تاسیس شرکت‌های جدید ضریب نفوذ صنعت بیمه را افزایش نخواهد داد

0

معاون امور شعب و نمایندگان شرکت بیمه کارآفرین معتقد است که قبل از تاسیس هر شرکت بیمه‌ای جدید، نیازاست که زیرساخت‌های صنعت بیمه اصلاح شود، مشکل اصلی صنعت بیمه تفکر قدیمی است که مانع از رشد این صنعت خواهد شد.

به گزارش نبض بیمه ،  “علیرضاحجتی”  گفت: تاوقتی که کارهای زیر بنایی در شرکت های بیمه ای انجام نشده، تاسیس شرکت های بیمه ای جنرال یا تخصصی جدید منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه نخواهد شد.

وی شیوع ویروس کرونا را فرصتی طلایی برای صنعت بیمه برشمرد و افزود: این یک فرصت برای شرکت های بیمه ای است تا از روش های سنتی موجود به روش های مدرن جهش پیدا کنند.

معاون امور شعب و نمایندگان شرکت بیمه کارآفرین خاطرنشان کرد که درحال حاضربیمه گذاران برای خرید بیمه نامه با سختی مواجه هستند و تاوقتی که شرکت های بیمه ای زیر ساخت خودرا عوض نکنند هر شرکت جدیدی تاسیس شود وبا تفکر کنونی حرکت کند، ضریب نفوذ بیمه رشد نخواهد کرد.

حجتی با بیان اینکه درانواع رشته های بیمه ای به غیر از بخش زندگی، گنجایشی وجود ندارد، ادامه داد: در رشته های زندگی ظرفیت بالا است و امکان تاسیس چندین شرکت تخصصی دیگر هم وجود دارد درصورتیکه زیرساخت لازم، یعنی تفکرات و ایده های جدید وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد که بیمه مرکزی باید به عنوان ناظر اصلی، نظارت خودرا بر روی شرکت های بیمه ای دقیق تر کند زیرا تا زمانیکه بیمه گذاران از نحوه پرداخت خسارت ناراضی باشند صنعت بیمه رشدی نخواهد کرد و تاسیس شرکت های جدید نقشی در رشد این صنعت نخواهد داشت.

معاون امورشعب و نمایندگان شرکت بیمه کارآفرین اظهارکرد: فرآیند پیچیده ای که در صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت وجود دارد باید به روز رسانی شوند و نظارت بیمه مرکزی هم خیلی قوی تر شود زیرا با عدم پرداخت خسارت توسط یک شرکت بیمه ای یا دیرکرد در پرداخت خسارت منجر به بدبینی مشتری می شود و یک مشتری ناراضی چندین مشتری راضی را از بین می برد.

حجتی معتقد است که  مشکل اصلی در صنعت بیمه تفکر قدیمی است و شرکت ها دچار روزمرگی شده اند و برای افزایش ضریب نفوذ بیمه و رشد این صنعت، باید زیرساخت ها و تفکرات تغییر کند.

وی بیان کرد: صدور بیمه نامه ها باید آنلاین شود و خسارت ها هم به موقع پرداخت شود، با پرداخت به موقع خسارت، نرخ واقعی می شود .

معاون امورشعب و نمایندگان شرکت ، گفت: اگر از بیرون به صنعت بیمه نگاه کنیم حرکتی رو به جلو با سرعتی بسیار کند دارد و  برای ایجاد حرکت سریعتر باید افرادی را که منجر به کاهش سرعت شرکت ها می شوند جدا کرد و صنعت بیمه نیاز به یک غربالگری اساسی دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید