بسته حمایتی 5000 میلیاردی به بیکاران کرونایی

0

پس از گذشت بیش از ۹ ماه از شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و آسیب دیدن بسیاری از اصناف و مشاغل، کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا که از همان روزهای نخست به ریاست دکتر محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهوری تشکیل شد، پس از شناسایی خانوارهای کم‌درآمد و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده، بسته‌های چندگانه حمایتی از جمله حقوق بیمه بیکاری بیکارشدگان بحران کرونا را تدوین و به مشمولان پرداخت کرد.

به گزارش نبض بیمه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا،با تشکیل کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا و با دعوت از مسئولان اجرایی دستگاه‌های دولتی و فعالان بخش خصوصی در کنار کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی،حمایت‌های اجتماعی با هدف کاهش آثار اجتماعی شوک اقتصادی کرونا،بسته حمایتی حمایت از بیکاران کرونایی را طراحی و براساس ذیل به انجام رسانده است.
با توجه به آنکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته جهت حفظ اشتغال در بنگاه‌ها، بخشی از نیروی کار به دلیل افت تقاضا در دوره بیماری کرونا به صورت غیرارادی بیکار شد، حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی جهت پرداخت بیمه بیکاری به این افراد اختصاص یافت. تدوین دستورالعمل ویژه برای پرداخت مقرری ایام بیکاری این افراد و پرداخت سریع ارقام مذکور به شمار زیادی از آنان، عملکرد مناسب دولت در این زمینه را نشان می‌دهد. طی ماه‌های اخیر بیش از ۹۹۰ هزار نفر/ماه مشمول استفاده از مقرری ایام بیکاری شده‌اند و مبالغ مصوب به آنان پرداخت شده و برای حدود ۱۱۰ هزار نفر دیگر نیز مراحل پرداخت در جریان است. لازم به ذکر است که مقرری سه‌ماهه اول (اسفند، فروردین و اردیبهشت) پرداختی به این افراد بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده و پرداختی بابت سه ماهه بعدی نیز تقریبا به همین میزان خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید