استاندار خوزستان با ‘حربه‌های تکراری امنیتی’ شرکت نیشکر هفت تپه را باز به ناآرامی کشاند

0

نماینده مجلس : استاندار خوزستان با ‘حربه‌های تکراری امنیتی’ شرکت نیشکر هفت تپه را باز به ناآرامی کشاند

به گزارش نبض بیمه ، علی خضریان، نماینده مجلس ایران از اقدامات مسئولان استانداری خوزستان در برخورد با اعتراضات صنفی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه انتقاد کرد.

این نماینده مجلس گفت که مسئولان استان خوزستان با “حربه‌های تکراری امنیتی” دوباره شرکت را به “فاز اعتصاب و ناآرامی” کشاندند.

او در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا از وزارت کشور خواست تا پاسخگوی این “اقدامات تنش‌زا و ضد امنیتی” استاندار خوزستان باشد.

آقای خضریان با اشاره به وقایع چند روز اخیر در شرکت نیشکر هفت تپه از مشکلات پیش آمده در جریان آزاد کردن فعالان کارگری با وثیقه گفت که در حالیکه وکیل کارگران از آماده بودن وثیقه خبر داده بود، “اما به دلیل عدم اجازه شورای تأمین استان آنان آزاد نمی‌شوند. نهایتاً با دستور دادستانی کارگران پس از یک هفته آزاد می‌شوند.”

این نماینده مجلس ایران همچنین از “استقرار یگان ویژه ناجا” در محوطه این شرکت و ممانعت از ورود ۱۵ نفر از فعالان کارگری به شرکت خبر داد و گفت که این اقدام با دستور مستقیم آقای شریعتی استاندار خوزستان صورت‌ گرفته است.

امروز، شنبه کارگران نیشکر هفت تپه در حمایت از این پانزده همکار خود تجمع کردند.

سندیکای کارگران می‌گوید که این “کارگران اخراجی” امروز با مسئولان شهر شوش جلسه داشته اند.

یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری چهار تن از فعالان کارگری هفت‌ تپه پنجشنبه ۸ آبان بازداشت شدند اما با اعتراضات کارگران و تامین قرار وثیقه آزاد شدند اما ماموران امنیتی مانع حضور پانزده نفر از کارگران این شرکت به داخل شرکت شده است.

اعتراض‌ها در شرکت نیشکر هفت تپه از سال ۱۳۹۴ و پس از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی اوج گرفت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید