه ارائه می‌دهد. امروزه Slice دارای دفاتری در نیویورک سیتی، کلیولند، اوتاوا و لندن است. این شرکت به گفته Crunchbase حدود 40.5 میلیون دلار در مجموع تمام دورهای سرمایه گذاری خود جذب کرده است.

Trov

Trov یک پلت‌فرم بیمه‌‌ عندالمطالبه است که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا هر قلم از اموال خود را برای هر دوره زمانی که نیاز دارند، تماماً ازطریق گوشی همراهشان بیمه کنند. شرکت در وب‌سایتش ادعا می‌کند که این کار «اختراع دوباره‌‌ بیمه برای نسل موبایل با ساده، انعطاف‌‌‌پذیر و شفاف کردن آن است.» Trov که جایگاه هفتم رتبه‌بندی فوق را به خود اختصاص داده، در استرالیا و انگلستان در دسترس بوده و سال 2018 در آمریکا آغاز به کار کرده است.

Neos

Neos که متخصص بیمه‌‌ منزل است، در 2016 تأسیس شده و درحال‌حاضر حائز رتبه‌‌ ششم در رتبه‌بندی Post Insurtech است. این شرکت که در انگلستان واقع شده، علاوه بر بیمه‌‌ منزل و پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته، فناوری هوشمندی مثل حسگرهای هوشمند و دوربین‌های امنیتی مداربسته ارائه می‌دهد تا مصرف‌کنندگان بتوانند از منازل خود محافظت کنند.

Shift Technology

Shift Technology با فراهم ساختن راهکارهای بومی هوش مصنوعی در صنعت بیمه‌‌ جهانی، برای خود نامی دست و پا کرده‌‌‌ است. این شرکت پاریسی از ارائه‌دهندگان نرم افزار به عنوان یک خدمت است که از علم داده به‌منظور شناسایی شبکه‌های کلاهبرداری در حوزه‌‌ بیمه استفاده می‌کند. Shift Technology حدود 90 برنامه‌‌‌ریز، کارشناس داده و مدیر پروژه، داشته و در پاریس فرانسه واقع شده است. دفاتر خواهرخوانده‌‌ آن در سنگاپور، لندن، مادرید، زوریخ و هنگ‌کنگ مستقر هستند.

Lemonade

Lemonade

lemonade که رتبه‌ چهارم را در رتبه‌بندی Post Insurtech داراست، ادعا می‌‌‌کند که نخستین خط مشی منبع باز در جهان است. لیموناد که دفتر مرکزی‌اش در نیویورک‌سیتی آمریکا واقع شده، بیمه‌ای به مالکان و مستأجران واحدهای مسکونی ارائه می‌دهد که توسط هوش مصنوعی و اقتصاد رفتاری فعال می‌شود. این شرکت در سال 2016 مدعی شد که رکورد جهانی سریع‌ترین رسیدگی به یک درخواست در عرض سه ثانیه را از آن خود کرده است.

Oscar Health

Oscar Health با هدف تبدیل شدن به یک شرکت بیمه‌‌ سلامت با محوریت بیمار، بیش از 1000 کارمند دارد که به حدود 257،000 نفر عضو و کسب و کارهای کوچک خدمات‌‌‌ می‌دهند. این شرکت آمریکایی خدمات بیمه را در نه ایالت آمریکا ارائه می‌دهد از جمله نیویورک، نیوجرسی، کالیفرنیا، تگزاس، اوهایو، تنسی، آریزونا، میشیگان و فلوریدا. رتبه سوم Oscar Health در رتبه‌‌‌بندی فوق نشان می‌دهد که این شرکت چطور بالاترین نرخ مشارکت موبایلی بیمه‌گران را از آن خود کرده است. درواقع 43% از اعضای Oscar Health، که برای اولین بار به پزشکی مراجعه نموده‌اند، از کانال فناوری و تیم‌های خدمات مشتری این شرکت عبور کرده‌‌‌اند.

Acko General Insurance

Acko General Insurance یک شرکت بیمه دیجیتال است که در هند واقع شده و سرمایه‌گذارانی مثل آمازون، شرکای SAIF، شرکای Accel و Catamaran Ventures را در کارنامه خود دارد. این شرکت درمجموع 42 میلیون دلار پشتوانه گرفته و دومین جایگاه در فهرست 100 تایی رتبه‌بندی Post Insurtech را به خود اختصاص داده است. این استارتاپ، سال 2017 توسط وارون دوا  در مومبای  تأسیس شد.

Acko General Insurance

ZhongAn

ZhongAn که خود را نخستین شرکت بیمه کاملاً برخط چینی می‌خواند و بالاترین جایگاه در فهرست رتبه‌بندی Post Insurtech را از آن خود کرده است. مدیرعامل ZhongAn، جین جفری چن است اما این شرکت در ابتدا توسط چند تن از مشهورترین اشخاص متنفذ در دنیای کسب و کار تأسیس شد ازجمله جک ما مدیر علی‌‌‌بابا، پُنی ما مدیرعامل Tencent و ما مینگ‌‌‌ژه مدیرعامل شرکت بیمه‌ پینگ آن. این بیمه‌گر چینی سال 2017، در دور اول سرمایه گذاری خود که Financial Times از آن به‌‌‌عنوان نخستین عرضه سهام عمومی فناوری بیمه یاد کرده است موفق به دریافت 1.5 بیلیون دلار سرمایه شد.

 

منبع: اکوموتیو

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید