۱۰۰ هزار دیابتی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند

0
رئیس انجمن دیابت کشور
رئیس انجمن دیابت کشور

رئیس انجمن دیابت کشور بر ضرورت استفاده از فرآوردهای طبیعی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن تأکید کرد و گفت: یک‌صد هزار بیمار دیابتی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهند گرفت.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  به نقل از مهر، شکور امیدی، با اشاره به مخاطرات ایجاد شده برای بیماران دیابتی در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: داشتن بیماری دیابت زمینه را بیماران جهت ابتلا به بیماری کرونا افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش داروی انسولین خارجی در کشور، افزود: در پی تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت نتوانسته داروی انسولین را به‌اندازه کافی وارد کشور کند.

بنیان‌گذار و رئیس‌کل انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور با تأکید بر استفاده از داروهای جایگزین انسولین خارجی، گفت: طی نشستی که با معاون غذا و دارو داشتیم مقررشده در شرایط کنونی از فراورده‌های طب سنتی جهت درمان بیماری دیابت استفاده شود.

فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی یکی از فراورده‌های طبیعی در درمان بیماری دیابت فرآورده سنتی G2 دانست و افزود: این دارو با اشکال تزریقی، پماد، کرم و خوراکی موجود است و آن دسته از بیمارانی که از این دارو استفاده کرده‌اند تاکنون به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند.

دکتر امیدی با تأکید بر اینکه بیماران دیابتی باید سطح ایمنی خود را در مقایسه با سایرین در شرایط کنونی بیشتر افزایش دهند، تصریح کرد: تنها راه به جهت مقابله و مبارزه با بیماری کرونا ازجمله در بیماران دیابتی افزایش سطح ایمنی و دفاعی نظیر استفاده از خوراکی‌های طبیعی همچون سبوس، قارچ یا فراورده‌های طبیعی همچون G2 است.

وی با تأکید بر اینکه در کشور بحران انسولین وجود ندارد، گفت: انسولین‌های موجود در بازار داخل هیچ فرقی با انسولین‌های خارجی و قلمی ندارند و تنها به لحاظ شکلی با یکدیگر متفاوت‌اند ازاین‌رو پزشکان نیز باید بر استفاده از این داروها فرهنگ‌سازی کنند.

رئیس‌کل انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور با اشاره به نگرانی‌های کاذب بیماران دیابتی از فقدان هرگونه داروی مناسب برای درمان دیابت، بیان کرد: بیماران دیابتی در صورت عدم دریافت انسولین به کما دیابتیک خواهند رفت و ازاین‌رو باید از داروهای داخلی استفاده کنند.

دکتر امیدی با بیان اینکه سرکوب کردن بیماری دیابت و مخفی نگه‌داشتن آن عوارضی نظیر کوری، زخم و قطع عضو را به همراه دارد، تصریح کرد: بیماران دیابتی در پی شیوع ویروس کرونا از مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی به جهت کنترل قند خون و درمان خود واهمه دارند که پیشنهاد می‌شود علاوه بر مصرف داروهای داخل و خوراکی‌های تقویت‌کننده، بیماری خود را مخفی نکنند و به مراکز درمانی ازجمله مراکز دیابتی سراسر کشور مراجعه کنند.

وی از وجود سه میلیون و ۶۰۰ هزار بیمار دیابتی در کل کشور خبر داد و افزود: متأسفانه بیمه‌ها از تحت پوشش قرار دادن بیماران دیابتی می‌ترسند و معتقدند هزینه درمان این قشر بسیار بالا است.

این فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی با بیان اینکه بیمه‌ها صرفاً تجاری فکر می‌کنند و بسته‌های حمایتی را کاملاً فراموش کرده‌اند، گفت: با پیگیری‌های که از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیمه مرکزی و مجلس شورای اسلامی داشتیم خوشبختانه مجوز لازم برای بیمه تکمیلی یکصدهزار نفر از بیماران دیابتی با خانواده تحت پوشش آن‌ها اخذشده و دیابتی‌ها می‌توانند از این فرصت بهره بگیرند.

رئیس‌کل انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور همچنین از مشارکت این انجمن در تنظیم شکایت از آمریکا در دادگاه بین‌المللی خبر داد و گفت: دولت ایران در پی تشدید تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم در حال تنظیم شکوائیه‌ای در دادگاه بین‌المللی است و از تشکل‌های صنفی بیماران ازجمله انجمن دیابت خواسته تا اسناد و مشکلات این بیماران را به وزارت بهداشت ارسال کنند که ما نیز در این فرایند به‌عنوان شاکی اسناد تظلم خواهی را ارسال خواهیم کرد.

امیدی با اذعان به اینکه انجمن دیابت حامی دولت در مقابل استکبار جهانی و آمریکا خواهد بود هرچند آمریکا مدعی است به لحاظ دارو هیچ کشوری را تحریم نمی‌کند، خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی از فقدان دارو و مشکلات ناشی از تحریم‌ها به‌شدت گله‌مند هستند و باید دغدغه آن‌ها به وزارت بهداشت جهت ارائه به دادگاه بین‌المللی شنیده شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید