فریلنسر کیست؟ همه چیز درباره دورکاری

0

در مورد فریلنسر در نبض بیمه بیشتر بخوانید

فریلنسر کیست؟ همه چیز درباره دورکاری

یک فریلنسر کیست ؟

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ یک فریلنسر ( آزاد کار ) ، یک فرد حرفه ای است که خدمات خودش را در آن واحد به یک یا چندین مشتری ارائه می دهد بدون آنکه به طور انحصاری به آنها متعهد باشد . فریلنسر ها خدمات مختلفی را ارائه می دهند و کار آنها می تواند اشکال مختلفی داشته باشد .

فریلنسر ها  می توانند هر تقاضایی را که ممکن است یک فعالیت تجاری دربر داشته باشد ، برآورده سازند . این فعالیت ها شامل بازاریابی و نویسندگی به همراه پشتیبانی فنی و مالی می شود . امروزه ، فریلنسر ها مهارت های اختصاصی خود را در بازاریابی رسانه های اجتماعی ، کپی رایتینگ ( نویسندگی تجاری ) و تبلیغات وارد کرده اند .

برخی از فریلنسر ها در نوشتن مقالات کسب و کار گرایانه و پست های وبلاگ مهارت دارند در حالی که برنامه نویسی وب و طراحی گرافیکی مورد نیاز یک کسب وکار را نیز انجام می دهند . در نهایت هم فریلنسر ها خدمات مربوط به دفتر دارری را انجام می دهند .

فریلنسینگ چیست ؟

اخیراً ، فریلنسینگ ( آزاد کاری ) یک انتخاب حرفه ای و محبوب شده است . اتحادیه ی فریلنسر ها خبر از این موضوع می دهد که با بیش از ۵۵ میلیون آمریکایی یا به عبارتی ۳۵ درصد از نیروی کار آمریکایی که مشغول به فریلنسرینگ هستند ، مجموع درآمدی در حدود هزار میلیارد در یک سال به دست آمده است .

مزایای فریلنسینگ چیست ؟

فریلنسرینگ مزایای فراوانی همرا خود دارد . به طوری که ساعات و برنامه ی زمانی کار خود را خودتان انتخاب کنید ( تا نسبت به تعیین رویه ای تمام وقت یا پاره وقت تصمیم گیری کنید ) ، که این انتخاب های فراوان هستند . بعلاوه :

  • کنترل بیشتر :

فریلنسرینگ این اجازه را می دهد که کنترل بیشتری بر روی خروجی (بازده) داشته باشیم همانند این است که به تولید کننده کمک کنیم تا کنترل شدید تری بر محصولات و خدمات داشته باشد . فریلنسرینگ شبیه به قراردادی مستقل است که در آن فریلنسر بر محصول نهایی نظارت دارد .

با توجه به وضعیت آنها ( فریلنسر ها ) در رتبه بندی حرفه ای ، سازمان خدمات درآمدهای داخلی با در نظر گرفتن مقاصد مالیاتی خود ، با دیدگاه دیگری نسبت به آنها نگاه می کند .

  • مزایای بیشتر :

فریلنسرینگ اشاره شده ، یک فعالیت انحصاری است که همراه با محصولات ساخته شده برای مشتری خاص می باشد (و با تمرکز بر این موضوع که یک فریلنسر باید به وظایف خود بپردازد ) و فریلنسر ها پول بیشتری نسبت به یک کارمند معمولی دریافت می کند .

زمان بندی های کاری همانند چیست ؟

فریلنسرها برنامه ی کاری پایداری ندارند . همانطور که گفته شد برنامه ی آن ها برنامه ای خودساخته است یا با توجه به ظرفیت کاری آنها طراحی می شود ، بر خلاف کارمندان معمولی فریلنسر ها باید به سر تا سر روز خود نظارت داشته باشند .

فریلنسر ها به خدمت دهی مکرر به مشتریان ثابت در طول یک بازه ی زمانی بلند ، معروف هستند . این امر می تواند شامل ارائه کردن مقالات یک نویسنده به یک انتشارات برای چندین بار در هفته باشد . با این حال ، اشکال معینی از شغل های آزاد ( frelance work ) تنها برای یک بار نیازمند استخدام هستند . این مساله می تواند در فعالیت یک طراح وب مشاهده شود . هنگامی که وب سایت فعال است و در حال اجرا می باشد ، کار های کمی برای طراح وجود دارد ، جدای از اینکه او باید به دنبال جبران این موضوع باشد و در پی ماموریت دیگری از سوی مشتریان مختلف باشد .

چه گونه به عنوان یک فریلنسر شروع می کنید ؟

اگر فرد ، با مهارت ها یا خدماتی که قصد پیشنهاد آن ها را به مشتریان دارد, آشنا باشد ، شروع کار به عنوان یک فریلنسر می تواند به سرعت انجام شود . درک این جنبه ی مهم و فهمیدن این موضوع که این مهارت ها در کجای صنعت به درد می خورند، سرعت فریلنسر را برای شروع کار تنظیم می کند . هنگامی که اولین قدم حاصل شد ، نوبت به تمرکز بر روی قدم بعدی می رسد تا اولین مشتری پیدا شود .

به طور موثر ،این کار می تواند اولا با راه اندازی یک وبسایت شخصی خوب با اعضای فراوان و ارتقاء پروفایل لینکدن آنها و رزومه آنلاین صورت پذیرد . در دنیای بیش از حد مرتبط امروزی ، این دو عرصه که به منظور دستیابی به نمای نزدیکی از یک فرد حرفه ای مورد بررسی قرار می گیرند ، جزو نخستین عرصه ها هستند . شبکه سازی ( نتورکینگ ) توسط کوارتر ها که از قضا معروف هم هستند شروع می شود ، که در میان همکاران قدیمی و انجمن های حرفه ای وجود دارند یا از طریق مراجعه به دوستان یا به صورت آنلاین از طریق لینکدن صورت می پذیرد .

چه گونه موفق به ایجاد یک شغل آزاد کاری می شوید ؟

برای ایجاد یک شغل آزادکاری ابتدا لازم است تافرد خدمات اصلی را که می خواهد به صنعت ارائه دهد تعیین کند . این موضوع شامل نویسندگی وب ، طراحی گرافیکی ، عکاسی ، بازاریابی ، مدیریت رسانه های اجتماعی ، دفترداری و غیره می شود .

فریلنسر باید بازار هدف و تخصص پیشنهادی خودش را مشخص کند یعنی تخصص خود را از میان خدماتی ویژه یا بازاری خاص انتخاب کند . زمانی که فریلنسر ها برای تصمیم گیری در مورد نقطه ی شروع شان و برندسازی صرف می کنند زمان باارزشی است . حضور آنلاین در یک بازار متصل ( متصل به شبکه ی اینترنت ) در سطح جهانی ، برای فریلنسر حائز اهمیت است . این موارد شامل وبسایت ها ، پروفایل لینکدن و حضور ثابت در شبکه های اجتماعی است که به منظور تعامل با مشتری و نمایش کار خود می باشد .

این روش های کار که به همراهی مجموعه ای از دوستان شخصی و خانواده و همکاران حاضر  می باشد ، جزو اولین عرصه ها برای یافتن کار است . به علاوه استفاده از یک سایت آزادکاری برای یافتن کار همانند ParsFreelancer.com می تواند عاملی برای حضور در بازار کار شود و همچنین دریافت گواهی نامه ها می تواند موجب ارزشمندی یک فریلنسر شود . در نهایت ، درک پویایی و ساختار قیمت ها برای یک فریلنسر ضروری است .

آیا یک فریلنسر نیاز به وبسایت دارد ؟

فعالیت های فریلنسرینگ به سرعت شروع می شود چراکه فریلنسر در محیط حرفه ای کار می کند که از قبل با آن آشنا بوده است . همچنین تجهیزات فیزیکی مورد نیاز نیز در آن محیط فراهم است .

آنچه که یک فریلنسر باید انجام دهد این است که در یک ابزار ایجاد کسب و کار همانند وبسایت سرمایه گذاری کند . وبسایتی که از فعالیت های فریلنسر پشتیبانی می کند و جزئیاتی در رابطه با سابقه و زمینه ی کاری او در اختیار قرار می دهد و به شکلی کاربر پسند به جذب مشتریان و عقد قرارداد ها می پردازد .

آیا فریلنسرینگ یک شغل رقابتی است ؟

یک فریلنسر باید به خاطر داشته باشد که در این دوره ، وقتی حرفه ای ها می خواهند زمان کاری خودشان را کنترل کنند، تعهد در قبال خدماتی که ارائه می دهند نیزضرورت دارد . با حضور افراد حرفه ای که می خواهند در این عرصه جایی برای خود باز کنند و در حالیکه در قیمت خدمات تخصصی نیز رقابت وجود دارد ، بازار آزادکاری رقابتی شده است . کسب و کار های ارائه شده تا جایی که امکان دارد متکی به فریلنسر ها هستند از اینرو مشتریان به دنبال استخدام فریلنسرهایی هستند که باتوجه به تعهدات ویژه الویت بالاتری دارند .

با تقدیر از اینترنت و این دنیا ی پر ارتباط ، امکانات برای فریلنسر ها فراوان است هرچند با وجود رقابت در سطوح بالا ،  تفاوت شخصی در یک بازار همگن امر مهمی شده است .

یک فعالیت آزادکاری چه آزادی هایی را همراه با خود دارد ؟

یک فعالیت آزادکاری همراه با آزادی هایی است که فریلنسر ها باید این آزادی ها را مغتنم بشمارند . فریلنسر ها آزادانه درباره ی ساعات و تعهدات کاری خود تصمیم گیری می کنند . این موضوع به فریلنسر ها اجازه می دهد که اشراف کاملی بر کاری که ارائه می دهند داشته باشند تا در انتهای روز درباره ی امکان پذیری خدماتشان ، تصمیم بگیرند .

همزمان ، فریلنسر ها شانس انتخاب کردن مشتریانشان را نیز دارند . آنها می توانند برای کارکردن، مشتری خاصی را از بین دیگران انتخاب کنند که منجر به ایجاد انگیزه ای می شود که به سوی هدفهایی که آنها ( فریلنسر ها ) به دنبال آن هستند پیش می رود .

حال آنکه در ابتدای کار فریلنسر ها ، آنها با هر مشتری همکاری می کنند و هر قراردادی را بر عهده می گیرند ( چرا که مشتاق به ادامه ی فعالیت هستند ) درحالی که بیشتر فریلنسرهای ثابت تلاش می کنند که در تعیین مشتری احتیاط کنند و همچنین بدیهی است که به سراغ آنهایی که ارزشی برای فرهنگ کار شخصی قائل نیستند نمی روند . در نهایت نیز فریلنسر بر نحوه ی انجام کار نظارت دارد . در حالی که محصول نهایی براساس نیاز مشتری می باشد اما نحوه ی انجام کار و زمان بندی آن جزو حقوق ویژه ی فریلنسر می باشد .

معایب فریلنسرینگ چیست ؟

  • عدم اطمینان در ایجاد لیستی از مشتریان :

معایب آزادکاری در مراحل اولیه ی نحوه ی انجام کار ، می تواند مشاهده شود . عدم اطمینان در ایجاد لیستی از مشتریان و قرارداد های غیر رسمی و نحوه ی پرداخت حق الزحمه می تواند اذیت کننده باشد . هر چند فرد باید بداند که فریلنسرینگ شغلی دشوار است که ثابت کردن خود در این شغل نیاز به زمان دارد . بنابراین ، حمایت مالی از خانواده با شغل های فریلنسرینگ ، در ابتدا دشوار است .

فریلنسر ها نیز باید توجه کنند که حق الزحمه در این صنعت مبتنی بر شهرت ، مدت زمان فعالیت و ارزشمندی است . از اینروست که دستمزد خوبی در سال های آغازین به آنها پرداخت نمی شود . اقتصاد دیجیتال نیز باعث تشدید در کم بودن دستمزد تازه وارد ها می شود . در حالیکه پیشنهاد دادن دستمزد هایی پایین تر کار آسانی نیست اما هنگامی که یک فریلنسر در این صنعت مشهور می شود ، بدست آوردن کیفیت و مشتری هایی با دستمزد بیشتر آسان می شود .

  • زندگی همانند یک ترن هوایی است :

برقراری ارتباط توام با آرامش در طول فراز و نشیب های قراردادی و مالی برای یک فریلنسر ضروری است . همچنین کوتاهی هایی نیز وجود خواهد داشت که فریلنسر باید آنها را اصلاح کند .

بر عکس ، مراحلی نیز وجود دارد که کار بیشتری نسبت به زمان موجود وجود دارد ولی در عین حال فریلنسر باید تعهدات خود را نسبت به قرارداد و مشتری نشان دهد . در طول این مدت ، پیگیری ها و تلاش های فریلنسر ها  برای تحویل کاری با کیفیت که در زمان مقرر انجام شده است ، مهم می باشد . بنابراین مدیریت زمان و مهارت های سازماندهی شده ، عوامل کلیدی در موفقیت یک فریلنسر می باشد .

  • مشتریان می توانند چالش بر انگیز باشند :

تعدادی از مشتریان مجموعه ای از چالش ها را به به همراه خود دارند . بنابراین برای یک فریلنسر ، اجرا صحیح ماموریت تنها یکی از جنبه های این حرفه است . یک دورنمای کلی از فریلنسر نیز ، نیاز به مدیریت مشتری همراه با حس ادب و دیپلماسی را نشان می دهد . رفتار فریلنسر در قبال مشتریان سخت گیر و مصّر ،کیفیت کسب و کار و اعتبار کسب شده توسط فریلنسر را مشخص می سازد .

چه تفاوتی میان یک فریلنسر و شخصی که دارنده ی یک کسب و کار خانگی است وجود دارد ؟

شاید تعجب کنید که شباهت هایی میان یک فریلنسر و یک شخص که دارای کسب و کار خانگی است وجود دارد . هر دو جزو افراد خویش فرما هستند که برنامه ی زمانی خودشان را ، خودشان تعیین می کنند در عین حالی که برای چندین مشتری به طور همزمان و با قوانین مالیاتی یکسان کار می کنند . هرچند تفاوت کلیدی میان این دو حرفه این است که دارنده کسب و کار خانگی بر خلاف یک فریلنسر ، تحت نامی تجاری فعالیت می کند . به علاوه دارنده ی یک شغل خانگی شکاف های ( نیازمندی های ) موجود در بازار را می یابد و آنها را بر طرف می کند درحالی که یک فریلنسر با توجه به نیاز های موجود در بازار فعالیت می کند .

آزادکاری شغلی چالش برانگیز است اما راهی مقرون به صرفه برای کارکردن درخانه است حال آنکه خود شخص , مدیر زمان بندی کاری خود در این شغل است . اگر فردی تکالیف محوله به خودش را که به حرفه اش مربوط است انجام دهد و طرفداران و منتقدان آن را درک کند ، موفقیت دور از انتظار نیست .

منبع: ویرگول

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید