هیچ یک از مربیان تهران نتوانستد در سامانه کارآ ثبت نام خود را قطعی کنند

0

رییس هیات انجمن‌های رزمی استان تهران اعلام کرد که با تعطیلی بخش رزمی از شیوع کرونا، بیش از ۶۰۰ مربی استان تهران هیچ کمک مالی دولتی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش نبض بیمه ، به نقل از ایرنا، مرتضی اصغری اظهار کرد: طبق دستور العمل ستاد ملی کرونا، فعالیت رشته های پر برخورد شامل رزمی، تکواندو، کاراته، کشتی، بدنسازی، استخر های سرپوشیده از اسفند سال گذشته تعطیل است که این موضوع باعث شده تا  بسیاری از مربیان ورزشی استان تهران هیچ گونه فعالیتی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ از مربیان استان تهران نتوانسته اند در سامانه کارآ ثبت نام خود را قطعی کنند گفت: امیدواریم از طریق ستاد ملی کرونا به این بخش نگاه جدی شود چرا که این قشر هیچ درآمدی با تعطیلی باشگاههای ورزشی ندارند.

به گفته رییس هیات انجمن های رزمی هم اینک در سطح استان تهران بیش از ۳۰۰ باشگاه ورزشی در ۲۵ حوزه و شهرستان دایر است که پیش از شیوع کرونا ۱۰۰ هزار ورزشکار به صورت بیمه شده و بدون بیمه ورزشی در این محیط ها فعالیت داشتند.

اصغری با توجه به محدودیت ستاد ملی کرونا در خصوص تعطیلی ورزش در محیط های بسته اشاره کرد و گفت: از اسفند سال گذشته این هیات برنامه های خود را از طریق فضای مجازی و پویش جمعه های رزمی ادامه می دهد.

به گفته وی در حال حاضر مسابقه قهرمانی استان، آخرین سطح کلاس های رزمی و کارگاهی ماهانه در سطح تهران برای آمادگی بیشتر ورزشکاران، مربیان و داوران برگزار می شود.

رییس هیات انجمن های ورزش رزمی استان تهران به پویش جمعه های رزمی را در فضای باز و پارک های سطح شهراشاره کرد و گفت: این طرح  با همکاری سازمان ورزش شهرداری تهران در سطح بوستان و ایستگاه های ورزش شهروندی در حال انجام است که ورزشکاران می توانند با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می شود.

طبق گفته نصرالله پریچهره سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، طبق مصوبه دولت و ستاد ملی کرونا، به ازای هر پرسنل شاغل در مجموعه ها ۱۶میلیون تومان وام با سه ماه تنفس پرداخت شده است.

براین اساس پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا یکی از سیاست‌های وزارت کار در جهت حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر همین اساس ۱۴ رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش‌فرمایی هستند، می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه کارآ اقدام کنند و از تسهیلات مذکور بهره‌مند شوند.

با شیوع کرونا در کشور از اسفند سال گذشته فعالیت رشته های پر برخورد و استخر های شنا تعطیل است که طبق مسئولان ورزشی استان تهران حدود ۱۶ هزار مربی و پرسنل مجموعه های ورزشی بیکار شده اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید