نبض بیمه:اهداف کمیته مبارزه با کرونا وزارت ارتباطات

0
عضو کمیته مبارزه با کرونا وزارت ارتباطات مطرح کرد؛

اهداف کمیته مبارزه با کرونا وزارت ارتباطات / برنامه‌های وزارت ارتباطات برای کسب‌وکارهای اینترنتی آسیب دیده / تکلیف دولت الکترونیک چه می‌شود؟

اثنی‌عشری درباره اهداف کمیته مبارزه با کرونا وزارت ارتباطات توضیحاتی ارائه داد.

 

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

محمدباقر اثنی‌عشری عضو کمیته مبارزه با کرونا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر جزئیات و اهداف این کمیته اظهار کرد: کمیته‌ای تحت عنوان ویژه مبارزه با کرونا در حوزه فناوری اطلاعات تشکیل شده که شخص وزیر و معاونان وزارتخانه مانند: شرکت مخابرات، نماینده سندیکای مخابرات و… در این کمیته حضور دارند.

عضو کمیته مبارزه با کرونا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دو جلسه از این کمیته تشکیل شده است گفت: کمیته مامور است که از تمامی ظرفیت‌ها و ابزار‌های موجود شبکه داخلی و شبکه مخابراتی، زیرساخت‌های لجستیکی و اطلاعاتی، توانمندی‌های حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی برای پایش و مراقبت الکترونیکی افراد در قرنطینه و کنترل اضطراری و آنی بیماران، آموزش و اطلاع‌رسانی هوشمند و دقیق، حمایت از کسب و کار‌های در معرض و عرضه الکترونیکی محصولات و خدمات سازمان‌های صنعتی و کسب و کار‌ها، بهره بگیرد.

او گفت: افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت تشخیص داده شود، محدودیت‌هایی برای سفر با ابزار‌های حمل و نقل عمومی دارند و تسهیلاتی را همکاران برای حمل و نقل کسب و کار‌های اینترنتی در ساعت‌های ممنوعیت تردد پیگیری می‌کنند.

اثنی عشری بیان کرد: حدود ۹ ماه هست که درگیر کرونا هستیم و این موضوع اهمیت و نیاز به دولت الکترونیک را به صورت جدی‌تری نشان داده است.

لزوم استفاده از زیرساخت‌های الکترونیکی در زمان کرونا

عضو کمیته مبارزه با کرونا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر زیرساخت‌های الکترونیکی وجود نداشت، نمی‌توانستیم تا این حد کرونا را کنترل کنیم و مردم در حال حاضر در شرایط قرنطینه خریدها، آموزش و بسیاری از کار‌های خود را به واسطه زیرساخت‌های الکترونیکی ایجاد شده انجام می‌دهند.

او ادامه داد: حفظ شبکه، ادامه سرویس‌ها و پشتیبانی مراکز نیاز به تدابیری دارد و یکی از نکاتی که در این کمیته دیده شده، حمایت از کسب و کار‌هایی هست که در این شرایط به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

اثنی عشری بیان کرد: دولت الکترونیک از روز اول بحث قرنطینه، به شکل‌های مختلف وجود داشته است.

اهداف کمیته مبارزه با کرونا وزارت ارتباطات / مشخص شدن برنامه‌های وزارت ارتباطات برای کسب‌وکارهای اینترنتی و آسیب دیده / تکلیف دولت الکترونیک چه می‌شود؟

دولت الکترونیک چه ضعف‌هایی دارد؟

عضو کمیته مبارزه با کرونا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر تکمیل بودن دولت الکترونیک افزود: دولت الکترونیک عقب ماندگی و کمبود‌هایی دارد، اما همکاران تلاش می‌کنند و قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

او گفت: سال‌ها است که بحث دولت الکترونیک در کشور مطرح هست و این موضوع خیلی روند کندی داشت.

اثنی عشری ادامه داد: البته کرونا، بحران پیش آمده و نیازی که ایجاد شده، باعث شد این روند تسریع پیدا کند، اما به نظر من هیچ زمان تمام نمی‌شود، چراکه این فرآیند یک فرآیند زنده و پویا است.

عضو کمیته مقابله با کرونا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که رئیس کمیته چه کسی هست، گفت: رئیس کمیته محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

او افزود: یکی از کار‌هایی که در این کمیته انجام می‌شود، بحث رهگیری بیماران و قطع زنجیره انتقال کرونا است، چراکه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

اثنی عشری بیان کرد: اتصال مراکز درمانی، اتصال به ابزار‌هایی که وجود دارد هم در این کمیته قطعا می‌تواند به ما کمک کند تا بتوانیم زنجیره انتقال را قطع کنیم و از شیوع آن جلوگیری شود./دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بیمه

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بیمه
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بیمه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید