معاون وزیر بهداشت: بیمه تمام داروهای بیماران کرونا را پوشش می‌دهد

0

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس مصوبه هفته گذشته شورای عالی بیمه تمام داروهایی که برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ استفاده می شود در پوشش بیمه‌ای قرار گرفت که این امر ابلاغ شده است.

به گزارش نبض بیمه ، دکتر قاسم جان بابایی،اظهار داشت: هر بیمار کرونایی به طور متوسط پنج تا ۱۰ قلم دارو دریافت می کند که همه این داروها زیر پوشش بیمه است و تنها یک قلم داروی ضدویروس که پیش از این در پرونده بیماران آزاد حساب می شد، بر اساس مصوبه جدید از هفته گذشته در پوشش بیمه ای قرار گرفته است.

وی گفت: در بیمارستان ها نیز این نوع پوشش بیمه ای مدیریت خواهد شد و انتظار داریم تا هر چه سریع تر این مسیر را اصلاح کنند و دارو با پوشش بیمه ای در اختیار بیماران قرار گیرد.

دکتر جان بابایی با بیان اینکه درصد بالایی از مبتلایان و جانباختگان کرونا را افراد بالای ۶۰ سال عنوان کرد و افزود: بیشترین درصد مبتلایان به این بیماری مردان هستند زیرا جزو آدم های فعال در جامعه و محیط کسب و کار هستند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا درمان مشخصی ندارد و درمان مبتلایان آن بیشتر از هر چیز به مراقبت نیاز است و اصولی دارد که باید رعایت شود و اصول اصلی آن مراجعه سریع بیمار با مشاهده نخستین علائم آن به پزشک است که با تشخیص زودهنگام مرگ و میر ناشی از آن کاهش خواهد یافت اما ترس و نگرانی باعث مراجعه دیرهنگام افراد شده است.

جان بابایی، ترس مردم را مهمترین علت افزایش کرونا برشمرد و عنوان کرد و افزود: ترس نباید باعث مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی شود، بلکه ترس اصلی باید از احتمال آلوده کردن دیگران باشد و تا زمانی که این ویروس در دنیا می چرخد هیچ کس نمی تواند مدعی غلبه بر آن باشد چرا که اصول موفقیت در این بخش رعایت پروتکل های بهداشتی، تشخیص و درمان زودهنگام و جدا کردن اعضای خانواده از فرد آلوده است.

برخی منازل از مراکز خرید آلوده ترند

وی با اشاره به چرخش این ویروس در منازل، تصریح کرد: این ویروس تنها در سطح جامعه جولان ندارد زیرا بسیاری از مراکز خرید در حال کنترل دایم است و حال آنکه مردم در خانه ها کنار یکدیگر نشسته و در مهمانی های دسته جمعی حضور یافته و در کنار سفره های گروهی یکدیگر را آلوده می کنند.

دکتر جان بابایی عنوان کرد: برخی افراد ناقل بدون علامتند خصوصا بچه ها و جزو گروهی هستند که به سرعت دیگران را مبتلا می کنند.

معاون وزیر بهداشت گفت: اغلب مرگ و میرها مربوط به افراد مسن است که بسیاری از آنان نیز مقصر نیستند و فرد دیگری آنان را به این بیماری مبتلا کرده است که درصد بسیاری از فوتی های بیمارستان سالمندان هستند که باید بیشتر مراقب آنان باشیم.

جان بابایی ضمن اشاره به مراکز ۱۶ ساعته و انجام تست رایگان در کشور افزود: در مراکز بهداشتی درمانی امکان تجویز داروهایی به عنوان بسته های درمانی وجود دارد که اگر در آغاز شیوع بیماری تجویز شود و بیمار آنرا مصرف کند پیشرفت بیماری را کند کرده و انتقال آن را به دیگران کمتر ساخته و خطر مرگ و میر را پایین می آورد.

فروکش موج کرونا به رفتار مردم بستگی دارد

معاون درمان وزیر بهداشت در خصوص پایان موج سوم بیماری گفت: پایان این مرحله به رفتارهای اجتماعی مردم بستگی دارد که هر مداخله ما ۲ هفته بعد اثر خود را نشان می دهد و در صورت برگزاری و حضور در تجمعات، ۲ هفته بعد شاهد افزایش مبتلایان خواهیم بود و در صورت مراعات پروتکل ها نیز ۲ هفته بعد شاهد کاهش شیب ابتلا هستیم.

وی درباره محدودیت های اعمال شده نیز افزود: محدودیت ها طیف وسیعی دارد و تنها بستن خیابان نیست، بیشتر از محیط کسب و کار، در تجمعات است که این ویروس منتقل می شود و خیلی از تجمعات غیرضروری کسب و کار نباید باشد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، که به منظور سرکشی از بیمارستان های خراسان شمالی و بررسی نحوه خدمات دهی به بیماران به این استان سفر کرده، پس از بازدید از بیمارستان های بجنورد، اسفراین و شیروان، نحوه خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به بیماران کرونایی را خوب و قابل تقدیر خواند.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز کرونا بوده است.

افزایش شمار بستری شدگان و فوتی های کرونا در این استان در چند روز اخیر، نگرانی مسوولان درمانی این استان را بیشتر کرده است، به گونه ای که رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با هشدار نسبت به بی توجهی برخی شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی، گفته بود که اگر شرایط با همین روند پیش برود در آینده ای نزدیک شمار جانباختگان کووید ۱۹ در این استان از روزانه ۲۰ نفر تجاوز خواهد کرد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در هفته جاری، اکنون بیش از ۳۲۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید