انتقاد از سالنامه آماری جدید صنعت بیمه

0
نبض بیمه+قاسم سوهانی+دبیرانجمن کارگزاران بیمه کشور
نبض بیمه+قاسم سوهانی+دبیرانجمن کارگزاران بیمه کشور

سالنامه آماری صنعت بیمه فقط گذشته را بیان می‌کند

دبیر انجمن صنفی کارگزاران بیمه‌ای کشور، اظهار کرد: اطلاعات سالنامه آماری باید به روز در جامعه منتشر شود تا قابلیت استفاده داشته باشند نه اینکه تنها به عنوان یک کار پژوهشی،بخواهد گذشته را بیان کند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ درتاریخ 8 آذر 99، سالنامه آماری سال ۱۳۹۸ بیمه مرکزی برای پنجمین سال متوالی به صورت الکترونیکی در قالب سامانه سنهاب منتشر شد.

این سالنامه به‌عنوان مرجع رسمی اطلاعات بازار بیمه محسوب شده و حاوی اطلاعات کاملی از صنعت بیمه و فعالیت‌های مرتبط با آن است.

“قاسم سوهانی” گفت: سالنامه آماری برای 3 گروه جذابیت زیادی دارد که گروه اول کل افراد جامعه هستند که با مطالعه این سالنامه متوجه می شوند که چه میزان از فعالیت های اقتصادی تحت پوشش بیمه قرارمی گیرد و افزود که درحال حاضرظرفیت های زیادی دربخش نفت، پتروشیمی، صنعت و کشاورزی وجود دارد که درصد بسیار کمی از این سرمایه عظیم مالی و انسانی تحت پوشش شرکت های بیمه ای است.

دبیرانجمن کارگزاران بیمه کشور اظهارداشت که تقریبا یک سوم آن چیزی که باید بیمه شود، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد که این موضوع هشداری است تا افراد بیشتری را به سمت بیمه بیاورد.

سوهانی، دسته دوم را سرمایه گذارانی دانست که تمایل به سرمایه گذاری در این صنعت دارند و افزود: بسیاری ازسرمایه گذاران علاقه چندانی به سرمایه گذاری در صنعت بیمه به دلیل نرخ سود پایین ندارند که با برطرف شدن این مشکلات  شرکت های بیمه ای ،سرمایه گذاران علاقه مند ورود به این بازار هم هستند.

دبیر انجمن کارگزاران بیمه کشور سومین گروه علاقه مند به مطالعه سالنامه آماری صنعت بیمه را کشورهای همجوار برشمرد و گفت: کشورهای همسایه و منطقه، برای ورود در صنعت بیمه کشور و برای مقایسه های مختلف در بخش درمان و تامین سرمایه از سالنامه آماری استفاده می کنند.

سوهانی با اشاره به تاخیر9 ماهه انتشار سالنامه آماری، افزود: این یک مشکل اساسی است که باید برطرف شودو هدف این سالنامه ها بیشتر تدوین عملکردهای گذشته وسیاست گذاری آینده برای گروههایی بوده که  عنوان شده اما اینکه  این آمار دیرمنتشر شود آنها را از تاریخ انقضاء می اندازد.

وی گفت: شاید شرایطی وجود داشته باشد که سرمایه گذار بخواهد به آن ورود کند اما با گذشت 8 ماه از انتشار دیگر موقعیت خودرا از دست داده باشد.

دبیر انجمن کارگزاران بیمه کشورتصریح کردکه بسیاری از اشخاص در داخل و خارج از کشورتمایل به سرمایه گذاری در صنعت بیمه دارند که به دلیل نبود آمار و اطلاعات به روز از این فرصت می گذرند.

منبع: چابک آنلاین

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید