تست کرونای ایلان ماسک در یک روز مثبت و منفی شد!

0

شب گذشته توئیتر تحت تأثیر نتایج عجیب و متناقضی که در تست کرونای ایلان ماسک ظاهر شده بود قرار گرفت. این خبر جنجالی یک بار دیگر به شایعات ساختگی بودن تست‌های کرونا و غیرقابل استناد بودن آنها صحه گذاشت.

ماجرای تست کرونای ایلان ماسک

به گزارش نبض بیمه ، ماسک در حساب توئیتر خود اعلام کرد که چهار بار تست سریع آنتی ژن کرونا را انجام داده است که از این تعداد 2 بار نتیجه تست مثبت و 2 بار منفی شده است. او همچنین دو تست PCR نیز انجام داده که جواب آنها در 24 ساعت آماده خواهد شد. دقت آزمایش PCR بالاتر از آنتی ژن است و طبق گفته FDA “نتایج مثبت تست آنتی ژن بسیار دقیق است، اما امکان اشتباه در نتایج منفی وجود دارد”. به همین دلیل تست‌های PCR برای جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا به دلیل تست‌های منفی اشتباه آنتی ژن توصیه می‌شود.

با استناد به این داده‌ها احتمال اینکه ایلان ماسک به ویروس کرونا مبتلا شده باشد، بسیار بیشتر از نشدن آن است. با این حال، او از مدت‌ها پیش نسبت به کووید 19 یک فرد بدبین بوده و این بیماری و آزمایشات آن را زیر سوال برده است. او حتی شب گذشته در واکنش به این ماجرا گفته:

“یک چیز به شدت ساختگی در جریان است. 4 بار تست کووید انجام شد. دو بار نتیجه منفی و دو بار مثبت شد. همان دستگاه، همان تست؛ همان پرستار.”

او حتی در پاسخ به توئیت یکی از کاربران گفت که “درآمد حاصل از این آزمایش‌ها احتمالا ساختگی نیست”. این اولین باری نیست که با واکنش‌های تند، گمراه کننده و گاهاً نادرست ایلان ماسک در خصوص کرونا در توئیتر مواجه هستیم. با این حال، به نظر می‌رسد که اطلاعات گمراه کننده ایلان ماسک درخصوص کرونا به اندازه جریان انتخاب ایالات متحده و توئیت‌های دونالد ترامپ برای توئیتر حساس نیست و این شبکه اجتماعی ترجیح می‌دهد خود را در مقابل مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس قرار ندهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید