تبعات اقتصادی واکنش دولت‌ها به کرونا بدتر از خود کرونا بوده است

0

یک کارشناس برجسته آمریکایی می‌گوید در حالی که شیوع ویروس کرونا بدترین رکود در چند دهه گذشته را ایجاد کرده واکنش بیش از حد دولت ها در بستن فعالیت‌های اقتصادی فقط شرایط را بدتر کرده است.

تبعات اقتصادی واکنش دولت‌ها به کرونا بدتر از خود کرونا بوده است

به گزارش نبض بیمه ،  جیم راجرز، کارگزار مشهور بازار سهام، می‌گوید در حالی که شیوع ویروس کرونا بدترین رکود اقتصادی در دهه‌های گذشته را ایجاد کرده اما واکنش‌های بیش از حد دولت‌ها و سیاستمداران در تعطیل کردن فعالیت‌های اقتصادی فقط شرایط را بدتر کرده است.

وی طی یک سخنرانی در مجمع سرمایه‌گذاری در مسکو گفت احتمالا این شرایط بدترین بحرانی است که من در طول عمرم دیده‌ام چرا که همه چیز سقوط کرد و شاهد آن بودیم که سیاستمداران،‌ رسانه‌‌ها و همه به نظرم بیش از حد به آن واکنش نشان دادند و همه کسب و کار خود را تعطیل کردند.

این نشست  برای نخستین بار به میزبانی مسکو به صورت آنلاین برگزار شده است.

راجرز افزود ما در طول تاریخ بارها و بارها شاهد همه گیری بیماری‌ها بوده‌ایم ولی هیچ وقت همه شرکت‌های هواپیمایی تعطیل نمی‌شدند و رستوران‌های مک دونالد بسته نمی‌شد.

وی ادامه داد واکنش بیش از حد دولت‌ها بسیاری از اقتصادها و زندگی مردم را نابود کرده است.

این سرمایه‌دار آمریکایی معتقد است که بحران کنونی با بحران‌های قبلی متفاوت است چرا که هیچ وقت در تاریخ دولت‌ها اینچنین به سمت استقراض و چاپ پول روی نیاورده بودند.

وی می‌گوید ممکن است شرایط کنونی برای بازارهای مالی خوب باشد اما به خاطر افزایش شدید بدهی دولت‌ها برای آینده خوب نیست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید