عرضه های اولیه بعد از انتخابات آمریکا کدامند؟

0

از 19 مرداد ماه سال جاری که بازار سرمایه شروع به ریزش کرد و این ریزش تا هفته گذشته هم ادامه داشت، راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از این ریزش و زمان بر شدن آن پیشنهاد شد که از آن جمله می توان به توقف عرضه اولیه ها اشاره کرد.

به گزارش نبض بیمه ، ، آخرین عرضه اولیه در بازار سرمایه به تاریخ 30 شهریور ماه سال جاری باز می گردد که در آن سهام شرکت سرمایه‌ گذاری گروه مالی سپهر صادرات با نماد به وسپهر برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شد.

آخرین اخبار از عرضه اولیه ها/ شانس کدام نمادها برای عرضه اولیه بیشتر است؟

پس از آن و در پاییز امسال دیگر خبری از عرضه اولیه نبوده است اما نمادهای بسیاری در صف عرضه اولیه برای سال جاری می باشند. در هفته گذشته سه شرکت اقداماتی را برای قرار گرفتن در صف عرضه اولیه ها انجام دادند.

در ابتدا شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در 10 آبان ماه سال جاری در بورس با نماد بوعلی درج نماد شد تا سهام این شرکت در یک قدمی عرضه اولیه قرار گیرد.

سپس محمدرضا سلیمیان مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر (هلدینگ سیمان غدیر) در 11 آبان 1399 خبر از عرضه اولیه سهام این شرکت تا پایان پاییز امسال داد. وی گفت: فرآیند پذیرش و درج نماد این شرکت طی امسال به‌طور ویژه پیگیری شد و هلدینگ در شهریورماه امسال با نماد «سغدیر» در فهرست نمادهای بازار دوم فرابورس، درج‌شده و مطابق دستورالعمل پذیرش فرابورس، سهامدار عمده تا چهار ماه بعد از درج، برای عرضه سهام فرصت خواهد داشت.

همچنین در جلسه 12 آبان ماه 1399 طرح ورود شرکت شهروند با اکثریت آراء در جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید تا سهام این فروشگاه هم در یک قدمی ورود به بازار سرمایه قرار بگیرد.

در همان 12 آبان ماه 1399 شرکت سپیدار سیستم آسیا با نماد سپیدار نیز در بازار دوم فرابورس ایران درج شد تا این نماد هم در صف عرضه اولیه های سال 99 قرار بگیرد.

علاوه بر سه شرکت فوق مطابق با خبرهای منتشر شده در سال جاری، نمادهای زیر شانس بیشتری برای عرضه اولیه دارند:

لیزینگ اقتصاد نوین، سپید ماکیان، لیزینگ کارآفرین، اصفهان کش، فن آوا کارت، شرکت نفت جی، شیمی بافت، بارز کردستان، پتروشیمی بندر امام، صنعت غذایی کوروش، تولید نیروی جنوب غرب صبا، پتروشیمی مروارید، ایمن خودرو شرق، ترانسفورماتور توزیع زنگان، پتروشیمی ایلام، راه آهن حمل و نقل، تامین سرمایه تمدن، شرکت پتروشیمی اروند، استقلال و پرسپولیس، مجتمع صنعتی اسفراین، اپال پارسیان سنگان و عمران و مسکن سازان ایران و روزنامه همشهری.

همچنین شستا پیش بینی کرده است که 15 زیرمجموعه خود را در پاییز و زمستان 99 عرضه اولیه کند که این 15 نماد عبارتند از:

پتروشیمی مروارید (پاییز 99)، سرمایه گذاری هامون شمال (پاییز 99)، زغال سنگ پرورده طبس (پاییز 99)، صنایع عمومی (پاییز 99)، شیمی بافت (پاییز 99)، چوب خزر کاسپین (پاییز 99)، محصولات کاغذی لطیف (پاییز 99)، کارگزاری صبا تامین (پاییز 99)، سیمان آبیک (پاییز 99)، آنتی بیوتیک سازی ایران (پاییز 99)، خدمات ارتباطی رایتل (زمستان 99)، سرمایه گذاری صنایع لاستیک (زمستان 99)، افق تامین انرژی طوس (زمستان 99)، پخش اکسیر (زمستان 99) و سابیر (زمستان 99).

شانس کدام نمادها برای عرضه اولیه در هفته جاری بیشتر است؟

هر چند که با شرایط بازار سرمایه بعید به نظر می رسد که این هفته هم شاهد عرضه اولیه باشیم اما اگر قرار باشد عرضه اولیه ای انجام شود، شانس نمادهای زیر برای عرضه اولیه بیشتر از سایر نمادها است:

صنعت غذایی کوروش با نماد غکورش، صنایع چوب خزر کاسپین با نماد چخزر، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با نماد اپال، سپید ماکیان با نماد سپید، تامین ‌سرمایه تمدن با نماد تمدن، عمران و مسکن سازان ایران با نماد ثعمسا، هلدینگ سیمان غدیر با نماد سغدیر و پتروشیمی بوعلی سینا با نماد بوعلی، شرکت سپیدار سیستم آسیا با نماد سپیدار.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید