بازگشت به عقب در صنعت بیمه هیچ توجیهی ندارد/ بیمه‌نامه الکترونیکی سندی کاملا معتبر است

0

رییس شورای معاونین فنی سندیکای بیمه گران، معتقد است که در عصر دیجیتال بازگشت به عقب در صنعت بیمه توجیه ندارد و ‌فضای کسب و کار بیمه را باید با نوآوری و تحولات‌ فناوری روز هماهنگ ساخت.

به گزارش نبض بیمه ،  “محمد زاهدنیا”، در گفت‌وگو با چابک آنلاین، در خصوص ضرورت اصلاح ماده ۲ قانون بیمه که بیمه نامه را سند کتبی عنوان کرده،گفت: هرچند که بیمه نامه الکترونیکی در دفترخانه صادر نمی شود اما درعین حال سند کتبی عادی است که رسمیت ‌دارد و از سوی مراجع صلاحیت دار دولتی ، مجوز صدور آن ارائه شده است.

وی، توضیح داد: وقتی صادرکننده سند بیمه نامه الکترونیکی، پروانه وصلاحیت فعالیت دارد و اسناد آن از سوی مرجع نظارتی(بیمه مرکزی)همزمان ثبت و نگهداری الکترونیکی می‌شوند، دارای اعتبار لازم بوده و قابل استعلام و احراز اصالت است.

معاون فنی شرکت بیمه ایران، در رابطه با عدم پذیرش بیمه نامه های الکترونیکی به‌خصوص در مورد بیمه شخص ثالث از سوی مراجع قانونی، گفت: این مساله وظیفه سازمان ناظر است که مراتب تایید اصالت و امکان استعلام را برای دستگاههای‌انتظامی و اجرایی مانند پلیس راهنمایی و رانندگی و دفاتر اسناد رسمی فراهم کند تا بیمه گذاران بیمه نامه های الکترونیکی در مراجعه و دریافت خدمات از آنها دچار چالش نشوند و کارت بیمه‌نامه‌فیزیکی و ممهور مطالبه نکنند.

زاهدنیا توسعه فروش بیمه های الکترونیکی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست که به اعتقاد وی اهمیت آن در حال حاضر و در شرایط شیوع ویروس کرونا دوچندان شده است.

وی، اذعان داشت که شبکه فروش صنعت بیمه بتدریج در کنار فروش‌های دیداری و سنتی بیمه نامه ها، به سمت دیجیتال مارکتینگ و فروش های غیرحضوری متمایل شده  ودرآینده هر کدام از آنها نقش یک استارت‌آپ مستقل را ایفا خواهند کرد.

رییس شورای معاونین فنی سندیکای بیمه گران،افزود:سندالکترونیکی صادره که حاوی شماره بیمه نامه، چارچوب و مفاد کتبی و دارای اصالت از سوی مرجع قانونی بوده، معتبر است و با قوانین و  مقررات موجود نیز می‌توان به توسعه روند موجود کمک کرد زیرا درعصر دیجیتال بازگشت به عقب توجیه ندارد و ‌فضای کسب و کار بیمه را باید با نوآوری ها و تحولات‌ فناوری روزآمد و هماهنگ ساخت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید