سخنان مهم عضو شورای شهر تهران در مورد کرونا

0

به گزارش نبض بیمه ، ناهید خداکرمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده توسط دولت برای اجرای محدودیت های جدید تردد از روز شنبه اول آذر در کلانشهر تهران گفت: در شرایط فعلی با توجه به گسترش کرونا ویروس که به نظر مهارنشدنی است اتخاذ محدودیت های بیشتر یکی از بهترین تصمیمات بود.

وی با بیان اینکه قرنطینه و اعمال محدودیت های رفت و آمد یکی از بهترین تصمیمات اخیر بوده که قطعا در کاهش ابتلا و مرگ ناشی از کرونا موثر است، افزود: اگر این تمهیدات استمرار داشته باشد و شاهد همراهی و همکاری مردم باشیم،قطعا می توان سیر صعودی ابتلا و مرگ ناشی از کرونا ویروس را مهار کرد.

خداکرمی با تاکید بر اینکه برای مهار کرونا مردم و مسئولین باید در کنار هم حرکت کنند، ادامه داد: با توجه به وضعیت و شرایط کشور شاهد هستیم که این روزها دولت یکی از سخت ترین تصمیمات خود را گرفته و باهمدلی و همراهی دستگاه های مختلف این محدودیت ها را اعمال میکند پس حالا لازم است که مردم نیز با همکاری و همراهی،دولت را یاری کنند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه از مردم تهران و همه کشور می خواهم که با دو هفته در خانه ماندن و عدم انجام کارهای غیر ضرور در خارج از منزل به مهار کرونا کمک کنند، افزود: از تک تک مردم تقاضا دارم که با رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از دید و بازدید و انجام کارهای غیر ضرور در خارج از منزل و با در خانه ماندن به کادر درمان برای مهار کرونا کمک کنند.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر عدم تعطیلی مراکز اقتصادی همچون بانک،بورس و… گفت:در همه کشورهایی که قرنطینه انجام شد، مراکزی اقتصادی و اجتماعی که نبض حیات اقتصادی و… در آنجا بود فعال ماندند و درست است که باید مراکز درمانی و ارائه دهنده خدمات فعال باشند، اما در این شرایط واحدهای پشتیبانی کننده همچون بانکها نیز لازم است که فعال باشند و با رعایت دستورالمعل دورکاری باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

خداکرمی با بیان اینکه ساعت کاری ناوگان حمل ونقل عمومی نیز تا ساعت 22 افزایش یافت، در مورد فعالیت بوستانها از اول آذر افزود: اعمال محدودیت ها باید براساس مستندات علمی باشد و بررسی ها چه در تهران و چه در سایرشهرها نشان داد است که حمل ونقل عمومی و بوستانها مراکز پرخطر نیستند بلکه اگر افراد در یک فضای بسته بیش از نیم ساعت توقف کنند احتمال ابتلا افزایش می یابد. به همین دلیل به افراد توصیه می شود یا در فضای بسته قرار نگیرند یا در صورت اجبار اصلا صحبت نکنند و اگر مجبور به صحبت هستند آهسته صحبت کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید