نماد‌های پالایشی همچنان منفی معامله می شوند

0

در آخرین روز کاری هفته شاهد آغازی متعادل در اکثر نماد‌های بزرگ و لیدر گروه‌های مختلف هستیم.

عرضه و تقاضا در بورس

...

عرضه و تقاضا در فرابورس

...

به گزارش نبض بیمه ، در گروه فلزات اساسی نماد #فملی در قیمت ۲۰۱۰ تومان دنبال می‌شود. فولاد در محدوده بالای ۱۲۰۰ تومان آغاز بکار کرد و افت ۳ درصد دارد. ذوب در محدوده صفر تابلو قرار گرفت و با افزایش تقاضا از کف قیمت روزانه فاصله گرفت. فخوز، کاوه و فجر از نماد‌های مثبت گروهند.

همچنان شاهد افزایش عرضه و شکل گیری ادامه دار صفوف فروش بروی نماد‌های گروه فرآورده‌های نفتی هستیم.

افزایش تقاضا موجب شد تا نماد خودرو در بالاتر از سطح ۳۰۰ تومان و مثبت آغاز بکار کند. سهم اکنون با افت ۱ درصد مواجه است. خگستر همچنان با صف فروش سنگین در قیمت ۴۰۵ تومان مواجه است.

در گروه محصولات شیمیایی آریا در مرکز توجهات قرار دارد و سهم اکنون در قیمت ۱۴۹۵۰ تومان با نوسان مثبت دنبال می‌شود. نوری در قیمت ۱۵۴۱۰ تومان، مثبت دنبال می‌شود.

شاخص کل با افت بیش از ۱۶ هزار واحد پایین‌تر از سطح ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد قرار گرفت.

نماد‌های فولاد، فملی، تاپیکو و شپنا بیشترین تاثیر منفی را در این دقایق بروی شاخص کل داشتند.

در گروه معدنی‌ها نماد کچاد با ارائه گزارش فروش مطلوب، در معاملات امروز با افزایش تقاضا همراه و با رشد ۱ درصدی قیمت دنبال می‌شود.

افت ۱۸هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۳هزار واحد قرار گرفته است.

رانفور، فخوز و کچاد بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فولاد، فملی و تاپیکو بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

خودرویی‌ها نیز همسو با دیگر گروه‌های بزرگ بازار پر عرضه داد و ستد می‌شوند. خگستر، خپارس، خاهنر، خبهمن،خمحرکه، ختوقا ، ورنا، خاذین از جمله نماد‌های منفی گروه اند. ختور و خزر پر تقاضا معامله می‌شوند. خودرو معاملاتی متعادل با گرایشی منفی را تجربه می‌کند.

محصولات شیمیایی نیز با افت قیمت معامله می‌شوند. پترول٬ شگویا٬ تاپیکو٬ شیران٬ شپلی٬ شلرد٬ پارسان٬ شاراک٬ شغدیر و وپترو از جمله نماد‌های پر عرضه‌ی گروه اند. نوری٬‍ زاگرس و پاکشو مثبت و متعادل داد و ستد می‌شوند. شصدف٬ شتولی و شکف نماد‌های ورد توجه گروه اند.

در میان فشار فروش حاکم بر گروه فنی و مهندسی نماد رنیک معاملاتی متعادل با گرایشی مثبت را تجربه می‌کند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۲۲هزار و ۷۴۶ واحدی (۱.۷ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۹هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۶ درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۴۳ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۱۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی بیش از ۶۵۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های سیتا، فولاد، امین، آبادا، خودرو، فملی و وبملت در گروه پرتراکنش‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع از هزار و ۵۵۰میلیارد تومان عبور کرد.

نماد خودرو در آستانه سقف قیمت روزانه قرار گرفت. حجم معامله بیش از ۵۲۲ میلیون سهم است.

در معدنی‌ها شاهد افزایش تقاضا و قرار گرفتن نماد کگل در مدار مثبت هستیم.

در ساعت ۹و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۶۲۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش شش هزار و ۷۷۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به شش هزار و ۱۵۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش دی، شپنا و وآیند به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک دی هزار و ۲۰۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید ولپارس، گدنا و قثابت در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۹۰میلیارد تومان (۶۳ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر سه هزار میلیارد تومان (۴۴ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۹نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۰۷نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف بانک دی به ۳.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«بانک‌ها و موسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش هزار و ۹۰۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «فرآورده‌های نفتی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۶۰۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سایر واسطه‌گری‌های مالی» با تقاضای خرید پنج میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۴۰ درصد از هفت هزار و ۴۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع هزار و ۶۴۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۴۴۹درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۹هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

درگروه لاستیک و پلاستیک نیز امروز شاهد افت قیمت در اکثر نماد‌ها هستیم. پکویر٬ پسهند٬ پلاسک و پارتا نماد‌های پر تقاضای گروه اند. پکرمان نماد پر تقاضای گروه است. پتایر مثبت و متعادل داد و ستد می‌شود.

نماد معاملاتی فارس بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شد.

حقوقی‌ها حدود هزار و ۳۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۸۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۱درصد یعنی دو هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۹درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فر‌آورده‌های نفتی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» و «خرده فروشی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شبندر، فولاد و وبملت لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به فخوز، رانفور و خودرو معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت بندر عباس معادل ۲۱۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فولاد خوزستان با برتری ۵۷میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۴۷۰میلیارد تومان بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید