نبض بیمه:دو طرح مجلس برای تشویق فرزندآوری

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در برنامه سعادت‌آباد رادیو تهران درباره طرح‌های مجلس یازدهم با هدف فرزندآوری گفت: نمایندگان مجلس یازدهم از اولین روزهای شروع کار چند طرح از جمله سهام آیندگان به منظور تشویق زاد و ولد و تشویق مادران در فرزندآوری را مطرح کردند. ازدواج از دیگر شاخص‌های این طرح است. برای فرزند دوم به بعد تشویقی در نظر گرفته شده است. برای زنانی که فرزند به دنیا می‌آورند تشویقی دیده شده است. برای دهک‌های پایین جامعه تشویق‌های یارانه‌ای در فرزندآوری لحاظ شده است چون این دهک‌ها با مشکلات اقتصادی بیشتری روبرو هستند.

وی افزود: طرح تعالی جمعیت و خانواده از دیگر طرح‌های است که در مجلس به اتفاق آرا تصویب شده و جزئیات آن در کمیسیون مربوطه در حال بررسی و کامل شدن است. در این طرح مشکلات و موانعی که بر سر راه زاد و ولد وجود دارد، آمده است.

نماینده مردم ملکان در ادامه خاطرنشان کرد: وظیفه مجلس، طراحی، قانونگذاری و ریل گذاری موضوعات است و وظیفه دولت اجرای قانون‌های مصوبه مجلس است. ضمانت اجرایی قانون این است که وقتی شورای نگهبان مصوبه مجلس را تصویب کرد توسط دولت اجرا شود.

وی تاکید کرد: مجلس یازدهم آماده است تا موانع موجود بر سر راه زاد و ولد و مشکلات مادران شاغل را برطرف کند.

موسوی درباره کلیات طرح مجلس در تشویق فرزندآوری گفت: یک و نیم میلیون تومان سهام آیندگان برای فرزند سوم، دو میلیون برای فرزند چهارم و دو و نیم میلیون برای فرزند پنجم در بدو تولد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ، تشویقی برای زاد و ولد است اظهار داشت: در گذشته یک میلیون تومان به عنوان سهام عدالت برای هر نفر در نظر گرفته شد که پس از سالها این رقم در بورس افزایش یافته است. این سهام هم پس از چند سال افزایش قیمت خواهد داشت چون این سهام از شرکت‌هایی قوی مثل پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها به نوزادان تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه این طرح، طرحی خام است گفت: این طرح هنوز به صحن مجلس نیامده، ممکن است جزئیاتی به آن اضافه یا کم شود. اگر هیات رئیسه اجازه وصول بدهد به زودی در صحن مجلس مطرح می‌شود.

موسوی در ادامه اظهار داشت: نمایندگان مجلس با توجه به دستورات مقام معظم رهبری در افزایش زاد و ولد تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا طرح‌های مناسبی برای رشد اقتصاد تصویب شود که یکی از این راه‌ها در جهت پویاسازی اقتصاد، افزایش زاد و ولد است.

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بیمه
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بیمه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید