نسخه‌نویسی پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت سمنان الکترونیکی است

0

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: ۹۵.۱ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان نسخه‌نویسی را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند.

به گزارش نبض بیمه ، رضا ممتحن روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: نسخه نویسی الکترونیکی یک طرح ملی است و اکنون سمنان جزو استان‌های برتر در اجرای طرح ملی نسخه‌نویسی الکترونیکی قلمداد می شود.

وی ادامه داد: ۱۲۶ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سمنان هستند که ۹۵.۱ درصد این پزشکان نسخه‌نویسی خود را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند.

ممتحن با تاکید بر ضرورت استفاده پزشکان از نرم افزارهای الکترونیکی به جای دفترچه برای ثبت اطلاعات بیمار و داروها، اضافه کرد: حداکثر زمان لازم برای ثبت داروها در سیستم نسخه نویسی الکترونیکی توسط پزشکان، یک تا ۲ دقیقه پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: لازمه نسخه نویسی الکترونیکی تجهیز مراکز طرف قرارداد به سامانه‌های کامپیوتری است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان اظهار داشت: پزشکان برای دریافت طلب خود از بیمه سلامت بابت ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تحت پوشش این بیمه ملزم به نسخه‌نویسی الکترونیکی هستند و این طرح به منظور ضمانت اجرایی و الزام نسخه‌نویسی الکترونیکی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: ۸۷ درصد از مراکز خدماتی مانند تشخیصی، آزمایشگاهی و داروخانه ‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سمنان بر اساس نسخه‌پیچی الکترونیکی به بیماران دارو ارایه می‌دهند.

وی اضافه کرد: ۹۸.۱ درصد آزمایشگاه‌ها، ۱۰۰ درصد مراکز رادیولوژی و ۶۰ درصد داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سمنان، نسخه‌پیچی الکترونیکی انجام می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری مردم اجرای سیستم نسخه‌نویسی الکترونیکی را سرعت می‌بخشد، گفت: این طرح برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم عملیاتی شده است.

حذف دفترچه بیمه و نوشتن نسخه به صورت الکترونیکی موجب کاهش هزینه، صرفه جویی در مصرف کاغذ و ایجاد پرونده سوابق بیماری و دسترسی آسان و سریع به سابقه بیمار می شود.

از جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان بیش از ۲۱۰ هزار نفر در حدود ۳۰ درصد جمعیت استان زیر چتر بیمه سلامت هستند و از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده می کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید