شرکت بیمه‌ای خدمات قابل قبولی به بازنشستگان ارائه نمی‌دهد

0

 ما بازنشستگان از کانون عالی می‌خواهیم اگر قصد دارد با بیمه‌گذار قرارداد ببندد، قراردادی ببندد که ناظر داشته باشد و حسن انجام کار داشته باشد. بازنشسته‌ها و نماینده‌هایشان هم بتوانند بر روند خدمات‌رسانی نظارت کنند و شرکت موظف به پاسخگویی باشد نه اینکه فقط پول را بگیرد و  به هیچ کس جوابی ندهد!

علی اکبر عیوضی با انتقاد از روند خدمات‌رسانی بیمه تکمیلی گفت: خود بازنشستگان باید بر روند امور نظارت کنند.

به گزارش نبض بیمه ،  به نقل از ایلنا، براساس همه اسناد قانونی، صفر تا صدِ خدمات درمانی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی باید «رایگان» باشد اما از آنجا که خدمات بیمه پایه مکفی نیست، بازنشستگان کارگری هر ماه مبلغی بابتِ «بیمه تکمیلی» می‌پردازند حال آنکه بازنشستگان از اساس با بیمه تکمیلی مخالفند و می‌گویند: بایستی همان بیمه پایه برای دریافتِ همه‌ی خدمات درمانی کافی باشد.

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران) با بیان اینکه قرار است قرارداد با بیمه‌گذار تکمیلی تمدید شود، می‌گوید: سازمان تامین اجتماعی موظف است خدماتِ درمانی بیمه‌شدگان و به خصوص بازنشستگان را رایگان انجام دهد. اما به علت ناتوانی سازمان در ارئه خدمات، کارگران و بازنشستگان مجبور شده‌اند به سمت بیمه مکمل درمان بروند. بازنشستگان از جیب خودشان مبلغی را ماهانه می‌پردازند که بتوانند بیمه تکمیلی داشته باشند و در این اوضاع ناگوار معیشتی، خدمات درمانی خریداری کنند.

وی ادامه می‌دهد: مقدمات بیمه تکمیلی از طریق کانون عالی فراهم می‌شود؛ با شرکت‌های بیمه‌گذار مذاکره می‌کنند و در نهایت، با یکی از شرکت‌های بیمه به توافق می‌رسند. الان چند سالی است با یک شرکت خاص به عنوان بیمه‌گذار تکمیلی قرارداد می‌بندند. اما این شرکت، خدمات قابل قبولی به بازنشستگان ارائه نمی‌دهد؛ الان از هر بازنشسته‌ای بپرسی، اعلام نارضایتی می‌کند.

نماینده بازنشستگان ادامه می‌دهد: شرکت مذکور سال گذشته نزدیک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بازنشستگان کارگری گرفته است. هزینه بیمه تکمیلی برای هر فرد، ۴۴ هزار تومان است که فقط ۳ هزار تومانِ آن را سازمان تامین اجتماعی می‌دهد و باقی برعهده‌ی خود بازنشسته است. مبلغ هزار و ۸۰۰ میلیارد، مبلغ بزرگی است اما کسی بررسی نمی‌کند که آیا در قیاس با پولی که می‌گیرند، خدمات ارائه می‌دهند یا نه! هیچ ناظری وجود ندارد.

عیوضی در ارتباط با مصائب بیمه تکمیلی بازنشستگان می‌گوید: هر کاری دوست دارند به عناوین مختلف انجام می‌دهند؛ به نظر می‌رسد همه تلاش‌شان این است که خدمات ندهند! بازنشسته برای گرفتن پولِ یک آزمایش ۳۰۰ هزار تومانی، باید چهار پنج بار مراجعه کند تا کار انجام شود؛ آنهم در این شرایط کرونا! آیا این رفت و آمدها برای یک بازنشسته ۶۰ ساله ساده است؟! آیا خطری ندارد؟! هر بار بهانه‌ای می‌گیرند مثلاً می‌گویند تاریخ اشتباه است یا پسوند فامیلی در یکی از نسخه‌ها نیامده یا بهانه‌های دیگر از این دست؛ در این بحران کرونا، بازنشسته چندین بار می‌رود و می‌‌آید و نکته اینجاست که در نهایت هم هزینه درمان بعد اینهمه رفت و آمد پرداخت نمی‌شود!

وی ادامه می‌دهد: من به عنوان نماینده بیمه‌شده‌ها می‌گویم بیمه‌گذار پول هنگفت می‌گیرد ولی سرویس درستی ارایه نمی‌دهد و غالباً هزینه‌های درمان را نمی‌پردازد.

عیوضی در پایان می‌گوید: ما بازنشستگان از کانون عالی می‌خواهیم اگر قصد دارد با بیمه‌گذار قرارداد ببندد، قراردادی ببندد که ناظر داشته باشد و حسن انجام کار داشته باشد. بازنشسته‌ها و نماینده‌هایشان هم بتوانند بر روند خدمات‌رسانی نظارت کنند و شرکت موظف به پاسخگویی باشد نه اینکه فقط پول را بگیرد و  به هیچ کس جوابی ندهد!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید