بورس به دست حرفه‌ای‌ها می‌افتد

0

امروزه یکی از مطرح‌ترین موضوعاتی که در سطح کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، موضوعِ داغِ بازار بورس است. این روزها در هر جمعی که حضور داشته باشید، حتما کسانی پیدا خواهند شد که پای صحبت‌ها را به بورس باز کنند و از بالا و پایین رفتن‌های لحظه‌ای قیمت‌ها بگویند. بازار بورس دیگر مختصِ خواص نیست و مردمان قشر عادی را هم به سمت سرمایه گذاری جذب می‌کند.

به گزارش نبض بیمه ، دغدغه و هیجان بورس از جمع فعالان قدیمی بورس و دانشجویان اقتصاد گرفته تا درون متروها و تاکسی‌ها جریان پیدا کرده است و این اتفاق دلیلی واضح و مبرهن دارد: رونق و سودآوری چشم‌گیر بازار بورس نسبت به دیگر سرمایه گذاری‌های سنتی و سن و سال‌دار

 

اما آیا بازار بورس از هر تازه واردی استقبال خواهد کرد و جیب سرمایه‌گذاران را از سود سرشار؟

پاسخ قطعا منفی است. هرکسی اگر تا حدودی با بازار بورس آشنایی داشته باشد، قطعا خواهد دانست که بازار بورس یک بازار نوسانی است و همان‌طور که می‌تواند سودهای کلانی را در زمانی کوتاه عاید صاحبانش کند، با چرخش شرایط توان به زمین زدن آن‌ها را هم پیدا خواهد کرد.

بگذارید این موضوع را با مثالی واقعی، واضح و قابل لمس کنیم. افراد زیادی بودند که بدون گذراندن دوره‌های آموزشی و تجربه لازم در تاریخِ 21/5/99 وارد بازار بورس شدند و سوار بر هیجانات بازار، روی پرسودترین سهام آن زمان یعنی «شستا» سرمایه‌گذاری کردند. در این میان آن‌هایی که سرمایه خود را تا تاریخِ 16/6/99 از بازار بیرون نکشیده بودند دچار ضرری سنگین شدند و در کمتر از یک ماه 40% از سرمایه خود را از دست دادند. اما آن گروه خوش شانسی که سرمایه خود را در تاریخ 1/4/99 در این سهم گذاشته بودند، تا تاریخ 21/5/99 چیزی حدود 200% سود کردند.

می‌بینید که این بازار، شبیه جاده‌ای دو طرفه است. جاده‌ای که اگر در آن راننده قابلی باشید و قوانین آن را بدانید، به سودهای کلانی خواهید رسید، اما اگر آموزش ندیده و هیجان زده وارد آن شوید، سرمایه‌تان را به حرفه‌ای‌ترها خواهید باخت. پس اگر علم و تجربه کافی این بازار را ندارید عاقلانه‌تر آن است اگر پولتان را به همان بانک سپرده و به سود کمی که عایدتان می‌شود بسنده کنید، چرا که در بازار بورس هیچ تضمین برای حفظ و بازگشت سرمایه‌تان وجود نخواهد داشت.

کجا و چگونه آموزش ببینم تا بتوانیم از بازار پر رونق بورس سهمی داشته باشین؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که افراد تازه وارد به بورس با آن دست و پنجه نرم می‌کنند این است که:

«از کجا آموزش ببینیم و کدام آموزش‌ها کامل‌تر و مطمئن‌تر هستند؟»

در شرایط کنونی افراد سودجوی بسیاری، شرکت‌ها و گروه‌های نامعتبر فراوانی را راه انداخته‌اند و هر یک با دانشی نه چندان کافی و مستند، از آموزش ناقص افراد ناآگاه کسب درآمد می‌کنند. بعضی از این جماعت با هدف جذب مخاطب هر چه بیشتر، اقدام به سیگنال دادن هم می‌کنند و خدا عالم است این سیگنال‌ها تا چه اندازه صحت دارند و چه تعدادشان کذب هستند و تنها برای حمایت از سرمایه‌ها خودِ این افراد طراحی شده‌اند.

اما در میان این انبوه از منابع آموزشی و سایت‌های متعدد، سایت سیگنال یکی از جامع‌ترین منابع ممکن برای سرمایه‌گذاران است و به اشکال مختلفی از پادکست گرفته تا مقاله و فیلم‌های آموزشی که توسط افراد متخصص طراحی و ضبط شده، علاقه‌مندان بازار بورس را حمایت و همراهی می‌کند و دانش خود را طبقه‌بندی شده و رایگان در اختیار طالبان علم و ثروت قرار می‌دهد.

قسمت آموزش بورس سایت سیگنال توسط فعالان قدیمی و کارکشته‌های بازار سرمایه تهیه شده و شما می‌توانید با خیال راحت از این آموزش‌ها استفاده کنید و به دانش مطمئن آن‌ها در زمینه معاملات بازار بورس اعتماد کنید.

آموزش بورس در سایت سیگنال

آموزش های مجموعه سیگنال به صورت گام به گام، از مبتدی تا حرفه¬ای ترین نکات بورس را، با بیانی شیوا و روان برای علاقه‌مندان آماده کرده است. با مطالب و محتوای تدارک دیده شده در سایت سیگنال، می‌توانید از زمان خود بهترین استفاده ممکن را برده و حتی زمانی که خارج از منزل هستید از منابع معتبر و مطمئن آموزشی بهره مند شوید.

پس اپلیکیشن سیگنال را روی تلفن همراه خود نصب داشته باشید و از علم و آگاهی دیگر سرمایه‌گذاران و رقبای دنیای سرمایه جا نمانید. با اتمام آموزش ‌‌های سیگنال اگر همچنان دو دل بودید و در مورد تحلیل‌های خود اطمینان کافی نداشتید، باز هم به سیگنال مراجعه کنید و به بخش تحلیل‌ های سهام مراجعه کنید. مجموعه سیگنال در این قسمت، تحلیل مورد توجه‌ترین نماد‌ها را قرار داده و محتوای آن را به صورت روزانه آپدیت می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید