زنگنه:تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا در ایران را دشوار کرد

0

وزیر نفت گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران و محروم کردن ایران از درآمدهای نفتی سبب شد کشورمان در مقابله با کرونا با مشکل روبه‌رو شود.

به گزارش نبض بیمه ، بیژن زنگنه وزیر نفت  در حاشیه بیست و دومین نشست سالانه وزیران مجمع کشور‌های صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) که به صورت وبینار برگزار شد، ادامه داد: نقش مخرب آمریکا در تمام مقررات جهانی در چهار سال اخیر قابل مشاهده بود.

وی به رفتار‌های آمریکا از جمله در مورد گرم شدن آب و هوا و کنوانسیون‌های آب و هوایی تا به هم زدن روابط تجاری با چین و جنگ تجاری با چین، روابط دو طرف اقیانوس اطلس و خروج از برجام و اعمال تحریم‌های یک جانیه و غیرقانونی بر ایران به ویژه در بخش انرژی اشاره کرد و افزود: آمریکا دسترسی ایران را به درآمد‌های خود محدود و از نظر خوش منع کرده و باعث شده در این شرایط کرونا که بازار‌های جهانی با رکود رو به رو است، تا روزی ۴۰۰ کشته در کرونا داشته باشیم و نتوانیم از اموال و درآمد‌های خودمان برای زندگی مردم و به ویژه برای هدف‌های بشر دوستانه و بهداشتی و درمانی استفاده کنیم.

زنگنه تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران و محروم کردن ایران از درآمد‌های هیدروکربوری سبب شد ایران در مقابله با کرونا با مشکل روبه‌رو شود. از همین رو معتقدم دولت آمریکا مسئول کشته شدن روزانه ۴۰۰ نفر از مردم ایران به‌دلیل همه‌گیری ویروس کروناست.

وی ادامه داد: به رغم همه این فشار‌ها توانستیم صنعت گاز خودمان را توسعه دهیم و به رکورد ظرفیت تولید هزار میلیون متر مکعب در روز برسیم.

به گفته زنگنه اکنون ۹۵ درصد جمعیت ایران تحت پوشش شبکه‌های گازرسانی قرار دارد و این در حالی است که پیش‌بینی بلندمدت بازار گاز نشان می‌دهد سهم گاز از ۲۳ درصد کنونی به ۲۸ درصد در سال ۲۰۵۰ می‌رسد.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام و تحمیل غیرقانونی تحریم‌های یکجانبه چیزی جز زورگویی علیه ایران و جهان نبوده است، گفت: راه اینکه بتوانیم در یک جهان صلح آمیز و یک صلح پایدار و تولید پایدار به نفع تولید کننده ومصرف کننده گاز زندگی کنیم، این است که همکاری‌های بین‌المللی را گسترش داده وچند جانبه‌گرایی را مورد توجه قرار دهیم و قلدرمآبی را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: همچنین باید از سیاسی کردن بازار‌ها به ویژه بازار‌های انرژی پرهیز کنیم.

گفتنی است: با فوت۴۵۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۰ هزار و ۱۲۱ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۵۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و سه هزار و ۱۴۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۲۶ هزار و ۵۸۵ نفر رسید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید