تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در مجلس

0

 

 

بر اساس این طرح که کلیات آن لحظاتی قبل به تصویب رسید:

به گزارش نبض بیمه ،  سازمان انرژي اتمي موظف است ظرف مدت دو ماه پس از تصويب اين قانون، سالانه به ميزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم اورانيوم با غناي ۲۰ درصد در تاسيسات شهيد علي محمدي فردو توليد و در داخل كشور ذخيره كند.

🔸 در جهت تحقق ظرفيت يكصد و نود هزار سو غني سازي، سازمان انرژي اتمي ، مكلف است پس از تصويب اين قانون، ظرفيت غني سازي و توليد اورانيوم غني سازي شده با سطح غناي متناسب هر يك از مصارف صلح آميز كشور، به ميزان ماهانه حداقل ۵۰۰ کیلوگرم افزايش دهد.

🔸 سازمان انرژی اتمی موظف است ظرف مدت ۳ ماه عملیات نصب، تزریق گاز، غنی سازی و ذخیره سازی مواد را تا درجه غنای مناسب، با حداقل ۱۰۰۰ عدد ماشین IR-2m در بخش زیرزمینی تاسیسات شهید احمدی روشن نطنز آغاز کند.

🔸 سازمان انرژی اتمی مکلف است در همین بازه زمانی، هرگونه عملیات غنی سازی و تحقیق و توسعه با ماشین های IR-6 را به تاسیسات شهید علی محمدی فردو منتقل کرده و عملیات غنی سازی را با حداقل ۱۶۴ ماشین از این نوع آغاز نموده و آن را تا انتهای سال ۱۳۹۹ به ۱۰۰۰ ماشین توسعه دهد.

🔸 سازمان انرژي اتمي ايران وظيفه دارد، راكتور ۴۰ مگاواتي آب سنگين اراك را كه به موجب برجام در حال بازطراحي و بهينه سازي مي باشد، ظرف مدت ۴ ماه از تاريخ تصويب اين قانون با برنامه زمانبندي معين از طریق احیای قلب راکتور به شرايط قبل از برجام برگرداند.

🔸 دولت موظف است بر اساس بندهاي ۳۶ و ۳۷ برجام، ظرف مدت ۲ ماه از تصويب اين قانون، دسترسي هاي نظارتي فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف كند.

🔸 پس از ۳ ماه از تصویب این قانون، اگر روابط بانکی ایران در اروپا و میزان خرید نفت توسط آنها از ایران به شرایط عادی و رضایت بخش بازنگشته باشد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف نماید.

🔸 چنانچه پس از ۳ ماه از تصویب این قانون طرف های مقابل برجام به اجرای تعهدات خود در برجام بازنگشته باشند، دولت مکلف است پیشنهاد اقدام متقابل ایران در بازگشت به تعهدات برجامی را به مجلس ارائه کند.

🔸 مستنكفين از اجراي اين قانون به تناسب، امتناع يا ممانعت از اجراء به طبقات ۴ تا ۷ طبقات مجازات تعزيري قانون مجازات اسلامي مصوب ۱۳۹۴ محكوم می شوند.

🔸 بر این اساس اگر طرف های دیگر برجام به تعهدات برجامی خود بازگردند ایران نیز به شرایط گذشته باز خواهد گشت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید