هواشناسی ایران ۹۹/۹/۲| بارش برف و باران در ۲۸ استان

0

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در ۲۸ استان تا پنجشنبه هفته جاری و ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، خوزستان، فارس، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان جنوبی و کرمان بارش باران پیش بینی شده است.

امروز همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، قزوین، زنجان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، لرستان، البرز و تهران بار‌ش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود که به تدریج از میزان این بار‌ها کاسته خواهد شد. بارش در مناطق جنوبی همراه با رعدوبرق و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی این استان‌ها بارش به شکل برف خواهد بود. در ارتفاعات استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش برف و باران و در کرمان، شرق هرمزگان و شرق تنگه هرمز بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی شده است.

روز سه شنبه در مازندران، گلستان، گیلان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده برف و باران و در بخش‌هایی از کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران همراه با رعدوبرق پیش بینی می شود. سامانه بارشی روز چهارشنبه در جنوب شرق فعال بوده و سپس از کشور خارج می شود.

اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور شده که باعث بارش برف و باران در این مناطق می‌شود. پنجشنبه بر شدت فعالیت این سامانه افزوده شده و برف و باران نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد. بیشترین بارش روز پنجشنبه مربوط به دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی و همچنین شمال غرب است.

از یکشنبه تا سه شنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی شده است.

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید