نبض بیمه:ریزش ۱۰ هزار تومانی قیمت یورو و دلار

0

در معاملات دومین روز هفته، بهای ارز با کاهش معناداری همراه شده است. به گونه ای که در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 22890 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، ۱۶۱۰ تومان ارزان تر شده است.به گزارش نبض بیمه ،  نرخ دلار در حالی امروز به کانال بیست و دو هزار تومانی وارد شده است پیش از این در تاریخ بیست و هفتم مهرماه، بهای دلار به رقم 32000 تومان در صرافی های مجاز هم رسیده بود و حالا مقایسه این دو نرخ، نشان از ریزش بیش از 9 هزار تومانی دارد.

ریزش 10 هزار تومانی یورو

همچنین بر اساس این گزارش، هر اسکناس یورو در صرافی های بانکی و مجاز با کاهش 1900 تومانی نسبت به روز قبل به رقم 27000 تومان رسیده است که این رقم نسبت به روز شنبه نیز، 3900 تومان ارزان تر شده است. نکته قابل تامل در خصوص نرخ یورو، کاهش 10 و هزار 400 تومانی یورو نسبت به تاریخ بیست و هفتم مهرماه است. تاریخی که شاهد رکورد شکنی نرخ ارز در بازار بودیم.

واکنش همتی به القای نرخ ارز در بازار

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی در صفحه شخصی خود نوشت: در برخی از تحلیل‌ها در خصوص شرایط فعلی بازار ارز، تلاش می‌شود که با القای رقم‌هایی از نرخ ارز در بازار و منتسب کردن آن نرخ‌ها به بانک مرکزی زمینه‌ساز سطح خاصی از نرخ ارز در بازار بشوند.  ضمن تکذیب تمامی گمانه‌زنی‌ها تأکید می‌کنم که مستقل از تحولات سیاسی خارجی تنها معیار اعمال سیاست‌های بانک مرکزی مصالح اقتصادی کشور و ضرورت استمرار پایداری و ثبات در بازارها و نیل به هدف تورمی است و لذا براساس سازوکار بازار کارآمدترین روش را برای جلوگیری از هرگونه عدم تعادل در بازارها به کار می‌بندد. اعتقاد بانک مرکزی این است که به صورت طبیعی و در چارچوب‌های فرایندهای بازار، باید اجازه تخلیه انتظارات متراکم شده به بازار ارز داده شود. لذا بانک مرکزی با رصد دقیق بازار ارز و عوامل شکل‌دهنده و مؤثر بر آن و به دور از هیجان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ تمامی ارزها نسبت به روز گذشته ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (یکشنبه هجدهم آبان ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس بدون تغییر، به قیمت ۵۵ هزار و ۲۵۱ ریال و هر یورو نیز بدون تغییر نسبت به روز شنبه، ۴۹ هزار و ۸۵۴ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۶۷۰ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۶۰ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۸۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۹۳ ریال، روپیه هند ۵۶۸ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۴۹۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۳۹۶ ریال، یکصد ین ژاپن ۴۰ هزار و ۶۳۷ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۱۸ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۱ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۱۵۶ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۴۳۱ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و  ۶۹۵ ریال، لیر ترکیه ۴ هزار و ۹۲۷، روبل روسیه ۵۴۲ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار ۴۸۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۱۴۷ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۳۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار  و ۲۷۸ ریال، کیات میانمار ۳۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۳۱۶ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۵۱۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۶۴۷ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۳۵۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۷ هزار و ۲۸۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۶۵ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۴۳۸ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۶۹۴ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۳۶۰ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۵۴ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار ۲۷۹ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۷ هزار و ۱۴۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار  و ۷۲۵  ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید