نبض بیمه:تاسیس شرکت‌های بیمه‌ای جدید منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه نخواهد شد

0

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه البرز، اظهارکرد:تاسیس شرکت های بیمه ای جدید منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه نخواهد شد و تنها باعث جابجایی هم وزن پرتفوی درسطح صنعت می شود.

به گزارش نبض بیمه ،  “مجید علی پناهی”  گفت: درحال حاضر وضعیت شرکت های بیمه ای متاثر از وضعیت درآمدی و معیشتی خانوارها وتغییر اولویت درسبد هزینه ای، شرایط اقتصاد و تبادلات بین المللی، عدم تخصیص بودجه عمرانی و ورود منابع جدید و سرمایه گذاری های خارجی است.

وی افزود: به واسطه همین دلایل و عمق و حجم کمتر بازار، شرکت های بیمه ای فعلی قادر به پاسخگویی و رفع نیاز بازار هستند و تاسیس شرکت های بیمه ای جدید منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه نخواهد شد .

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه البرزتصریح کرد که، فشار ورود رقبای جدید در بدو تاسیس بیشتر و ملموس تر است که به واسطه همین امرمی توان،کاهش اندک ضریب نفوذ بیمه را نیز متصور شد.

علی پناهی ، با بیان اینکه تمامی شرکت های بیمه ای به دنبال افزایش سهم و ضریب نفوذ بیمه به صورت همزمان هستند، گفت:عدم آموزش های کاربردی، عمرکوتاه دوره مدیریتی، عدم برخورداری از بستر مناسب فناوری اطلاعات و وجود موانع و تفکرات سنتی در برخورد با الگوهای جدید عملکردی از جمله دلایل عدم بهره وری یا بازده کم شرکت های بیمه ای است.

وی، افزود: حذف کاغذی بیمه نامه ها از جمله تابوهای ذهنی مدیران ارشد و تصمیم گیر بود که با اقدام به جای بیمه مرکزی و استفاده از فرصت های نهفته درشیوع بیماری کوید-19 حذف و عملیاتی شد.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه البرز، خاطرنشان کرد که در این خصوص به رغم وجود قوانین بالادستی تعیین کننده و موثر در بهره وری و ارتقاء بازدهی، هنوز هم خلاء برخی پیوندهای لازم و اثرگذار در خدمت رسانی شرکت های بیمه ای با ذینفعان صنعت به چشم می خورد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید